Tijdens t emotie eten weet ik dondersgoed dat ik t niet nodig heb en verkeerd bezig ben maar boeit me niet.
Heb vanmiddag t boek van sonja bakker besteld. Ik ga weer proberen me daar op te focussen
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Faringo schreef:Ik herken het ook! Heb ook het nodige overgewicht en wil er minimaal 20 kilo af. Doe ook weinig aan sport.
Ik heb het boekje van Mieke Kosters gekocht 'het geheim van slanke mensen'. Staat feitelijk niets nieuws in maar het is erg motiverend. Momenteel heb ik mijn calorie inname naar beneden gehaald en heb ik soms dagen met wat ruimte voor een stukje chocola, koekje, oliebol of glaasje wijn. Doe dit nu een week en hou het goed vol, geen snoepdrang en vanmorgen -1,9 kilo op de weegschaal. Wat dus ook weer motiveert om verder te gaan. Moet tenslotte in bikini deze zomer en heb nog wat jurkjes hangen die ik graag weer aan wil.
Memories schreef:Ik had hier echt precies vandaag ook een topic over willen openen... Goed om te lezen dat ik niet de enige ben.
Zie hier al veel van die algemene tips voorbij komen maar niks daarvan heeft mij ooit echt kunnen helpen. Gewicht is nu redelijk onder controle maar die eetbuiten... ze blijven. Wat ik lastig vind is dat ik ook echt door blijf vreten als ik overvol zit. Het doet op zo'n moment fysiek pijn om te eten maar toch kan ik er emotioneel gezien niet mee stoppen.Volstoppen met gezond eten heeft dus eigenlijk ook geen zin, nog afgezien van het feit dat ik tot op heden geen gezonds voedsel heb kunnen vinden wat goed vult.
Ook heb ik niks kunnen vinden wat mij afleidt van het emotie-eten, of liever gezegd iets anders waar ik de onderliggende gevoelens kan uiten. Allerlei sporten, hobby's, weet ik het wat geprobeerd, maar niks kan tippen aan eten en ik ben echt compleet ten einde raad.
Het enige wat mij wel een beetje helpt om het te beheersen is het door blijven tellen tijdens zo'n eetbui, als ik dan zie wat voor een berg er naar binnen gaat kan ik nog een beetje op tijd stoppen.
Purrrfection schreef:Memories schreef:Ik had hier echt precies vandaag ook een topic over willen openen... Goed om te lezen dat ik niet de enige ben.
Zie hier al veel van die algemene tips voorbij komen maar niks daarvan heeft mij ooit echt kunnen helpen. Gewicht is nu redelijk onder controle maar die eetbuiten... ze blijven. Wat ik lastig vind is dat ik ook echt door blijf vreten als ik overvol zit. Het doet op zo'n moment fysiek pijn om te eten maar toch kan ik er emotioneel gezien niet mee stoppen.Volstoppen met gezond eten heeft dus eigenlijk ook geen zin, nog afgezien van het feit dat ik tot op heden geen gezonds voedsel heb kunnen vinden wat goed vult.
Ook heb ik niks kunnen vinden wat mij afleidt van het emotie-eten, of liever gezegd iets anders waar ik de onderliggende gevoelens kan uiten. Allerlei sporten, hobby's, weet ik het wat geprobeerd, maar niks kan tippen aan eten en ik ben echt compleet ten einde raad.
Het enige wat mij wel een beetje helpt om het te beheersen is het door blijven tellen tijdens zo'n eetbui, als ik dan zie wat voor een berg er naar binnen gaat kan ik nog een beetje op tijd stoppen.
Dit had ik niet beter kunnen zeggen. Heeft iemand hier een oplossing voor? Of waar komt dit überhaupt vandaan?
Tyrcanol schreef:mag ik vragen hoeveel kcal je nuttigt? Vind 2 kg in 1 week wel heel veel
Faringo schreef:Tyrcanol schreef:mag ik vragen hoeveel kcal je nuttigt? Vind 2 kg in 1 week wel heel veel
Zit tussen de 1200 en 1300, maar heb een kantoorbaan en sport momenteel niet. Die 1.9 was de eerste week dus voornamelijk veel vocht. Denk dat het vanaf nu minder snel zal gaan. Blijft het wel zo snel gaan dan doe ik mijn calorieën wat omhoog want dan gaat het me inderdaad te snel.
mystery1980 schreef:Ik heb ook een kantoorbaan en sport ook erg weinig, zit ook aan de max 1370 kcal om af te vallen. Meestal is het echter meer en kom ik dus gewoon aan.
mystery1980 schreef:Ik heb ook een kantoorbaan en sport ook erg weinig, zit ook aan de max 1370 kcal om af te vallen. Meestal is het echter meer en kom ik dus gewoon aan.
verootjoo schreef:mystery1980 schreef:Ik heb ook een kantoorbaan en sport ook erg weinig, zit ook aan de max 1370 kcal om af te vallen. Meestal is het echter meer en kom ik dus gewoon aan.
Calorieën zeggen ook niet alles. Het is belangrijk wat voor calorieën je binnenkrijgt. 1370 is echt weinig, tenzij je BMR dus echt zo laag is. Maar dat moet gemeten worden, je kan niet lukraak zomaar minder gaan eten om af te vallen. Dit is schadelijk. Als je ondanks weinigcalorie inname toch niet afvalt en zelfs aankomt, is een bloedlab prikken ook geen overbodige luxe. Dan klopt er gewoon iets niet.