Ligyrofobi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:42

Als je bij de KNO langsgaat doen ze ook onder andere een drukmeting op je trommelvlies, en alleen al een huisarts moet kunnen zien of je trommelvlies gezond is en er geen ontsteking is (wat bij vliegen en duiken dus problemen oplevert).

In dat opzicht sluit ik me bij Janneke aan, als je een boel vage, oorgerelateerde klachten hebt: ga op zoek naar de oorzaak, en daar hoort het uitsluiten van dingen bij! Oorproblemen maar ook hyperacusis (als het dat is) kunnen door veel verschillende dingen komen, een deel blijft onverklaarbaar maar dat is echt niet altijd zo en dan kan je er beter even naar laten kijken.

Als het dan iets fysieks is wat goed te behandelen is of ze zijn vrij zeker van je diagnose heb je mazzel, als dat niet het geval is kan je altijd verder zoeken. Het is niet of, of hè, maar kies een goed startpunt!

FirebirdM

Re: Ligyrofobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:39

Kan m'n bericht niet meer bewerken dus zo maar even: hard geluid geeft ook druk op je oor, dus je problemen met knallen en vliegen en duiken kunnen inderdaad allemaal best met 'hetzelfde' te maken hebben. De grote vraag is alleen, wat is 'hetzelfde' in dit geval? Als je het aan wil pakken, zoek dat dan op je gemak uit met een arts of therapeut die ervoor geleerd heeft en laat dat niet aan Bokt of Google over. :) Succes TS!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:29

Monster_tos schreef:
Hmm zowel de posten van Janneke en Firebird klinken logisch en goed doordacht.. Maar welke optie voor mij het beste is vind ik nog lasting te bepalen. Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar een therapeute in de buurt die met de Benaudira methode werkt. Een eerste gesprek kan nooit kwaad natuurlijk.
Daarnaast zit er over te denken een afspraak met de huisarts te maken, kijken wat die adviseert. Moet eerlijk zeggen dat ik hoop dat het iets lichamelijks is en wat dan ook op te lossen is. Absoluut geen behoefte aan therapie waarbij ze je leren te wennen aan de geluiden -O-

Waar ik nog wel aan zat te denken, ik ben ook extreem gevoelig voor druk op het trommelvlies. Zo kan ik nog geen meter diep duiken en is vliegen een hel. Zou dit er mee te maken kunnen hebben?

ik kan ook niet klaren / duiken en word oprecht ziek van vliegen... maar ik ben wel dol op het luisteren naar drums dus gecontroleerde knallen vind ik prima...