Ontzettende hoofdpijn, wat kan ik eraan doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 14:41

mirim schreef:
De hoofdpijn die jij omschrijft had men hier ook. Dit was een virus , als je pech hebt wordt je hierna verkouden en krijg je overal hele erge spierpijn ( meer als bij gewone griep )
Dit duurt dan een dag of twee/drie.

Oh hou op hoor!
Gelukkig ben ik nooit ziek/verkouden/keelontsteking rond de feestdagen... :roll: Y;(

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:41

LadyMadonna schreef:
Ook daar zit weer een verschil...
Spanningshoofdpijn is van stress.
Spierspanningshoofdpijn is door bijv een verkeerde houding, overbelasting, etc...

Dat zeg ik

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:46

....je schreef over 'hier is weinig licht'.

Of dat de oorzaak kan zijn van pijn die asymmetrisch is - ?

Maar doe jezelf de lol om in elk geval een goed verlichte werkplek te hebben als je moet lezen. Ook het contrast van een verlicht scherm tegen een donkere ruimte is vermoeiend en draagt niet bij aan je welzijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:50

LadyMadonna schreef:
Ook daar zit weer een verschil...
Spanningshoofdpijn is van stress.
Spierspanningshoofdpijn is door bijv een verkeerde houding, overbelasting, etc...

...dat is een nuttig onderscheid als het om herstel gaat.
("Moet je oefenen om netjes zonder spanning rechtop te zitten" of juist leren "om vaker 'nee' te zeggen....?)

Voor je lichaam is pijn, overbelasting van spieren, dorst, honger, psychische druk etc etc gewoon allemaal 'stress'.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:50

Wat bij mij overigens altijd verlichting geeft is de geur van methol of eucalyptus...

LoveUggs

Re: Ontzettende hoofdpijn, wat kan ik eraan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 15:36

Nadat ik gisteravond gewoon goed gegeten heb, is de hoofdpijn begonnen.
Ook vanochtend gewoon gegeten, en nogsteeds hoofdpijn, nadat ik wat ingenomen had: nogsteeds hoofdpijn.

Maar jullie raden het nooit; zojuist mijn pauze gehad, en wat gegeten en mijn hoofdpijn is gewoon als sneeuw voor de zon verdwenen. Nadeel nu is; ik heb nogsteeds honger :=
Misschien dat juist dat half uurtje ontspanning en rustig wat eten was wat ik nodig had.. Ik weet het niet, maar tot nu toe is de hoofdpijn weg.
En dat terwijl het echt een heftige hoofdpijn was en ik me er echt niet goed door voelde. Dacht er dan ook serieus overna mijn leidinggevende te bellen dat ik graag naar huis wilde. En dat doe ik niet zo snel.. :n

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:05

Fijn dat de hoofdpijn nu verdwenen is!
Draag je een bril of heb je je ogen al wel eens laten opmeten? Dit kan namelijk ook een mogelijke oorzaak zijn voor hoofdpijn.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 17:17

Ik had wat te vroeg gejuigd, want hij is er weer. Maar voel me er wel minder slecht door, knijp wat met mn ogen, maar komt denk ik eerder doordat ik achter de computer zit.

Nee ik draag geen bril, ook nooit laten opmeten. Voor zover ik weet zie ik hartstikke goed :=