al 2 weken last van schouder, wat kan het zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:44

Harvey1 schreef:
Winged schreef:
Sport je? Hoe slaap je? kan er kou op de schouder zijn gekomen (te weinig kleding, dunne dekens, tocht)?

Ik rij 5x per week paard en ben dus wel veel in de kou. Het kan zijn dat er tocht op gekomen is ja, het is altijd ijskoud in mijn kamer maar mijn dekens zijn zo dik dat ik altijd in een t shirt slaap. Is een optie!

Goed warmhouden en even testen hoe dat gaat. 's avonds even extra lang de warme straal op de schouder zetten en na het douchen een pittenzak/kruik er tegenaan.

Met paardrijden geen rare beweging gemaakt? Onverwachte reactie gehad van het paard?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 11:46

Citaat:
Met paardrijden geen rare beweging gemaakt? Onverwachte reactie gehad van het paard?

Nee dat is dus het gekke! Ik werd ermee wakker en kan mij geen rare dingen herinneren. Warm houden is een goede optie. Helemaal niet aan gedacht.. :') Ik neem wel altijd een hete/warme douche na het rijden omdat mn lichaam anders niet meer wil opwarmen.

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:47

Denk dat berichten dat het verboden moet worden nu wel klaar zijn..? TS heeft er niks aan.

Sorry ts, geen ervaringen of tips. Als het je spieren zijn inderdaad goed warm houden en misschien wat masseren(??)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:52

Ik heb vorig jaar een onhandig pakket ver moeten sjouwen, onder mijn arm, in het begin had ik er geen last van, beetje gewreven en gemasseerd.
Na een paar weken had ik enorme last van mijn schouder, het trok helemaal door naar mijn handen, tintelingen, ik sliep rechtop, mijn arm ondersteund door kussens.

Triggerpoints leek het het meeste op, knoopjes in de spieren.
Ben naar een masseuse hier geweest, die heeft het in ruim een half uur losgemasserd, veel water gedronken, na 2 dagen kon ik weer lopen.

Zij gaf mij als tip, een tennisbal in een sok/kniekous ( oude paardrijkous :D ) , tegen de muur gaan staan, met de tennisbal de pijnlijke stukje opzoeken en dan ertegenaan gaan hangen.
Dat doe ik sindsdien, en het help erg goed.
Je kunt ook op de grond gaan liggen, tennisbal onder pijnlijke plek, gewicht erop en ontspannen.
Beide gevallen goed ademen en ontspannen, dan kan het loskomen.

Ik was het voorval zelf vergeten, maar omdat zij aandrong dat er een rede moest zijn, ben ik verder terug gaan kijken. Paar weken dus.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 11:59

A3a1 schreef:
Ik heb vorig jaar een onhandig pakket ver moeten sjouwen, onder mijn arm, in het begin had ik er geen last van, beetje gewreven en gemasseerd.
Na een paar weken had ik enorme last van mijn schouder, het trok helemaal door naar mijn handen, tintelingen, ik sliep rechtop, mijn arm ondersteund door kussens.

Triggerpoints leek het het meeste op, knoopjes in de spieren.
Ben naar een masseuse hier geweest, die heeft het in ruim een half uur losgemasserd, veel water gedronken, na 2 dagen kon ik weer lopen.

Zij gaf mij als tip, een tennisbal in een sok/kniekous ( oude paardrijkous :D ) , tegen de muur gaan staan, met de tennisbal de pijnlijke stukje opzoeken en dan ertegenaan gaan hangen.
Dat doe ik sindsdien, en het help erg goed.
Je kunt ook op de grond gaan liggen, tennisbal onder pijnlijke plek, gewicht erop en ontspannen.
Beide gevallen goed ademen en ontspannen, dan kan het loskomen.

Ik was het voorval zelf vergeten, maar omdat zij aandrong dat er een rede moest zijn, ben ik verder terug gaan kijken. Paar weken dus.

Goed dat je het zegt! Ik voel ook wel gevoelige punten/plekken op de bovenarm/schouder. Ik ga het eens proberen met die tennisbal! Ik kan me echt niet bedenken wat ik heb gedaan behalve een keer te hard mee gedaan met een boksles, toen had ik wat spierpijjn.. ging na een paar dagen over.

The_Cat

Re: al 2 weken last van schouder, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:06

Wat het ook kan zijn, is dat je misschien onbewust verkrampter staat/loopt omdat het koud is, en dan kan je er ook last van krijgen natuurlijk

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:08

Dit komt mij heel erg bekend voor. Ik heb een tijd terug ook last van mijn schouder gehad en ik had ook die uitstralingen. Bij mij was het overbelasting en een aantal trigger points. De fysio gaat je hier wel mee kunnen helpen verwacht ik. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:09

Ik heb ook iets dergelijks gehad, bleek het spiertje net onder mijn oksel aan de achterkant te zijn zegmaar. Lastig uit te leggen :') Dit is losgeprikt met dry needling, was geen pretje maar het werkt als een trein, sindsdien geen last meer gehad :)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 12:21

Mega fijn die ervaringen! Op internet lees je altijd de worst case scenario's! Ik hoop dat het inderdaad iets van overbelasting is. Bedankt allemaal.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:34

Ik heb dat ook gehad! Wat bij mij hielp was een muismat met zo'n verhoging bij je pols zeg maar. En even weer tips en tricks doorgelezen over hoe je achter je bureau moet zitten enzo. Succes ermee! Erg vervelend is het wel.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:25

Mocht de huisarts constateren dat het ovebelasting is en na een tijdje rust of fysio in orde is, maar later weer terug komt, dan is het vaak lastig om weer rust te nemen of weer die fysio oefeningen te gaan doen. Je zou in dat geval de dagelijkse belasting iets anders kunnen gaan starten.

Ik heb beide schouders vern*kt, de ene door een val op de mast tijdens surfen en de andere is uit de kom geweest (beide littekenweefsel dat regelmatig stijfheid of pijn veroorzaakt) Dus ik weet wel waar de oorsprong van de pijn vandaan komt. Volgens de fysio zou ik de normale dingen al lang weer normaal moeten kunnen doen, maar juist bij muizen en bv een glas oppakken is het vaak nog pijnlijk.

Ik ben uiteindelijk maar begonnen met een paar minuutjes 'elastieken' voor ik aan mijn bureau ga zitten om de spierspanning en spiertemperatuur een beetje omhoog te halen. Dit werkt beter dan oefeningen in de avond doen als ik er al een hele dag op heb zitten.

Wat ik met 'elastieken' bedoel: een elastiek onder je voet vast zetten en de arm zijwaarts omhoog bewegen met gestrekte arm. Dat is in mijn geval niet pijnlijk, daarmee warm ik 'm op en kan dan ook de arm naar voren omhoog bewegen.
Maar hier moet je natuurlijk pas mee beginnen wanneer dit ok bevonden wordt door de heren of dames doktoren. ben benieuwd wat de huisarts te vertellen heeft.

Veel beterschap in ieder geval.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:47

Hi TS! Ik loop al een tijdje rond met klachten dat mijn nek/schouders/rug erg vastzitten. Het werd zo erg op een gegeven moment dat ik een constant zeurende/stekende pijn had in mijn schouders. Het verergert zeker in de winter/met kou, ook ik rijd veel paard buiten en hoe dik ik me ook aankleed, ik krijg toch meer last. Ik ga zo een keer in de week/2weken naar iemand van mensendieck, zij probeert het dan los te masseren. Een pittenzak op de zere plekken kan ook helpen de pijn wat te verlichten! En iets heel geks, maar ik kom er echt soepeler door mijn bed uit, een elektrische deken... Ik heb hem alleen savonds aan voor ik ga slapen en kan me dan beter ontspannen..