Hoe kunnen we nou zo gezond mogelijk leven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wapitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:57

Alle E 900 nummers zijn goed. Alles daar onder is ziekmakend/dodelijk! Er is een boekje voor met uitles wat die E nummers doen.

Maar stel dat de mens zich aanpast aan de levens stijl die wij nu toepassen. De sterkste evalueren. Zo heeft de natuur dat altijd gedaan, waarom nu niet? Misschien kunnen wij in de toekomst heel goed leven met straling en gif (zo iets als de kakerlak)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:58

Anoniem

Re: Hoe kunnen we nou zo gezond mogelijk leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:25

Dood gaan we allemaal, maar dat hoeft niet te betekenen dat je al doe berichten over schadelijke stoffen in eten e.d. links laat liggen. Ik denk dat het goed is om bewust te zijn van zulke dingen. Je hoeft niet alles te controleren, maar een beetje erop letten is niet verkeerd. Ik drink alleen water, en eet zoveel mogelijk puur en plantaardig zonder zout. Geen shampoo met alcohol en andere troep erin, en kwa verzorgingsproducten (make-up uitgezonderd) gebruik ik 100 procent natuurlijke olieën. Ik voel me daar prettig bij.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:31

Ik doe niet mee aan die " gezondheidshype". Heb daar echt geen behoefte aan.

Op Den duur is er op alles wat te zeggen en slaagt men er in door.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:36

Ik probeer wel zo gezond mogelijk te leven. Ik gebruik graag de producten van dr. Organic aangezien ik merk dat mijn haar hier echt beter van wordt, net als mijn hoofdhuid.
Daarnaast probeer ik ook bewust te eten en maar beperkt vlees te eten. Daarnaast ben ik me ook bewust van het milieu en probeer ik ook geen water te verspillen, en ga ik bijna overal met de fiets of lopend heen, zowel goed voor het milieu als voor mijn lichaam.
Wel vind ik de gezondheidshypes soms wat doorslaan. Het belangrijkst is natuurlijk om te luisteren naar je lichaam en altijd kritisch te kijken naar wat er wordt voorgeschreven door deze goeroes.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:51

Ik ben er ook heel bewust mee bezig. Juist ook met die dingen die je noemt: shampoo's, huidverzorging, make-up. Ze bevatten allemaal hormoonverstorende stoffen en je huid neemt meer op dan je denkt. Ik gebruik idd ook de producten van Dr. Organic. Super spul!

Men kan wel zeggen: "het is onderzocht en niet bewezen schadelijk", maar als ik iets niet vertrouw dan is het die uitspraak wel. Vroeger werden sigaretten ook als gezond bestempeld, en rookten zelfs de leraren voor de klas!

O ja, mijn tampons zijn van Yoni, dat gifvrije merk. Qua gebruik echt minder fijn dan OB, maar dat heb ik ervoor over.

Niet doorslaan, maar wees wel kritisch.
Laatst bijgewerkt door Rindin op 06-01-17 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:56

wapitie schreef:
Alle E 900 nummers zijn goed. Alles daar onder is ziekmakend/dodelijk! Er is een boekje voor met uitles wat die E nummers doen.

Maar stel dat de mens zich aanpast aan de levens stijl die wij nu toepassen. De sterkste evalueren. Zo heeft de natuur dat altijd gedaan, waarom nu niet? Misschien kunnen wij in de toekomst heel goed leven met straling en gif (zo iets als de kakerlak)

Hoe zijn al die dingen die door de EU worden onderzocht en goedgekeurd ziekmakend of dodelijk? Of die in gewone producten zitten?

Afbeelding

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:05

Ik gebruik uitsluitend verzorging van Lush. Weinig verpakking, bio en natuurlijk. En veel lekkerder dan de geijkte spullen :D En volgens mij prima voor het milieu, voor zo ver dat kan in de consumptiemaatschappij.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:45

Ik probeer overal wel een beetje op te letten. Maar als ik eens een keer een vreetbui heb trek ik gerust die ene zak chips open.
Ik douche zo kort mogelijk, drink veelal water, maar ook gewoon frisdrank 's avonds. We proberen zoveel mogelijk vers te eten en kan me niet herinneren wanneer we voor het laatst uit een pakje hebben gegeten (op de lasagne na, maar die eten we zeker niet wekelijks). We frituren eigenlijk niet meer, doen alles met de airfryer. Maar ook een keer Macdonalds moet kunnen.

Ik vind dat vreselijk gezonde gedoe maar een beetje onzin. Moet ook een beetje genieten van het leven. En als dat betekend dat ik een paar E-nummers moet eten of drinken, een keer met de auto weg moet. Dan so be it.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 14:46

Eske_B schreef:
wapitie schreef:

Hoe zijn al die dingen die door de EU worden onderzocht en goedgekeurd ziekmakend of dodelijk? Of die in gewone producten zitten?

[ [url=m/UX9XDh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik een mooie. Veel mensen weten dus niet eens dat er al veel E-nummers van nature in producten zitten :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:50

Ik let nooit op e-nummers... Die ene keer in de week dat ik glas ranja drink moet het vooral lekker zijn. _O-

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:54

Dat tampons niet zo goed voor je zijn was allang bewezen toch lijkt me? Een tampon absort meer dan alleen bloed daarbeneden en je kan door de tamponziekte (TSS) erg ziek worden of zelfs overlijden als je er niet op tijd bij bent. Voor een tampon is trouwens wel gewoon een alternatief dat beter is voor je lichaam en ook beter voor het milieu (en uiteindelijk je portemonnee :) ) namelijk een menstruatiecup.

Verder: alles met mate. Alles waar te voor staat is niet goed.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:24

Ik gebruik al 21 jaar tampons en leef nog altijd en er nooit ziek van geweest.
Is er een risico? Waarschijnlijk wel maar als ik de straat oversteek kan ik ook omver gereden worden. Denk zelfs dat dat risico groter is.

En zo is dat met veel zaken.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:32

Ja, dan heb je het alleen over tampons. Maar tel alle dingen eens bij elkaar op; tampons, shampoo, conditioner, make-up, bodylotion, wasmiddelen, schoonmaakmiddelen, pesticiden over het eten, hormoonverstorende stoffen in plastic bakjes/flesjes/speelgoed enz enz enz... Dat is dan ineens wel heel veel.

En dat argument van ik doe al 100 jaar zus en nog steeds niet ziek vind ik zo'n ongelooflijke dooddoener. Er zijn genoeg mensen die al 30 jaar roken, maar zou iemand beweren dat het niet slecht voor je is?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:46

Lous schreef:
Eske_B schreef:

Dit vind ik een mooie. Veel mensen weten dus niet eens dat er al veel E-nummers van nature in producten zitten :')

Een E nummer is een goed gekeurde toevoeging
Op het moment dat die stof van nature voorkomt in een product is het dus geen toevoeging en dus geen E nummer in die zin.

Dat een E nummer per definitie veilig is want het is onderzocht is ook ietwat utopisch gedacht
Er zijn verschillende stoffen die tot voor relatief kort hartstikke veilig waren bevonden maar waar inmiddels van besloten is dat het toch niet zo best voor je is en het mag ineens niet meer gebruikt worden

Moet je dan maar of alles slikken wat ze je voorschotelen ?
Of lekker paranoïde alles in twijfel trekken en mijden?

Nee. Maar kritisch blijven en je gezonde verstand blijven gebruiken is aan te raden

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:31

Rindin schreef:
Ja, dan heb je het alleen over tampons. Maar tel alle dingen eens bij elkaar op; tampons, shampoo, conditioner, make-up, bodylotion, wasmiddelen, schoonmaakmiddelen, pesticiden over het eten, hormoonverstorende stoffen in plastic bakjes/flesjes/speelgoed enz enz enz... Dat is dan ineens wel heel veel.

En dat argument van ik doe al 100 jaar zus en nog steeds niet ziek vind ik zo'n ongelooflijke dooddoener. Er zijn genoeg mensen die al 30 jaar roken, maar zou iemand beweren dat het niet slecht voor je is?

Ja, maar overal zo gruwelijk over nadenken als ik sommige in mijn omgeving zie doen..de tijd die iemand besteed aan al dat gepuzzel en gedoe , ga ik eerder dood van slecht eten denk ik altijd maar. Same result :+ s

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:35

wapitie schreef:

Hoe kom je daar nou bij?

Nou ken ik niet alle e-nummers uit mijn hoofd hoor, maar e441 is gewoon gelatine, en e410 johannesbroodpitmeel (ja, hetzelfde als wat je gewoon gebruikt om babymelk in te dikken...) en e100 is kurkuma (ja, hetzelfde als waarvan wordt beweerd dat het geneeskrachtig is)

En natuurlijk ga je hartstikke dood als je binnen een kwartier 10L van die stoffen binnenkrijgt. Maar dat lijkt me dan eerder een t.s. ipv dat dat de dagelijkse gang van zaken is...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:55

Lous schreef:
Tsja dit vroeg ik me af na alle slechte verhalen die je hoort over de normaalste producte die wij dagelijks gebruiken en consumeren, hierbij een greep:

-Chemicaliën in tampons en maandverband
- Zoetstoffen
- Cola zou belangrijke stoffen uit je lichaam werken
- Plastic in gezichtscrèmes en andere verzorgingsproducten
- E- nummers
- Sulfaten, alcohol en siliconen in shampoo

Wat kunnen we tegenwoordig nog wel eten en drinken? En waar vinden we cosmetica en verzorgingsproducten die niet 'gevaarlijk' zijn voor de gezondheid.
Hoe overtrokken zijn deze verhalen? Wat vinden jullie, of hoe zien jullie dat?

....wat mij betreft zijn de verhalen niet overtrokken, maar een triest gevolg van onze consumptiemaatschappij, gecombineerd met een aantal rare ideeën over 'welzijn'.
Driekwart van de troep in de supermarkt gewoon in het schap laten is goed voor je lijf en je portemonnee.
Plastic in gezichtscreme, tandpasta, shampoo etc: NIET doen! Het is nergens, maar dan ook nergens goed voor, maar verziekt wel de oceanen en daarmee de voedselveiligheid. |(
En koop gewoon biologisch maandverband/ tampon, of experimenteer met de cup. (Oma knoeide destijds met sponsjes... :D )

Er zijn heel erg veel plekken waar je gezond, eerlijk en duurzaam voedsel plus andere nuttige zaken kunt kopen- dus dat doe ik dan ook.
Is je eten niet zoet genoeg, daar hebben we honing voor, of rozijnen of anders het heftig bevochten stevia. (Stevia is een lief, zoet en onschuldig plantje waar waarschijnlijk duizenden jaren ervaring mee is - maar de suikerindustrie ""had bedenkingen"". Waarschijnlijk zijn ze terecht bang: stevia is gezond.)

Met E nummers heb ik weinig te maken, en ik ben er ook niet bang voor. Ve tjsin kan heftige reacties geven, maar ik ben allang blij dat het verplicht is om op het etiket te zetten. (En ook water en vitamine C hebben E nummers.)

En cola is simpelweg geen gezondheidsdrankje. Als je het lekker vindt: geniet, maar drink met mate.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:39

Eske_B schreef:
wapitie schreef:

Groot verschil of er 1/meer wordt toegevoegd aan een product of dat die van nature er al in zit in verhoudingen die samen met de andere stoffen in die plant voor interacties zorgen die wij nog steeds niet kunnen snappen. We kunnen teveel voor wat we weten over hoe het werkelijk werkt en wat de gevolgen zijn als we die stofjes geïsoleerd gaan toepassen.

Bij allerlei vitamine en mineralen supplementen komen we daar al achter, verschillende mineralen moeten samen en in een specifieke verhouding genomen worden, veel vitamines werken ook maar matig zonder hulp van andere stofjes die wel in het fruit zitten. Trek er 1 uit en het werkt niet, slecht of averechts.