Ski tips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:29

Ik vond het vorig jaar in Bottrop niet heel erg koud. Gewone winterjas en normale skibroek met handschoenen vond ik genoeg.

Die band is echt niet fijn :n ik durf er ook niet meer heen hoor haha. Enge was ook dat ie steeds stil stond, dan kwam er een geluidje en dan ging ie best hard weer omhoog.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:29

Ga je echt maar voor 1 keer nu?
Dan zou ik niet teveel aanschaffen. Heb je thuis een dikke jas? Vest en thermo shirtje eronder en dat is genoeg. Een broek is wel fijn, voornamelijk om droog te blijven als je eens valt. als je maar eenmalig gaat zou een thermobroek met (wat ruimere) (spijker)broek ook gewoon prima zijn.
Warme sokken? Niet nodig, man je gaat je rotzweten in die schoenen. Ik draag altijd de dunste sokken.
Handschoenen zijn verplicht, dus die moet je wel hebben.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:30

Nah, Bottrop is niet zó koud. Thermokleren zijn in principe in zo'n binnenhal niet per se nodig als je een fijne broek en jas/pully (eventueel met shirt eronder) hebt. Ik gebruik zelf alleen thermokleding als het een enorm winderige dag is op grote hoogte (2800-3300m). Van skiën krijg je het vanzelf warm :P

Inderdaad goede, niet té dikke sokken. En als het kan een skibril of iets in die richting. In Bottrop niet per se nodig misschien, ik weet niet meer hoe het licht daar is. Maar met alles wit zie je niet altijd veel diepte en dan is een bril echt fijn.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 21:30

Er is geen andere manier om weer boven te komen zeker? :D

Ik ben er ooit heel lang geleden geweest en vond dat oefenen hellinkje toen ook al best groot :')

Ik draag zelf al een bril, een skibril lijkt me daarom niet zo praktisch.
Laatst bijgewerkt door SuzanH op 19-01-17 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:30

capopjekop schreef:
Ik vind hem fijner dan sleepliftjes. Maar goed, als snowboarder spring ik er zo op.

.

Echt? Doe mij maar sleepliftjes :=

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:31

SuzanH schreef:
Er is geen andere manier om weer boven te komen zeker? :D

Ik ben er ooit heel lang geleden geweest en vond dat oefenen hellinkje toen ook al best groot :")

Nope, geen andere manier :')
@sokje, ik vond bril in Bottrop niet nodig.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:32

Een bril is idd wel fijn. Ik doe altijd gewoon m'n sneeuwbril op. Ik ga zo hard (:')) dat ik traanogen krijg zonder bril.

Ik haat sleepliften intens. Jeugdtrauma haha en met snowboard vind ik ze altijd maar omslachtig. Sta ook altijd zo verkrampt dat ik halverwege al spierpijn heb :') of m'n board hapt sneeuw en dan val ik er uit en moet ik de horror nog een keer herbeleven (indoor gaat het prima overigens, dan is het minder stijl dan in de bergen)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:34

Mijn vriend ging gewoon in zijn spijkerbroek en normale jas. Geen skiebril nodig. Handschoen zijn volgens mij verplicht. Denk dat je een helm daar kan lenen. Gewoon een paar dikke sokke an trekken hoewel ik vaak genoeg ook in mijn gewonen sokken skie.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:35

floorsil schreef:
Mijn vriend ging gewoon in zijn spijkerbroek en normale jas. Geen skiebril nodig. Handschoen zijn volgens mij verplicht. Denk dat je een helm daar kan lenen. Gewoon een paar dikke sokke an trekken hoewel ik vaak genoeg ook in mijn gewonen sokken skie.

Helm en ski's/snowboard kan je inderdaad huren. Spijkerbroek kan daar wel gewoon, het is echt niet koud daar. Enige probleem is dat als je valt je broek nat is, daarom zou ik wel voor skibroek gaan.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:37

capopjekop schreef:
Ik haat sleepliften intens. Jeugdtrauma haha en met snowboard vind ik ze altijd maar omslachtig. Sta ook altijd zo verkrampt dat ik halverwege al spierpijn heb :') of m'n board hapt sneeuw en dan val ik er uit en moet ik de horror nog een keer herbeleven (indoor gaat het prima overigens, dan is het minder stijl dan in de bergen)

Trauma aan lift heb ik dus ook maar dan andersom hahaha :')

Anoniem

Re: Ski tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:42

Ohh ik vind Bottrop verschrikkelijk, ik ga dan liever naar Snowplanet omdat de lift daar tenminste snel is, je kunt daar meer mters maken dan in Bottrop :P

Bril heb je niet nodig, wel goede handschoenen en een goede broek. Ik heb mijn paardrijjas als ski jas, werkt prima. Kun je niet voor een keer een broek van iemand lenen? Oh en dikke sokken is ook belangrijk.

Wel zou ik overwegen om een helm te huren, zowel voor jezelf, als voor anderen die je aan kunnen skieen :P
En vraag even of iemand je kan helpen in het begin. Bottrop is best groot, je kunt in paniek raken als iedereen zo langs je heen vliegt. Bedenk ook dat je je niet druk hoeft te maken over de mensen achter je, enkel voor je. Anders ga je constant achterom kijken, dat werkt extra stressvol :P

Ik leer mensen altijd in het begin even te remmen op vlakke grond. Dan staan ze op de skies en sleep ik ze met een stok eerst voorwaarts zodat ze het glijden even kunnen voelen. Daarna sleep ik weer en dna moeten ze remmen met een pizzapunt. Dat begin zorgt er vaak al voor dat de basis van het remmen en glijden goed in zit.
En vraag ook iemand om je te leren bochtjes maken. Je moet namelijk het tegenovergestelde doen van wat je denkt, als je naar links wilt, zet je druk op je rechterski en andersom.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 21:47

Ooh ik heb nu al helemaal stress voor die lift :')
Thanks voor de tips allemaal!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:48

SuzanH schreef:

Rustig blijven, komt wel goed :P

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:47

Ik zou niet te veel kleren kopen als ik jou was hoor! Als je geen skibroek hebt kan je ook 2 leggings of maillots over elkaar doen en dan een regenbroek erover. Dikke trui aan, ik draag nooit een jas in zo'n hal. Je krijgt het super snel warm. Sjaal is wel lekker voor je gezicht en een muts ook. Goede handschoenen zijn wel fijn, maar kan je die niet van iemand lenen?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 09:33

Ik heb een skibroek van m'n broer die ik pas :D is wel fijn denk ik, ik zal behoorlijk wat vallen en dan is een droge broek wel lekker!
Goede wanterdichtenhandschoenen ga ik zo voor kijken, die zijn nooit weg. Is het dan fijn om je vinger apart te hebben of zo'n handschoen waar je duim alleen apart zit?
Ik denk dat ik een shirt met lange mauwen doe en dan een vest daarover heen met een dikke sjaal
En neem voor de zekerheid een jas mee :)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:43

Wij gaan altijd 1 dag met de leerlingen naar Bottrop. Ze noemen het in Duitsland al het zelfmoordcentrum.... :') En ja, als je met een groep van 50 leerlingen gaat (jongen, rond de 18 allemaal) zijn er altijd wel een paar die eigenwijs zijn en geen les willen, dus als een kamikaze piloot naar beneden gaan.

En het is in de hal niet heel erg koud, dus een waterdichte jas is al bijna voldoende.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:45

Owja, en voor 5 eurie kun je daar een broek en jas huren!!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:48

skibril is juist heel belangrijk, als ik die niet op heb heb ik binnen no time migraine.
Vind ook dat spul erg fijn wat je erop kan spuiten zodat je bril niet beslaat.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:05

Je kunt fiine thermoshirtjes halen bij de hema. Ik vind die super fiin voor inder mn jas (wel warm, maar niet te dik).

Ikzelf raad je echt een helm aan. Ik had dat toen ik begon niet, maar ben (met snowboarden) 1x keihard achter oo mn hoofd gevallen. Dus daarna heb ik me een helm aangeschaft. Misschien minder mooi maar wel veel veiliger!!!

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:19

Als je je nu al afvraagt hoe je bochtjes moet maken moet je niet op eigen houtje naar beneden gaan. Je zou de controle verliezen, veel te snel gaan en niet meer naar beneden durven. Neem gewoonweg les.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 10:25

Ik ga maar een dagje met een groep, ik ga gewoon wat leuk proberen en niet die grote helling af hoor. Ik doe gewoon m'n dingetje en ik zie het wel. :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:27

Zoals hierboven gezegd, de grootste en meeste ongelukken gebeuren door die waaghalzen die denken dat ze het wel even kunnen en vervolgens alle voorrangsregels aan hun laars lappen, en vervolgens niet meer weten hoe te draaien/sturen/remmen. levensgevaarlijk. Gewoon een lesje nemen dus.

Mnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:56

SuzanH schreef:

Helemaal niet nodig! Ik ben ook aan het leren skiën, ben nu 2 keer geweest waarvan de 2e keer in Bottrop (dus ook zonder ervaring). Die lift is vooral heel saai, maar eng? Nee, dat vond ik niet als je inderdaad netjes gaat staan zoals op de bordjes is aangeven. Misschien dat je daar trouwens niet eens komt, want dan moet je toch eerst de grote helling af.

Als je een lieve en ervaren collega hebt die zich over je wil ontfermen kun je bovenaan de helling rustig oefenen en heb je naar mijn idee niet direct officiële les nodig, ook omdat het maar eenmalig is.

Veel plezier in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:01

Ik als ervaren skiër krijg al zenuwen als ik er aan denk om een onervaren skiër op de piste te hebben die te eigenwijs is om te lessen :o

Houd ook rekening met andere, als jij de hele piste bezet houdt omdat je gigantische bochten draait ski je iedereen in de weg. En als je keihard zonder te weten hoe je moet remmen naar beneden sjeest dus ook.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:23

Tjonge, ik krijg ook altijd de kriebels van die lift in Bottrop! :D

[BEU] Wintersport 2016/2017

Hier is een ski topic. Als je het leuk vind om mee te praten en voor eventuele tips :)