Afvallen voor daten of relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:39

Ik dacht echt: :')
Hier trouwens wel gemotiveerder hoor als ik ga daten.
Maar dat blijft in relatie wel hangen.
In mijn geval is het blijven sporten gewoon makkelijker lijkt wel.
Ik heb de energie niet zo en dan is een vent toch een steuntje in mijn rug. :)
Niet dat ik het heel hard nodig heb qua gewicht, maar wel voor mijn spieren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:41

Huertecilla schreef:
Het punt is waarom wel je best willen/kunnen doen voor daten en niet voor je parter.

Omdat je sowieso verandert dus. Ik wil me sexy voelen als ik op date ga. Bij een partner waar ik al jarenlang bij ben, voel ik me toch al niet meer sexy dus why bother?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:42

Huertecilla schreef:
[
Knip

Maar goed, dat is een zijlijn.
De kern is waarom je je zou laten gaan binnen relatie en wel afvallen voor daten en ja ik vind dat misleidend en gebrek aan respect voor je partner.

Knip

Ik denk dat diegenen dat niet voor de evt toekomstige partners doen, maar om het zelfvertrouwen na een gedeukt ego vanwege een mislukte relatie weer wat op te krikken. Met het voornemen de beste versie van zichzelf te zijn (en blijven), maar dat eenmaal in een relatie dus vanwege gemak, gezelligheid en vanalles aan redenen dan laten gaan.
De intentie zal bij niemand zijn "even mooier, strakker, slanker of whatever worden en als ik iemand heb mag het weer versloffen" toch?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:43

Dus aankomen staat gelijk aan niet je best doen voor je partner? Goh..

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:44

Huertecilla schreef:
maralyn schreef:
Heb niet alles gelezen.

....

En partners? Ey jij ging voor mij zoals ik ben. Maar ik wil ook blijven wie ik ben.

Lees de openingspost eens.
Die gaat over veranderen door je te laten gaan en dan wel weer je best kunnen doen om een nieuwerd aan te trekken met eigenlijk zoals je niet bent.

Ligt er aan waardoor het uit ging.
Bij een deprimerende chagrijnige zak die alleen maar konijntje tussen de lakens wil spelen. Zelf zn best ool niet doet voor n gelukkige relatie snap ik dat vrouwen zich verslonsen.
Misschien kan je t ook zo zien??

En je beter voor doen wie je bent??
Moch als je toneel wil spelen is n vereniging dan geen optie? Kan je zélfs n heel.ander persoon zijn.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:46

Bij mijn vorige relatie had ik een vriend die alles kon eten zonder ook maar iets aan te komen. Dus hij had ook niet bepaald gezond en ik deed dan vaak mee.
Maar aangezien ik wél snel aankom ben ik in die relatie wel wat aangekomen ja (+/- 6 kg denk ik). Dus toen het uit ging besloot ik ook om weer af te gaan vallen, maar dan voornamelijk zodat ik mezelf beter voelde.

En nu met mijn huidige vriend ben ik ook bezig met afvallen, grotendeels voor mezelf, maar ook deels voor hem. Gewoon omdat ik er graag goed uit wil zien en dan lekkerder in mijn vel zit. Maar mijn vriend heeft nooit gezegd dat hij het nodig vindt o.i.d., het is gewoon puur vanuit eigen initiatief.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 15:47

Urielle schreef:
dus why bother?

Omdat je het belangrijk vindt wat jouw partner vindt?

Nee Kimbers. Dat staat er niet.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:51

Citaat:
Gewoon omdat ik er graag goed uit wil zien en dan lekkerder in mijn vel zit. Maar mijn vriend heeft nooit gezegd dat hij het nodig vindt o.i.d., het is gewoon puur vanuit eigen initiatief.

En dit vind ik belangrijk.
JIJ moet lekker in je vel zitten
Daardoor doe je automatisch ook moeite.

En zo zal hij ook dingen doen.

Mij is geleerd. Je kan niet van een ander houden zolang je niet van jezelf houdt.

Als jij ku.t in je vel zit. Kan je nog zo graag je best willen doen. Maar het lukken is vraag twee.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:51

Huertecilla schreef:

Als zijn mening over mij gebaseerd is op mijn gewicht, vind ik zijn mening niet zo interessant eigenlijk. Bovendien word ik er zelf praktisch niet beter op en dat is ergens toch wel de motivatie om mezelf te verbeteren - op welk vlak dan ook.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 16:01

Urielle schreef:
Huertecilla schreef:

Als zijn mening over mij gebaseerd is op mijn gewicht, vind ik zijn mening niet zo interessant eigenlijk.

Tussen alleen op basis van gewicht/uiterlijk opgooien en erkennen dat uiterlijk/gewicht een rol speelt als deel van het pakket ligt een wereld van .... onwil?

Citaat:
Bovendien word ik er zelf praktisch niet beter op en dat is ergens toch wel de motivatie om mezelf te verbeteren - op welk vlak dan ook.

Oefff. Mijn partner en diens mening is toch beslist ook belangrijk voor me. 'Beter' is namelijk hoogst subjectief.

Blijft mijn vraag over waarom wel voor daten je beste beentje kunnen voor zetten en niet voor je lief.

De antwoorden zijn hoogst interessant en inzichtelijk. Bedankt daarvoor tot zover.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:03

Joolien schreef:
IS dat niet ook van toepassing op andere zaken, elkaar misleiden tijdens het daten? Ik bedoel, dan doe je nog je best voor iemand, je tut je leuk op, doet je knapste kleding aan, draagt fatsoenlijk ondergoed mocht het zover komen en je zorgt dat de beharing her en der onder controle is.
Zodra je prooi binnengelokt is en aan de relatie vast zit, treft ie je binnen enkele maanden ruftend op de bank aan, met ongewassen haar in een huispakje van de Primark. En wellicht met een kilotje of 5 eraan omdat je altijd zo houdt van gezellige hapjes s'avonds enzo.

Heldin _/-\o_ _O-

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:05

Misschien zeggen mensen dit wel van mij hahaha, ik ben mega aan het afvallen én lig in scheiding. Maar het één heeft niets met het ander te maken in mijn geval. Ik moet overigens niet denken aan een nieuwe relatie want ik wil alleen maar rust rust en nog eens rust. Dus ja ik ben straks hardstikke mooi slank terwijl ik zwaar overgewicht had in mijn relatie maar doe dat niet voor een nieuwe relatie maar voor mezelf en mijn eigen gezondheid.

Ik vind het ook een rare reden om dat voor een nieuwe relatie te doen. Ff crashen zodat je lekker slank ben en vervolgens als je iemand aan de haak geslagen hebt, alles weer loslaten....rare insteek!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:07

Mijn man en ik hebben al veel dalen overwonnen.. daardoor kijk je anders naar elkaar en genieten wij van elk moment dat wij samen zijn.
En of dat met harige benen en een buikje is; dat zien wij niet van elkaar.
Althans; niet iets als negatief/afstotelijk.

Moet ik wel zeggen dat ik (bij ons daten) nooit op mijn uiterlijk ben geweest.
Ook mijn gewicht heeft geschommeld tussen 47 en 90 kilo.
Maar nooit heb ik het gevoel gehad dat ik niet goed genoeg was voor hem.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:09

Ik ben ong 10 jaar samen met mijn man en we zijn beiden uitgezakter, dikker en minder fit geworden. Iets met natuurlijk verouderingsproces, drukke banen, hobbies en kinderen waardoor sommige dingen moeilijk te voorkomen zijn.

Maar centraal staat altijd respect en liefde waardoor we het belangrijk vinden onze best te doen voor elkaar. Ook qua uiterlijk, maar door die liefde zal ik hem altijd aantrekkelijk vinden al draagt hij een jutenzak. Tis toch een interactie denk ik.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:22

Huertecilla schreef:
Urielle schreef:
Huertecilla schreef:

Als zijn mening over mij gebaseerd is op mijn gewicht, vind ik zijn mening niet zo interessant eigenlijk.

Tussen alleen op basis van gewicht/uiterlijk opgooien en erkennen dat uiterlijk/gewicht een rol speelt als deel van het pakket ligt een wereld van .... onwil?

Citaat:
Bovendien word ik er zelf praktisch niet beter op en dat is ergens toch wel de motivatie om mezelf te verbeteren - op welk vlak dan ook.

Oefff. Mijn partner en diens mening is toch beslist ook belangrijk voor me. 'Beter' is namelijk hoogst subjectief.

Blijft mijn vraag over waarom wel voor daten je beste beentje kunnen voor zetten en niet voor je lief.

De antwoorden zijn hoogst interessant en inzichtelijk. Bedankt daarvoor tot zover.

Ik vind uiterlijk en gewicht niet zo interessant eerlijk gezegd. De meest aantrekkelijke man voor mij nu is objectief gezien precies dat wat ik normaal als lelijk zou betitelen. Omdat ik hem in het algemeen zo fantastisch vind, ben ik hem vanzelf sexy gaan vinden, al is hij absoluut niet mijn type.
Ik mag hopen dat mijn charisma, mijn humor, mijn intelligentie, mijn hele karakterpakket het hem doen en niet of ik maat 36 of maat 46 heb. Als het daarvan afhangt, heb ik liever dat mijn toekomstige partner mij overslaat en doorgaat naar een andere vrouw die wel maat 36 heeft.

Waarom voor een date wel? Niet voor de man, die interesseert me niet zoveel. Eerst maar eens zien of het klikt en hoe leuk ik hem vind voor ik me wat ga aantrekken van zijn mening. Het is voor de algehele sfeer, ik wil mezelf amuseren en goed in mijn vel voelen, mooi en sexy.
Daarnaast dus gewoon omdat het als single veel gemakkelijker is om een slanke levensstijl aan te houden. Ik ben nooit mooier, dan wanneer ik juist helemaal geen zin heb in een nieuwe relatie.

Ik ben overigens momenteel wel heel erg 'graag of niet' hoor. Een potentiële date zei pasgeleden op WhatsApp: "Dan moet je daar toch eens iets aan gaan doen."
Dan ben je bij mij al exit. Ik moet helemaal niks en al helemaal niet voor jou -:(-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 16:25

Urielle schreef:
Ik vind uiterlijk en gewicht niet zo interessant eerlijk gezegd. De meest aantrekkelijke man voor mij nu is objectief gezien precies dat wat ik normaal als lelijk zou betitelen. Omdat ik hem in het algemeen zo fantastisch vind, ben ik hem vanzelf sexy gaan vinden, al is hij absoluut niet mijn type.
Ik mag hopen dat mijn charisma, mijn humor, mijn intelligentie, mijn hele karakterpakket het hem doen en niet of ik maat 36 of maat 46 heb. Als het daarvan afhangt, heb ik liever dat mijn toekomstige partner mij overslaat en doorgaat naar een andere vrouw die wel maat 36 heeft.

Waarom voor een date wel? Niet voor de man, die interesseert me niet zoveel. Eerst maar eens zien of het klikt en hoe leuk ik hem vind voor ik me wat ga aantrekken van zijn mening. Het is voor de algehele sfeer, ik wil mezelf amuseren en goed in mijn vel voelen, mooi en sexy.
Daarnaast dus gewoon omdat het als single veel gemakkelijker is om een slanke levensstijl aan te houden. Ik ben nooit mooier, dan wanneer ik juist helemaal geen zin heb in een nieuwe relatie.

Ik ben overigens momenteel wel heel erg 'graag of niet' hoor. Een potentiële date zei pasgeleden op WhatsApp: "Dan moet je daar toch eens iets aan gaan doen."
Dan ben je bij mij al exit. Ik moet helemaal niks en al helemaal niet voor jou -:(-

Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:55

Urielle schreef:
Huertecilla schreef:
Het punt is waarom wel je best willen/kunnen doen voor daten en niet voor je parter.

Omdat je sowieso verandert dus. Ik wil me sexy voelen als ik op date ga. Bij een partner waar ik al jarenlang bij ben, voel ik me toch al niet meer sexy dus why bother?

Mijn partner vind mij sexy. Al jaren. En ik ben graag sexy voor hem. En dat zal ik over 10-20-30 jaar nog steeds zijn. Dat heb ik namelijk zelf in de hand. Een rimpel hou je niet tegen. Een grijze haar ook niet.

Maar door gewoon normaal te eten en me iedere dag te trainen blijf ik wél die persoon waar hij op viel. Ik blijf namelijk gezond. Ik blijf energie houden. Ik blijf die volgens hem lieve blosjes op mijn wangen houden. Dát maakt mij sexy en aantrekkelijk voor hem. En sexy en aantrekkelijk blijf ik niet als ik mijn leven verruil voor een leven zittend en snoepend op de bank.

En ja, hij is 20 jaar ouder dan ik, heeft de meest sexy rug, schouders en armen die ik ken. En hij traint meerdere malen per week om dat zo te houden. Voor zijn gezondheid en om aantrekkelijk te blijven voor mij.

Urielle

Re: Afvallen voor daten of relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:07

Dat is je van harte gegund Palmera. :)

Mijn ervaring met lange relaties is helaas anders. De tijd dat ik moeite deed om een ander te pleasen is voorbij, ik ben meer kwijt geraakt dan dat ik ermee heb gewonnen. Reden te meer om te twijfelen of ik dat ooit nog wil. Naar mate ik langer single ben, begin ik steeds meer weerstand te krijgen tegen relaties en commitment. Eerlijk gezegd, hoe meer ik gewoon voor mezelf leef en hoe minder ik me aantrek van andermans wensen en oordelen, hoe gelukkiger ik aan het worden ben. Ik ben benieuwd hoe ik over 5 jaar terugkijk op dit bericht, hoe dat ontwikkeld is.

In elk geval is aantrekkingskracht voor mij niet gestoeld op uiterlijk, al helemaal niet gekoppeld aan gewicht, en ik wil ook geen man waarvoor dat wel zo is. Ook niet met mijn huidige maatje 38.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:14

Palmera schreef:
Maar door gewoon normaal te eten en me iedere dag te trainen blijf ik wél die persoon waar hij op viel. Ik blijf namelijk gezond. Ik blijf energie houden. Ik blijf die volgens hem lieve blosjes op mijn wangen houden. Dát maakt mij sexy en aantrekkelijk voor hem. En sexy en aantrekkelijk blijf ik niet als ik mijn leven verruil voor een leven zittend en snoepend op de bank.

Tja... ik brak mijn rug (en later bekken) op meerdere plaatsen..
Heb een Tia gehad, trombose been, heb chronische nierbekkenbekkenontsteking.
Heb tijden aan de prednison gezeten; hou regelmatig veel vocht vast.

Heb maanden in een rolstoel gezeten.. daardoor ook qua figuur totaal veranderd.
En toch hield hij van mij.
En nee; ik ben allang niet meer de persoon waar hij op viel (gelukkig niet zelfs).

Jij voelt je niet sexy als je snoep etend (en bierdrinkend) zittend op de bank gaat zitten; maar er zijn mensen bij wie dat wel zo is en toch ook gelukkig zijn samen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:18

HC, wat je in je openingspost schrijft, dunner worden om te daten, doet me sterk denken wat ik een dame zag doen met haar kleding: haar relatie was uit en mevrouw zette zichzelf in de uitverkoop en droeg dus kleding waarmee ze overduidelijk haar kwaliteiten als zoogdier tentoonstelde...

Eenmaal weer aan de man (een haantjes-type) en de boobies werden weer netjes verborgen in een nog net geen coltrui. En het minirokje was ook vervangen door een niet-minirok. Blijkbaar wilde meneer zijn dame voor zichzelf houden. :')

Vind het nogal zielig, maar dat moeten ze verder zelf weten.
Genoeg andere mensen die meer zien in een relatie dan alleen de fysieke attributen, nou ja, dat neem ik aan. :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:18

Ik kan me daar totaal niet druk om maken, of mijn kerel meerdere malen per week zou trainen. Ik vind dat helemaal niet belangrijk. Ik vind hem bijvoorbeeld heel aantrekkelijk als hij in de stal tussen de koeien aan het werk is, of als hij ff aan het klieren is met onze hond. Uiterlijk zegt mij helemaal niets, ik val ook niet op mannen die heel veel vrouwen knap zouden vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:19

Tja, hier juist door de relatie aangekomen.
Begonnen met de pil waar mijn lichaam zeer heftig op reageerde en pas een jaar later was de troep weer uit mijn lichaam, maar wel 55 kilo zwaarder. :+
Zonder partner was ik niet met die troep begonnen en ik mag het nu sowieso nooit meer gebruiken.
Maar ik had het wel heel flauw gevonden als mijn man bij me weg zou gaan omdat ik door een gezamelijke beslissing en buiten mijn schuld om aan ben gekomen.

En verder, verder vind ik het totaal niemand anders iets aan gaan dan de twee mensen die samen een verbintenis hebben. :)
Dus wat jantje, pietje of keesje er van vindt, kan me echt helemaal niks schelen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:20

Hc, ik denk vaak ook dat men 'een nieuwe start' aan zichzelf werkt na een scheiding.

Ik wil tevreden zijn over mezelf.
Ik wil dat mijn partner tevreden is over mij/me mooi vindt.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:20

Met echt lange relaties heb ik geen ervaring, maar ik merk wel dat zodra ik iemand wat serieuzer begin te daten, dan vaak mijn eetstoornis weer wat opspeelt en ik weer erg de neiging krijg om af te vallen. Juist omdat je dan je best wilt doen voor die persoon. Zo van: Hij vond me de eerste dates blijkbaar leuk, dan is hij ook die moeite waard.
(Overigens heb ik van mijn exen nooit te horen gekregen dat ze vonden dat ik wel wat mocht afvallen oid, soms zelfs het tegengestelde :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:22

Joolien schreef:
IS dat niet ook van toepassing op andere zaken, elkaar misleiden tijdens het daten? Ik bedoel, dan doe je nog je best voor iemand, je tut je leuk op, doet je knapste kleding aan, draagt fatsoenlijk ondergoed mocht het zover komen en je zorgt dat de beharing her en der onder controle is.
Zodra je prooi binnengelokt is en aan de relatie vast zit, treft ie je binnen enkele maanden ruftend op de bank aan, met ongewassen haar in een huispakje van de Primark. En wellicht met een kilotje of 5 eraan omdat je altijd zo houdt van gezellige hapjes s'avonds enzo.
Niemand kan deze reactie meer overtreffen. _O-