Hartproblemen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:22

Herkenbaar.

Ik heb boezemfibrillatie. Mijn hart slaat geregeld over, maar veel vervelender is t wanneer hij op hol slaat. Dat kan lang aanhouden en t is volkomen onduidelijk waar t doorkomt.
Ik ben via de HA naar t ziekenhuis gebracht toen er een EEG gemaakt was bij de huisarts. Ze wilden me eruit klappen, maar gelukkig hield t toen op, maar dat heeft toen 2 uur aangehouden.
Helaas ben ik een paar maanden terug ook op de huisartsenpost terecht gekomen, ik kwam er niet meer uit. Ook toen gelukkig weer spontaan opgehouden.

Vanaf de huisartsenpost de mededeling dat ik het met mijn eigen huisarts moest bespreken. Ik vind dat naar, ze kunnen er toch niets doen, behalve evt aan de medicatie gaan. Ook ik heb een holter gehad, 10 jaar geleden en uiteraard kwam daar niets uit.

Ik moet zeggen dat ze me uiterst serieus nemen, iedere keer als ik in paniek bel( mijn man dan (ik kan dan niets uitbrengen). Ook word er uitgebreid de tijd genomen voor me. Men denkt dat ik een hartaanval heb gekregen. Ik ben altijd enorm uitgeput na zo' lange aanval. Ik heb nu wel de stempel hartpatiënt, want ik krijg ieder jaar t verzoek een griepprik te halen, wat ik uiteraard niet doe.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 11:04

Geen flauw idee Delphi, maar ik weet wel dat ik er vanaf wil :+
Als ik de hele dag bijna niets gedaan heb, heb ik het ook minimaal. Maar als ik de stallen heb uitgemest of m'n huis heb schoongemaakt, kan ik er op rekenen dat ik minimaal 2 uur op de bank zit met overslag, en daarna ben ik uitgeput.
Als ik m'n hartslag voel is het ook niet altijd dat ie even stopt en dan 2x gaat, het is regelmatig dat ie echt een slag overslaat, dan voel ik geen extra slag erna.

Antheman, als ie op hol slaat is inderdaad ook niet leuk. Ik voel hem soms even op hol slaan, maar dat zal niet meer dan een paar seconden zijn. Geen prettig gevoel :n

Ik heb vanochtend de overschrijf forumulieren ingeleverd en ik kan maandag bellen om te kijken of alles rond is, dan kan ik een afspraak maken.
Ik stap in januari over op een nieuwe verzekering en heb nog extra gecheckt of de cardiologieklinieken erbij in zitten, diegene waar ik ben geweest valt er niet onder, maar wel die in Almere zit. Dat is fijn :j
Echter wordt dat alleen vergoed met en verwijzing van de HA.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:21

Wat een verhaal zeg. Wat een huisarts.... :( Een verwijzing kun je gewoon eisen hoor!!
Even iets heel anders, ben jij ook getest op een te traag/te snel werkende schildklier?! Een collega had soortgelijke klachten en het bleek haar schildklier te zijn! Met medicatie goed aan te passen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:26

Delphi schreef:
Wat een rare gang van zaken inderdaad!

Is het niet gewoon een extra systole wat je hebt? In principe heeft iedereen dat, alleen voelt de ene het beter of heeft het vaker dan de andere. Dan slaat je hart steeds een slag over. Dan is het:
boem ... boem ... boem ... ... BOEM ... boem ... boem ... ... BOEM
Dan voelt het alsof hij een slag overslaat en de slag erna is een harde bonk.

Ik heb hier zelf ook last van. In sommige tijden tot 20 keer per minuut. Ik werd er heel nerveus van ondanks dat ik wist dat het onschuldig is.

Sinds vorig jaar ging mijn hartslag vanuit zo'n serie extra systole's vanuit het niets naar 195 slagen per minuut. Vaak was het na 10-15 minuten weer over en sloeg hij weer netjes 70 slagen per minuut. Laatst heeft het 5 kwartier geduurd en toen ben ik ermee naar de huisarts gegaan. Toen hebben ze het netjes kunnen registreren op de CTG. Ondanks dat ik er erg relaxed onder was, was mijn bloeddruk ook te hoog. Toen mijn hartslag na 5 kwartier weer normaal was, daalde mijn bloeddruk.

Bij mij is het een onschuldige hartritmestoornis. Ik slik er nu proponalol voor, een betablokker. Al wil ik daar weer mee stoppen omdat het toch een onschuldige stoornis is.

Ik zou zeker eens terug gaan of beter naar je nieuwe HA en bespreken wat het nu precies is en wat je er tegen kan doen. Waarschijnlijk is het gewoon een onschuldig iets, maar is het verkeerd gecommuniceerd. Ik merk wel dat bij weinig/slecht eten, veel koffie, vermoeidheid en stress het enorm toeneemt.

Extra systole voel je vaak het best als je op de bank gaat zitten op in bed gaat liggen. Is je hartruis onlangs geconstateerd of als klein kind? Want in het laatste geval groei je daar vaak overheen. Hebben ze op die holter dan niets gezien van overslagen?

Hier ook extra systole en soms een abrupt verhoogde hartslag.
Alleen duurde het bij mij ruim zeven uur plat liggen voordat mijn hartslag weer naar rond de 110 daalde.

Ik haal het even aan omdat er bij mij wel iets serieus aan ten grondslag ligt. Het hoeft niet onschuldig te zijn :)

Melvern

Re: Hartproblemen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:52

Ik herken wel een groot deel van je verhaal. Ik heb altijd een hartslag van boven de 200 en krijg daar medicatie voor. Heb met een holter gelopen ( vreselijk allergisch voor die pleisters ) hartslag was heel erg hoog en ik heb ook extra slagen. Heel erg irritant en soms houd het lang aan.

Bij mij zeiden ze dat het niets ernstigs was en dat was het. Eerst werd het op hyperventilatie gegooid en heb ik oefeningen gehad van een logopediste. Helaas was dit het probleem niet.

Nu doe ik er niets mee want er zijn meerdere filmpjes gemaakt ed. en op de hoge hartslag en overslagen na is er niets te vinden en de huisarts doet er verder ook niets mee. Voel me dan ook echt een zeur om weer terug te gaan terwijl ze dat naar hun idee al hadden afgehandeld.

Sannens

Re: Hartproblemen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:15

Misschien stom hoor, maar mocht je een keer zo'n flinke aanval hebben, op dat moment langs de huisartsenpost? Dan zie je daar direct een arts, die kan luisteren wat het is en dus ook kan besluiten een ECG te maken als hij dat nodig acht.