Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Delphi schreef:Wat een rare gang van zaken inderdaad!
Is het niet gewoon een extra systole wat je hebt? In principe heeft iedereen dat, alleen voelt de ene het beter of heeft het vaker dan de andere. Dan slaat je hart steeds een slag over. Dan is het:
boem ... boem ... boem ... ... BOEM ... boem ... boem ... ... BOEM
Dan voelt het alsof hij een slag overslaat en de slag erna is een harde bonk.
Ik heb hier zelf ook last van. In sommige tijden tot 20 keer per minuut. Ik werd er heel nerveus van ondanks dat ik wist dat het onschuldig is.
Sinds vorig jaar ging mijn hartslag vanuit zo'n serie extra systole's vanuit het niets naar 195 slagen per minuut. Vaak was het na 10-15 minuten weer over en sloeg hij weer netjes 70 slagen per minuut. Laatst heeft het 5 kwartier geduurd en toen ben ik ermee naar de huisarts gegaan. Toen hebben ze het netjes kunnen registreren op de CTG. Ondanks dat ik er erg relaxed onder was, was mijn bloeddruk ook te hoog. Toen mijn hartslag na 5 kwartier weer normaal was, daalde mijn bloeddruk.
Bij mij is het een onschuldige hartritmestoornis. Ik slik er nu proponalol voor, een betablokker. Al wil ik daar weer mee stoppen omdat het toch een onschuldige stoornis is.
Ik zou zeker eens terug gaan of beter naar je nieuwe HA en bespreken wat het nu precies is en wat je er tegen kan doen. Waarschijnlijk is het gewoon een onschuldig iets, maar is het verkeerd gecommuniceerd. Ik merk wel dat bij weinig/slecht eten, veel koffie, vermoeidheid en stress het enorm toeneemt.
Extra systole voel je vaak het best als je op de bank gaat zitten op in bed gaat liggen. Is je hartruis onlangs geconstateerd of als klein kind? Want in het laatste geval groei je daar vaak overheen. Hebben ze op die holter dan niets gezien van overslagen?