Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Abeltje1990 schreef:Ts, is er nu al wat aan gebeurt?
genja schreef:Wat een bikkel is je moeder dat ze het toch volhoudt respect voor haar!
Zou zoiets niet lukken om op de plekken onder het gips te spuiten?
https://www.beslist.nl/gezond_mooi/d001 ... _28ml.html
Alleen zou je dan even aan de gipskamer moeten vragen of dat onder het gips mag.
Als pleisters zou je eigenlijk iets van duoderm moeten hebben dat mag op vochtige wonden en beschermt de huid en is op maat te knippen. (nadeel is dat verbandmiddelen tegenwoordig haast niet meer vergoed worden en best prijzig zijn)
Dais_ schreef:Je ruikt het daarentegen wel. Je ruikt echt afstervend weefsel zegmaar...
Dais_ schreef:Echter, dat gipskorset wordt tegen het onmenselijke aan. Ze kan niet meer slapen van de pijn aan de drukplekken. Ik hoop dat de huisarts vandaag toch nog kan komen en dat hij nog een wondermiddel heeft en anders moet het korset er toch maar af. Dit is echt niet te doen zo
Dais_ schreef:De behandeld arts had geen tijd om in het korset te kijken. Die liep weg.
De gipsmeester heeft er wel naar gekeken en er een beetje met een washandje geprobeerd tussen te wroeten en toen zat er echt gele stinkende troep aan die washandjes en die lucht ruik je nu steeds.
Dais_ schreef:We hadden vanmiddag dus ook de huisarts gebeld, maar die wilde niet komen en zeiden dat we de gipskamer maar moesten bellen. Dat heb ik dus ook gedaan en daarna heb ik nogmaals gebeld naar de huisarts en is hij kon gelukkig nog komen kijken. Hij kon weinig zien (gaat ook gewoon niet!), maar zei ook dat we gewoon echt meer moesten drammen bij de gipsafdeling. Dit kon zo echt niet. Het moet er af om de wonden te behandelen. Hij zei ook dat ze eigenlijk geen pijnstilling zou mogen pakken tegen deze pijn/wonden. Er moet actie op ondernomen worden, niet onderdrukken.
Dais_ schreef:We zijn overeen gekomen met de arts dat ze gaat proberen het zo lang mogelijk vol te houden met dit korset.
Ik heb vrijdag de arts gesproken en nav de controle foto van woensdag vervangt hij het liever nog niet omdat de kans dat de wervel verzakt nog steeds heel groot is. Maar hij zei ook dat als het ondraaglijk werd dat het er wel af moest, ondanks de risico's. Het is nu aan mijn moeder. Zodra zij zegt dat het genoeg is gaat het er af.
Shanna schreef:Ik persoonlijk zou dus, wanneer je moeder aangeeft dat het echt ondragelijk is, toch op controle willen bij de behandelend arts. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust (dat je je echt geen zorgen hoeft te maken over de wonden) zodat het dragelijker wordt/ is om het nog een paar weken uit te houden met dit corset, of om toch een behandeling van de wonden te starten en wellicht een ander (soort) corset aan te meten.
kimmie1 schreef:Kunnen jullie niet met zo een spuitbusje met een heel lang rietje er op er bij? je hebt van die speciale rietjes voor op die spuitbusjes?