Zou het dan toch... zwanger?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Birdie60

Berichten: 8405
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:31

Ik hoop het voor je TS, maar als je iets denk voel je het ook meestal.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:31

Ik had de eerste maand na het stoppen van de pil (met behoud van andere anticonceptie) zoveel "zwangerschapskwaaltjes" dat ik voor de zekerheid maar een test ben ga halen :+ . Had een vriendin die net zwanger was en die vertelde waar ze allemaal last van had en ik dacht "hé...dat herken ik :+ "

Maar het is dus lastig om te zeggen. Je kan het inderdaad ook gewoon jezelf aanpraten. Maar het kan ook van wel. Gewoon afwachten en als je echt weinig geduld hebt een Clear Bleu testje ofzo gaan halen, die vroeger kunnen testen.

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 13:33

Ik ben al 2 jaar gestopt met de pil, sinds dien is mijn menstruatie cyclus regelmatig 27/28 dagen. Dit is ook de eerste keer dat ik deze 'kwaaltjes' voel en ook misselijk ben. Het gevoel dat ik een betonnen blok in mijn maag heb liggen en mijn keel dicht gedrukt wordt. Ben ook veel aan het boeren.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:38

Spannend meid!

Lastig he, niet aan die roze olifant in de kamer denken...

Wishfull thinking is zooo vervelend. Ik ben 1 keer zwanger geweest, maar heb nu al meerdere rondes echt vanalles "herkend". Incl die krampjes, boeren etc.

Ook al besef je dat het wishfull thinking kan zijn en je lijf je voor de gek houdt is het zo logisch dat het gebeurt.

Nog even geduld en dan weet je het. Succes!

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:40

Sterkte met wachten!

Hier sinds de zomer bezig. Elke maand allerlei kwaaltjes. Maar werd gewoon ongesteld. De ene maand dat ik geen kwaaltjes voelde bleek ik zwanger. Uit eindelijk uitgelopen op een miskraam. Kwaaltjes zeggen dus niet altijd iets.

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:40

Quellian schreef:
lovebente schreef:
Eigenlijk hadden wij zoiets van. We proberen het en we zien wel wanneer het ons gegund is. Maar nu dat ik allerlei kwaaltjes voel, ben ik er te veel mee bezig. Ik ga rustig afwachten tot volgende week. Mocht ik toch zwanger zijn dan is mijn voorgevoel toch goed. Mocht het ons niet gegund zijn deze maand, dan proberen we het rustig opnieuw. Ik ben alleen heel slecht in geduld hebben en afwachten. :+ Ik laat het jullie zeker weten.

Ik loop wel elk halfuur naar het toilet.... :=


Ik dacht mezelf ook iedere maand zwanger :j Tot het na ronde 9 zo ver bleek te zijn, had toen niets anders gemerkt dan wanneer ik ongesteld zou worden (was buitenbaarmoederlijk, dus HCG stijgt dan niet zo snel), daarna in ronde 13 een positieve test + vroege miskraam en in ronde 14 zwanger van eentje die bleef plakken (overigens was het bij m'n zoon in ronde 3 raak).

Probeer je er niet zoveel mee bezig te houden, want anders denk je iedere maand dat je zwanger bent. Beste is gewoon afwachten tot je NOD en dan testen :)

Hier t zelfde. Ik dacht mezelf ook elke maand zwanger en na een paar maanden voelde ik juist enkel menstruatiekrampen en toen bleek ik zwanger te zijn.

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 13:44

Het blijkt dus inderdaad dat ik niet de enige ben die allerlei kwaaltjes aanvoelen. Ik ga het echt rustig maar afwachten. Ben bang dat ik mezelf anders van alles wijs ga maken.

Hoelang zijn jullie al bezig? of zijn jullie inmiddels al zwanger / moeders?

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:46

Wij hebben een zoontje van nu 2 jaar en 2 maanden en willen een broertje of zusje. Ons zoontje was een kadootje. Die kwam onverwachts maar ontzettend gewenst. En nu zijn we bezig sinds Juni. Dus nu 6 maanden.

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 13:48

Malih: Wat ontzettend bijzonder zo'n kadootje! Ik hoop dat alles voorspoedig mag gaan verlopen.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:49

Ik was 1,5 jaar geleden bij ronde 3 zwanger. Na 24 weken vanwege zware aangeboren afwijkingen afgebroken, bevallen en officieel dus moeder van een meisje.

Nu sinds begin zomer bezig voor 'de 2e'.

Voelde vorige keer niets opvallends, maar was er ook totaal niet mee bezig, was druk met ons huwelijk en was enorm ziek van een schildklierontsteking. Achteraf vielen er dingen op zn plek.

Nu meerdere keren vanalles gevoeld.

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 13:54

Michelle77: Wat een lastige keuze hebben jullie dan moeten maken. Heb er wel respect voor!

Het lijkt me ook wel erg lastig als je iedere keer van alles voelt. Dit is voor mij nu de eerste keer, en ik twijfel nu al aan veel dingen. Ik hoop voor jullie dat alles voorspoedig mag verlopen!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:55

Wij hebben een zoon die volgende maand 7 jaar wordt en nu 23 weken in verwachting van zoon nummer 2.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:01

Ja en nee. Het was heel zwaar en heel heftig. Maar eigenlijk was het een heel makkelijke keuze. Houden van is ook loslaten. Wij wilden haar behoeden voor een heel zwaar leven. Zowel geestelijk als lichamelijk zwaar gehandicapt. Achteraf had ze ook een ernstige afwijking aan haar luchtpijp met zeer lage overlevingskans.

Hutcherson

Berichten: 7503
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:24

Er heerst momenteel een griepvirus dat ervoor zorgt dat men misselijk wordt met bijbehorende klachten.
Ik denk dat je je enorm vastpint op het idee van 'zal het dan toch?'
je wilt het heel graag en zo kan een mens zich veel aanpraten.
Ga gewoon lekker door met proberen en doe over een tijdje een test.
Verder veel succes gewenst.

Anoniem

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:54

TS je kan ook een bloedonderzoek laten doen dan weet je het sneller ;)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:00

Robin_S schreef:
TS je kan ook een bloedonderzoek laten doen dan weet je het sneller ;)


Valt wel onder je eigen risico dus je kan ook gewoon nog een paar dagen wachten :) en dan een normale test doen

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:16

Ik kan het me zoooo helemaal voorstellen! Ik was gelukkig al 2 dagen overtijd toen ik me niet meer kon beheersen en een test gekocht heb. Gewoon op de bonnefooi, die was positief. Inmiddels 34 + 6 :)

Als ik het lees moet ik wel zeggen dat er veel kwaaltjes bij je zijn waarvan ik denk: als dat zo is zijn ze wel heeeel vroeg aanwezig. Vooral dat je borsten zwaarder aanvoelen is iets waarvan ik denk, dat zou heel vroeg zijn. Maar het kan natuurlijk altijd. Gezonde spanning is goed, probeer er niet teveel mee te zitten! Het moet wel nog leefbaar zijn :')

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:39

Even afwachten tot je een test kunt doen. Ik heb ook wel eens een test gedaan omdat ik echt allerlei rare kwaaltjes had. Maar was toen echt niet zo (was ook nog niet echt de bedoeling :P ). Je kunt het jezelf blijkbaar echt aan praten/jezelf zwanger laten voelen. Sommige kwaaltjes die je nu benoemt zijn wel erg vroeg idd, wat Pluttersput ook zegt.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:45

Als je op het goede moment seks hebt gehad kan je natuurlijk zwanger zijn ;)

Maar de dingen die jij beschrijft kunnen natuurlijk overal bij horen... Gewoon afwachten dus :)

Balou_k

Berichten: 14118
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:53

Hmm, ik herken een boel van wat jij zegt. En helaas was mijn lief (of mijn brein) mij zeer goed voor de gek aan het houden.

Ik ga voor je duimen, laat je nog wat weten?

Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:03

Zou zo maar kunnen. Ik had een dag of 4 na mn ovulatie wat krampjes, twee dagen later eerste vlaagjes misselijkheid (die dag ook vroege test gedaan maar die was nog negatief ), paar dagen later weer getest, nog vrij onduidelijk. Week na die krampjes een voorzichtig positieve test en een week na de eerste vlaagjes misselijkheid een dikke +. Inmiddels 36 weken zwanger dus we zijn er bijna. Je zou een vroege test kunnen proberen, maar mooiste is gewoon vanaf je nod.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:17

Ik heb eigenlijk van dezelfde dingen last als jij, maar al zeker een maand.
Alleen het verschil is; jij probeerd zwanger te worden, ik absoluut voorlopig nog niet.
Ik heb vandaag bloed laten prikken om te kijken wat de oorzaak is. HA raadde mij wel aan om een test te doen volgende week (moet nog een dag of 5 mijn pil slikken). Uiteindelijk in overleg met de HA heeft ze ook aangegeven te testen op zwangerschap.
Ik krijg als het goed is deze week nog de uitslag, maar hoop voor mezelf dat dat in elk geval niet aan de orde is voor mij.. Ik zou mn mond houden als ik de uitslag heb, ik wil je bijvoorbeeld geen valse hoop of onbewust teleurstelling geven.. Ieder lichaam is tenslotte anders! :)

Voor jou duim ik TS!

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:28

Ik heb bij mijn tweede ook al de test gedaan voor ik eigenlijk ongesteld moest worden omdat ik het eigenlijk al wist. Dat waren toen nog niet de allerbeste testen hoor maar ik was echt zwanger. Nog wel bij de dokter laten checken. Ik hoop dat het voor jou positief uitpakt maar zou echt niet kunnen wachten :=

bliksempie

Berichten: 1798
Geregistreerd: 19-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:30

Ik duim voor je!

Ik ben inmiddels 11 weken zwanger. Ik was doorgestuurd naar de gynaecoloog door omstandigheden en het zag er keurig uit en niet zwanger.

Twee weken later toch een clearblue test en bleek ik toch echt hardstikke zwanger te zijn.
Ik had echt pijn in mijn onderbuik (steken) later kwam pas de vermoeidheid, misselijkheid en heel selectief met eten helaas..

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:33

Ik zie het verband niet tussen veel klussen en je ovulatie, jij denkt dat klussen je vruchtbaarheid bevordert ofzo? Je kunt beter seks hebben, dan heb je een grotere kans op zwangerschap.