Heel koud 's nachts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:46

Herkenbaar! Had het ook altijd koud, altijd dikke pyama aan, sokken aan (met koude voeten kon ik echt niet slapen!) dikke dekens eroverheen, tegen manlief aan en slaapkamer moest al wat verwarmd zijn, anders had ik het zo koud en werd ik na 2 uur wakker van de kou...

Sinds een paar maanden douche ik op het einde wat kouder, zo koud als ik kan hebben. Ergens gelezen dat dat helpt :)
En bij mij helpt het echt! Ik slaap alleen nog maar in een shirtje, geen koude voeten meer en manlief blij dat de verwarming niet meer aan hoeft :D
Dus probeer je douche wat kouder te eindigen. Ik douche dus wel eerst normaal (lees lekker warm!) om warm te worden, maar daarna de douche zo koud mogelijk.

Sjolvir

Re: Heel koud 's nachts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:00

Ha ha, hier ook "frisse slaapkamer" met raam open en ijsbloemen op de ramen, maar wel ikke verstopt onder 1 gewoon dekbed, 1 veren dekbed (zoiets als in die pensions in Duitsland) en heb nu fleece dekedovertrekken, flanellen lakens en kruik voor voeten en rug en lekkere fluffy bedsokken.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:24

Neem een vriend(in). Alles opgelost. :o

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:25

Ik heb ook een electrische matraswarmer. Kwartiertje op voorhand aanzetten en daarna stap je in een heerlijk warm bed <3
Meestal ga ik nog even lezen. Als ik het dan te warm krijg na een tijdje, zet ik de deken uit. Vroegah sliep ik op een koude zolder met maar 1 dun dekentje, dan liet ik die deken de hele nacht op de laagste stand branden. Ideaal vond ik dat.
Een fleecedeken tussen je lijf en de deken geeft ook veel warmte.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:28

Gypsy schreef:

Ghehe nog een slachtoffer van je eigen koude poten }:)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:29

Hier is het ook altijd koud boven, dus ik pak in de winter vaak een kruik met warm water. Heb het raam niet open, maar de isolatie is echt 0,0. Dus soms vriest het hier bijna :') Voetjes warm, dan is het goed. Als ik koude voeten heb dan slaap ik gerust de hele nacht niet!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 16:31

Gypsy schreef:

Die is even wat weekjes in het buitenland :Y) Kon het serieus wel eens aan liggen, voor zover ik het me herinner is die kou iets van de laatste paar weken. Hij moet maar gauw terugkomen :brr:

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:39

Bij mij helpt een extra dekbed (naast mijn vierseizoenendekbed en een extra deken en natuurlijk pyjama en sokken) op mijn voeteneind vaak al. Ik begin altijd met een kruik, heb ik het te warm trap ik die naar onder, blijft ie toch nog warm door dat extra dekbed en kan ik hem erbij pakken als ik verkleumd wakker word.
Als ik echt helemaal koud wakker word dan kan ik dat dekbed op mijn voeteneind nog verder over me heentrekken, maar meestal is het genoeg als ik mijn voeten en onderbenen warm houd.

Heb trouwens wel een man in mijn bed liggen, maar aparte dekbedden omdat hij het veel te snel warm heeft. Hem wakker maken omdat ik 's nachts koud ben vind ik best cru, dus doe ik maar niet. :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:40

Mijn vriend gruwelt van mijn koude voeten. Dus ik heb het vriendelijke verzoek gekregen die gewoon op mijn helft te houden tot ze opgewarmd zijn :')

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:54

Al eens een schapenwollen onderlegger voor op je matras geprobeerd?
Ik ben ook een koukleum in bed, zelfde als jij in de openingspost ongeveer.
Sindsdien ik zo'n onderlegger er op heb liggen geen last meer van de kou. Bed is lekker snel op temperatuur en blijft ook zo lekker warm

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:14

wij hebben nu een dekbed op het matras en daarover heen het hoeslaken mij vriend vond dat ook al erg helpen voor de kou.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:29

Hier vaak werst de elektrische deken aan voor ik ga douchen. Dan bed in en als ik warm ben de deken uit(tenzij het echt heel koud is). Als ik moet wachten tot ik uit mezelf warm word wacht ik gerust 2 uur :+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:31

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:36

Zo weinig mogelijk aan doen en in een fleecedekentje wikkelen. Ik kan er twintig dekbedden op doen en dat helpt voor geen meter en als ik één goedkoop fleecedekentje pak, heb ik nergens last van :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:38

Vroeger had ik het snachts ook altijd koud, terwijl ik met dikke pyjama en dekens sliep.

Maar sinds ik naakt slaap heb ik het nu zelfs warm snachts! Lig regelmatig zelfs zonder deken. ja
Was even wennen in het begin, maar wil niet anders meer :P

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:37

Storm schreef:
Kersenpittenkussen is ook fijn en koelt niet zo af als een kruik.

Nou dat ben ik niet met je eens.

Als je een ouderwetse ijzeren kruik koopt (meestal bij de babyspullen in een winkel) en je doet daar kokend water in, blijft die de hele nacht warm.
Wel voorzichtig zijn dus, anders heb je zomaar een brandwond.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:39

Eet je wel genoeg?
Wanneer je te weinig energie binnen krijgt, kun je je lichaam ook niet warm houden.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:42

Als je lichaam gaat slapen, koelt de lichaamstemperatuur vanzelf wat af. Daarom hebben mensen het 's avonds vaak koud. Als je dus echt lang en warm gaat douchen voor het slapen, kan je dit fysiologische proces van afkoelen verstoren, waardoor je minder goed in slaap zou kunnen komen. :)

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:45

Helpt het misschien om thermo-ondergoed te dragen? Dat kan je halen bij de Hema vanaf 12 euro per stuk (broek of shirt). De 12 euro-dingen zijn wel voor heren, maar zitten mij ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:47

Ik heb het omgekeerde :') , kachel uit en raam open overdag en dan lig ik alsnog in bed de pan uit te zweten :+

Vroeger had ik het ook altijd koud dan legde ik op tijd paar flessen warm water of paar kruiken in bed en dan erin was het altijd lekker warm

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:18

Ik heb het meestal alleen in het begin koud en daarna word ik zwetend wakker. :') maar dat is alleen als ik savonds weg ben geweest. Gewoon zorgen voor warme voeten. :j

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:55

Ik heb het de laatste weken andersom, wordt wakker zeik nat van het zweet en krijg het dan enorm koud. Meerdere keren per nacht wordt ik zo wakker. Dan word je ook niet zo snel warm, als je nat bent..

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:49

Zolang ik mijn sokken aan heb krijg ik het niet koud :') Slaap met raam open, een onesie pyjama (zomerstofje), enkel dekbed, maar wel 2 paar sokken. Heb 1 gewoon paar aan, en van die fluffy er overheen. Een andere combi werkt niet, moet strak hebben voor de circulatie denk ik (?) en fluffy voor de warmte. Doe ik ook maar iets anders, dan heb ik het stervenskoud hihi, maar dit is echt een wondercombi voor mij

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:59

Mloes schreef:
Sokken is ook een idee! M'n vriend is er een paar weken niet, en kon serieus wel eens zijn sinds hij er niet is! Zal toch veel warmte afgeven, zo'n groot mannenlichaam naast je :D
Kersenpittenzak heb ik, alleen geen magnetron meer. Keertje in de oven proberen op te warmen. Gecombineerd met sokken, een warme douche en een kop thee voor het slapen gaan.. Zo gaan we het vanavond doen :D

Ik ben altijd een mega koukleum maar sinds ik met mijn vriend slaap heb ik het gewoon echt warm snachts. Ik was super blij want ik dacht dat ik wat warmbloediger was geworden *\o/*
Nu was laatst mijn vriend er een nachtje niet, oh wat had ik het koud. Dikke pyjama aan, sokken en nog steeds werd ik niet warm. Niks warmbloedig dus -O-

Dus ik denk dat dit bij jou heel erg goed de oorzaak kan zijn. Vroegerrrrr sliep ik altijd met een kruik dan werd ik fijn warm van.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:13

Lang en (erg) warm gaan douchen voor het slapen gaan lijkt mij geen goed idee: naar wat ik op school geleerd heb krijgt je lichaam door die hitte juist een seintje om te gaan afkoelen. Het gevolg is dat je het in bed koud hebt. Zelf spoel ik me altijd koud af. Nog steeds lig ik onder twee dekens met een dikke pyjama en soms een kruik, maar eerder lag ik in de koudste maanden onder vier dekens, dus ik ben al vooruit gegaan :+