Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
No_No schreef:Als je hypermobiel bent moet je juist je spieren kort houden omdat je anders inderdaad gaat hangen in je banden. Ik weet dat, ik ben ook hypermobiel in een aantal gewrichten. Als je het niet traint gaat het je inderdaad veel meer moeite kosten om in je houding te blijven. Niet bewegen is nòg slechter!
Je doet zwaar werk denk ik? Is je werkhouding goed?
Zo te lezen heb je dus meerdere klachten. Ik denk dat alles bij elkaar er ook voor zorgt dat je niet meer afvalt.
Ga je toevallig ook naar een therapeut voor je lijf? Ik heb zelf erg veel gehad aan chyropractie, triggerpointmassage en fysio oefeningen. Ik had dit tegelijk en dat heeft mijn lijf enorm goed gedaan!
Ik weet niet wat je al aan je slaap probleem hebt gedaan, dat ga ik nog even lezen.
Hannanas schreef:En ik zou proberen 3 x max 4 x per dag te eten.
Van teveel cortisol (stress hormoon) en te weinig slaap krijg je trouwens meer buikvet.
Remy schreef:Hannanas schreef:En ik zou proberen 3 x max 4 x per dag te eten.
Van teveel cortisol (stress hormoon) en te weinig slaap krijg je trouwens meer buikvet.
Cortisol wordt ook aangemaakt als je lichaam stress heeft door honger en pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel. Daarom is het beter om dat op peil te houden door 3 maaltijden en 3 vezelrijke tussendoortjes zoals fruit of rauwkost te eten. Zorg ervoor dat je spijsvertering niet lui wordt.
Remy schreef:Hannanas schreef:En ik zou proberen 3 x max 4 x per dag te eten.
Cortisol wordt ook aangemaakt als je lichaam stress heeft door honger en pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel. Daarom is het beter om dat op peil te houden door 3 maaltijden en 3 vezelrijke tussendoortjes zoals fruit of rauwkost te eten. Zorg ervoor dat je spijsvertering niet lui wordt.
Gucci_ schreef:Ligt het niet gewoon aan de leeftijd? Als je ouder wordt, wordt het afvallen ook moeilijker. Meestal na je 30e. Kan ook nog meer spiermassa zijn.
Daarnaast tijd van het jaar. Ik ben zelf 's winters altijd een paar kilo zwaarder. 's Zomers heb je meestal meer energie, dan beweeg ik ook veel meer.
Grappig, bij mij was het juist andersom, toen ik naar school ging en vroeg op moest, at ik ook meer.
Supervixen schreef:Mijn eetpatroon als ik werk (7:00-16:00)
6.00: ontbijt (kwark, fruit, lijnzaad, walnoot) soms een beschuitje erbij en water.
8.00: iets kleins zoals een mandarijntje of vezelrijk cracker en thee.
10:00: banaan en boterham of vezelrijk crackers en thee.
12.00: 2 boterhammen, thee, iets van wortel of tomaat erbij.
14.30: 2 boterhammen, thee, appel.
17.30: avond eten (bijvoorbeeld 100 gr vlees, 50 gram ongekookte zilvervliesrijst, 200 gr groente)
20:00: thee en koekje/iets lekkers
Daarnaast snoep ik nog wel wat, maar dit is ongeveer een werkdag met eten. Je ziet dat ik dus de hele dag door eet. De dietiste vond dit een prima eetpatroon.
Ik sport ongeveer 6 keer per week. 3 keer paardrijden, 3 keer hardlopen (momenteel 10 tot 15 km per keer).
Weeg al meer dan tien jaar tussen de 63 en 67 kilo bij 1.72.
Smoothies maak ik ook regelmatig. Als je in een weekend een heleboel fruit koopt, kun je wat smoothies maken en invriezen. Dan neem je een ingevroren smoothie mee en is hij ontdooid maar nog lekker koel rond het middaguur.
Op mijn werk staat standaard een pak wasa crackers en in de koelkast een pakje philadelphia light voor als ik onverhoopt extra trek heb.
Als ik couscous maak, maak ik altijd wat teveel. Dan hup in een bakje en mee naar het werk. Vult goed!
Supervixen schreef:Als ik moet functioneren op drie maaltijden per dag, dan trek ik dat niet. Daarom heb ik veel eetmomenten.