Leef en laat leven. Heb je er last van? Dan weet je dat jij je zelf zo niet moet gedragen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
melody7 schreef:Daar ben ik het ook mee eens Picasso. Iedereen heeft recht van klagen maar vergelijken kun je gewoon beter niet doen.
Kwa griep heb ik het idee dat veel chronisch zieken ook juist vaker griep krijgen en verkouden zijn bij gebrek aan weerstand. Die groep komt ook niet voor niks in aanmerking voor de griepprik.
Wat ik trouwens ook las was dat chronisch zieken extra vergoedingen en uitjes krijgenIk weet ook niet wie dat bedacht heeft maar dat is absoluut niet zo. Met een beetje geluk krijg je een uitkering waar je net aan van rond kunt komen, maar verder kun je het wel vergeten. Het is vooral geld ophoesten wat er niet is en uitjes kunnen veel zieken lichamelijk sowieso al niet aan en als je dat wel kunt krijg je dat echt niet cadeau.
Chasingmood schreef:melody7 schreef:Daar ben ik het ook mee eens Picasso. Iedereen heeft recht van klagen maar vergelijken kun je gewoon beter niet doen.
Kwa griep heb ik het idee dat veel chronisch zieken ook juist vaker griep krijgen en verkouden zijn bij gebrek aan weerstand. Die groep komt ook niet voor niks in aanmerking voor de griepprik.
Wat ik trouwens ook las was dat chronisch zieken extra vergoedingen en uitjes krijgenIk weet ook niet wie dat bedacht heeft maar dat is absoluut niet zo. Met een beetje geluk krijg je een uitkering waar je net aan van rond kunt komen, maar verder kun je het wel vergeten. Het is vooral geld ophoesten wat er niet is en uitjes kunnen veel zieken lichamelijk sowieso al niet aan en als je dat wel kunt krijg je dat echt niet cadeau.
Inderdaad, heb hier ook nog nooit iets van een extraatje gezien. En een uitkering krijgt de jonge chronische zieke tegenwoordig ook bijna niet meer met de nieuwe regeling van het uwv
StonedRomy schreef:iedereen heeft zijn pijn en ziektes, dus wil iemand absoluut niet afrekenen op zo'n vergelijking.
Zelf ook wel eens zo'n type vergelijking gemaakt. Niet met griep, maar wel met andere acute aandoeningen.
Een acute aandoening voel je niet aankomen en meestal schieten mensen dan ook een beetje in de paniek mode. Chronische ( en dan liefst nog aangeboren ) aandoeningen weet je wel zo ongeveer hoe je op iedere situatie moet reageren. Welk pilletje je moet slikken of wat voor een hersteltijd voor iedere activiteit staat.
Maar extra'tjes krijg je dan weer echt niet en vraag mij dan ook af waar dat gerucht vandaan komt.