Slechte slaper, iemand tips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:00

TinGu schreef:
Al eens aan acupunctuur gedacht?
Ik heb een poosje last gehad van slecht slapen door een 'druk hoofd', en de acupuncturist waar ik op dat moment al liep vanwege mijn rug kon hierin veel betekenen. Heerlijk een 'leeg hoofd', en daardoor een goede nachtrust.
Ook qua pijnbestrijding kunnen ze je denk ik wel een eind op weg helpen.

Ik lees hier even mee....zelfde probleem, al bijna 2 jaar last van -O-

TinGu hoe vind ik een goede acupuncturist voor dit soort zaken ? Ben namelijk nogal een leek op dat gebied, maar zou het in elk geval willen proberen :o

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 23:55

Shoes: Ik heb mijn slaaptijd al verkort. Wel grotendeels omdat mijn vriend een avond mens is :') Ik ga rond 12 uur slapen en sta rond 6:30 - 7 uur op voor mijn werk. Slaap helaas niet beter erdoor.
Er raden wel al meerdere de slaapkliniek aan dus misschien toch eens naar de dokter gaan voor mij te laten doorverwijzen.

Darah3: Vroeger droomde ik wel al heel levendig maar had dat misschien 1 keer per week.De rest van de tijd sliep ik echt gelijk een roosje. Tegenwoordig ben ik blij als ik 1x per week wat beter slaap.....

Mutti: bedankt voor de link, ga ik zeker eens bekijken.

Shadow0: Ik probeer echt de pijnstilling te minimaliseren. Ik pak meestal rond half 11 - 11 uur een zaldiar ( duurt ong een uurtje eerdat die goed werkt) en ga dan rond half 12 -12 uur slapen. Mijn vriend staat meestal rond 5-6 uur op om eens naar de wc te gaan. Aangezien ik meestal een uurtje erna moet opstaan heeft het geen nut om nog een pijnstiller te nemen. Soms als ik kan uitslapen en ik heb echt last snachts pak ik mij wel een 2de pijnstiller maar dit is zelden. En het feit blijft dat ik door de pijnstillers wel comfortabel lig maar dan droom ik nog steeds fel.

Goof: Meerdere mensen raden hier inderdaad een slaapkliniek/slaaponderzoek aan dus denk dat ik daar toch eens achteraan moet gaan. Apart slapen voor een paar nachten zie ik niet zo zitten. Mijn vriend en ik liggen echt grote stukken van de nacht lepeltje-lepeltje. En als er dan bv een nacht is waar we bv rug aan rug liggen wordt ik onrustig aangezien ik zijn aanwezigheid dan minder voel. Klinkt gek maar ik slaap rustiger als ik een arm rond hem heb,of hij een arm rond mij. Dus ik vrees als ik dan alleen ga slapen dat ik onrustig wordt, juist omdat er niemand langs mij ligt.

JorineV: Ik merk geen verschil erin als ik actief ben geweest of niet. Erger nog ik ben lichamelijk meestal elke dag moe door de hms, vooral als ik een hele dag gewerkt heb. Dan ben ik echt kapot maar slaap er helaas niet beter door.

Blijheid: Een tijdje geleden scheelde er iets met de verwarmingsketel, die maakte ontzettend lawaai. Daarom zette we hem toen uit snachts, anders konden we niet slapen van het lawaai. Dus het was snachts in de slaapkamer kouder als overdag maar sliep er helaas niet beter door. We hebben al een gordijn, en hebben geen lampjes in de slaapkamer van wekkers ofzo ( gsm is onze wekker)
Een vast ritme wordt moeilijk. Ik begin steeds op andere tijden met werken. En om nou elke dag om half 7 op te staan, terwijl ik al zo moe ben, vind ik niet zo een geweldig idee :=
Ik heb een niet zo fijne jeugd gehad en helaas droom ik wel eens iets in die trant. Bv dat ik droom dat mijn ouders terug samen komen en mijn vader mij aan de kant zet. Of ik droom dat mijn vriend mij aan de kant zet ofzo. Rationeel gezien weet ik dat die dingen niet gaan uitkomen maar toch droom ik er snachts over. Wat ik hieraan kan doen weet ik niet. Ik worstel overdag niet met deze dingen maar toch droom ik er snachts over. Maar meestal droom ik echt random dingen. Bv dat ik achterna word gezeten door een t-rex ofzo :') Terwijl ik dan al een hele poos geen films heb gezien die daarover gaan.
ik ben wel een stresskip ( binnenvitter voornamelijk) maar dit heb ik al mijn heel leven,het slecht slapen wordt erger en erger doorheen de jaren.
Die tip van de kleding ga ik eens uittesten, ik slaap wel gewoon in mijn ondergoed met een t-shirt maar misschien eens kijken naar een naadloos t-shirt over iets in die trant.

Jans: Nieuw kussen is net aangeschaft en dit maakte al een wereld van verschil uit voor mijn nek. Nieuwe matras staat ook op de planning maar daar moeten we eerst even voor sparen want hetgeen ik wil is niet goedkoop :o En welk dekbed heb jij dan? Dat een dekbed verschil kan maken heb ik nog niet gehoord dus dat vind ik wel interessant.

Bedankt nogmaals voor alle reacties

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:19

Misschien dat je wat hebt aan de volgende tips die ik ken (uit mijn werk), zelf geen ervaring mee

er zijn ook slaap therapeuten, die advies kunnen geven en meekijken naar je situatie
(hoef je niet gelijk naar een kliniek of onderzoeken te ondergaan)
waterbed een optie zodat er geen druk ontstaat...
decubitus matras verdeelt de druk, maakt wel geluid...

Zelf slaap ik wel ""goed", slaap vlot in en slaap door maar kom moe mijn bed uit, oorzaak nog niet kunnen achterhalen...

Succes!

Groet Karin.

missfalki

Re: Slechte slaper, iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:19

P.S.

homeopatisch traumeel S tabletten van Heel uit België voor pijn (helpt echt goed)
en hepatodoron van weleda voor meerdere toepassingen waaronder slaapstoornissen (effect voor mij minder merkbaar)

Groet Karin.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:58

Ik heb niet alles gelezen, dat lukt me niet. Maar hier ook een hele slechte slaper, mede door veel pijn.

Van zaldiar of tramadol alleen ga ik juist meer van dromen en het veroorzaakt soms ook slapeloosheid, vooral als ik eenmaal wakker word en dan slapen gaat niet meer.

Voor zenuwpijn heb ik amytriptiline gehad, dat hielp wel voor het slapen en sliep ik beter door. Het is een antidepressiva die in lage dosis helpt tegen zenuwpijn, je wordt er suf en slaperig van.

Verder slaap ik goed van morfine, maar om dat nu als slaap "pil/spuit" te gebruiken...

Heb je al eens xanax (alprazolam) geprobeerd?

Verder inderdaad zorgen dat de slaapkamer koud is, dan slaap ik in ieder geval echt stukke beter. Verder heb ik voortaan een traagschuim matras, dat verminderd de pijn wat, ligt stabieler, maar je kan wel gewoon draaien en slaap ik dus ook beter door.
En melatonine in hoge dosis, scheelt soms ook iets (niet die hele kleine pilletjes van 0,1 mg of iets, maar van 2 of 5 mg).

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 11:10

Karin: bedankt voor de tips. Traumeel heb ik al eens van gehoorx maar dacht dat je die alleen bij acute dingen kon gebruiken. Maar je kunt dus gerust elke dag een bepaalde dosering pakken? Dat andere ga ik straks ook eens opzoeken. Waterbed heb ik al gehad maar dat was niks. Het allerbeste slaap ik in de boxspring van mijn vader maar daar ben ik wel een paar duizend euro aan kwijt als ik zo eentje wil dus daar moet ik nog even voor sparen.

Quir: hmmm wist niet dat je van zaldiar juist meer gaat dromen. Nu wissel ik wel eens een week de zaldiar af met neurofen ( wel met maagbeschermer. Dit om teveel gewenning te voorkomen. Maar merk dat ik dan niet beter slaap ofzo.
Xanax heb ik nog niet geprobeerd. Kan ik wel eens opzoeken/naar vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:57

Een heel lichtgewicht dekbed :j ik weet zo 123 niet welke, maar hij is gewoon van Ikea, maar dan niet zwaar zodat het op mijn lijf 'drukt' zegmaar!

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:33

nieky1993 schreef:
Karin: bedankt voor de tips. Traumeel heb ik al eens van gehoorx maar dacht dat je die alleen bij acute dingen kon gebruiken. Maar je kunt dus gerust elke dag een bepaalde dosering pakken? Dat andere ga ik straks ook eens opzoeken. Waterbed heb ik al gehad maar dat was niks. Het allerbeste slaap ik in de boxspring van mijn vader maar daar ben ik wel een paar duizend euro aan kwijt als ik zo eentje wil dus daar moet ik nog even voor sparen.

.

als je via pb je e-mail adres wil doorgeven, kan ik de bijsluiters wel scannen en aan de mail toevoegen (ben niet heel handig met de computer en zo lukt het me dan wel... heb je gelijk alle info)

Groet Karin.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:30

Ik loop ook al 15-20 jaar met slaapproblemen, maar het gaat de laatste tijd bepaalde periodes best goed. Ik heb een aantal musts voor mezelf (en sowieso aangeraden) die mij echt helpen:
- Koele slaapkamer, beter dikkere deken dan een warme slaapkamer
- Goede matras, die van mij draai ik om de week, ik heb veel lichamelijke problemen en kan niet meer slapen van de pijn als mijn matras te zacht wordt
- Een groot voedingskussen als ik op mijn zij lig voor steun
- 2 uur voor het slapen geen tv, laptop, telefoon etc. Enkel een boek

Ik moet mijn voeten ook echt warm houden met sokken :')
Verder slik ik nu nortrillen om me te helpen met slapen, en dat helpt echt best goed!
De allerslechtste periodes (min 7 dagen van amper slapen) slik ik 1x 2.5mg diazepam, lig ik meteen plat. Naast dat ik niet wil wennen en het dus noodmedicatie is, heb ik ook echt een paar dagen barstende koppijn erna dus echt alleen als het moet :=

*Edit: Ik snap dat je het niet aantrekkelijk vind om om half 7 op vrije dagen je bed uit te komen, maar 1 van de eerste dingen die een slaapcentrum zal opdragen, is een strikt vast schema, het helpt echt! Op een gegeven moment kun je versoepelen maar in het begin moet je gewoon wennen en is het ook wel afzien. Hoe niet leuk ook, ik zou het echt een week of 3-4 proberen (Geld voor iedere tip trouwens, probeer het 3-4 weken niet een paar dagen of een week)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:16

Na 4 uur smiddags geen koffie en alcohol meer en na 19.00 uur niet meer eten...altijd zelfde uur naar bed gaan en op zelfde tijd opstaan..

Electrisch onderdeken zodat bed ged warm is, ontspant lichaam direkt, bij koude nachten, zodat je niet eerst moet opwarmen als je in een koud bed ligt.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:24

Hoelang gebruik je al cbdolie? En heb je de goede dosis al? Het heeft mij namelijk heel goed geholpen, juist ook met doorslapen. Ik sliep ook goed in maar doorslapen ging niet. Ook accupunctuur en slaappillen hielpen niet. Toen de cbdolie gaan proberen. En ik slaap lekker door. Word wel wakker om te plassen maar slaap daarna makkelijk in.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 00:31

Knabbelgirl: vroeger had ik ook nog periodes dat ik goed sliep maar dat lijkt steeds minder en minder te worden helaas.
Koele slaapkamer hebben we een tijd gehad aangezien de verwarmingsketel savonds uit ging omdat het lawaai niet te harden was. En dit toch ook een flink aantal weken maar merkte daar weinig verschil in. Het enige verschil was dat ik nog dichter tegen mijn vriend aankroop :D
Goede matras moet ik in gaan investeren maar daar moet nog wat voor gespaard worden.
Het probleem met boeken is dat ik ook te graag lees. En vaak wil ik dan, ondanks de moeheid, te lang doorgaan met lezen := maar ik snap wel de bedoeling en probeer inderdaad pc enz zoveel mogelijk te beperken voor et slapen.

Indestal: ik drink sowieso geen koffie en alcohol ook maar 2-3 keer per jaar. Altijd op etzelfde uur naar bed is toch onmogelijk? Kun je nooit een avondje uitgaan? Hoe foen jullie dit dan?
En denk dat mijn vriend een elektrisch deken niet tof vind, hij heeft het snel warm. Maar kan het altijd voorleggen aan hem.

Siersma: ik gebruik de cbd olie nu een maand. Ik pak 3x3 druppels. Heb et gevoel dat ik eigenlijk nog hoger moet gaan maar ik weet niet of dit nog mag aangezien op de bijsluiter max 9 druppels per dag stond.

Ik heb van mijn lesgeefster ( doet shiatsu en essentiele olien) de tip gekregen om sinaasappel en lavandel druppels te gebruiken op een watje ofzo of een verstuiver en dat naast mijn bed te leggen. Dit zou ook al rustgevender werken. Dus die tip wil ik ook eens gaan proberen.

Kreeg hier ook de tip van een hogere doses melatonine in te nemen. Ik heb op het potje gekeken maar ik pakte idd maar 0,3 mg dus ik ga vanavond eens een hogere doses pakken. Kijken hoe dat bevalt.

Heb weer een aantal dingen voor te proberen dus ik hoop dat een daarvan wel aanslaat

Bedankt voor de antwoorden weer

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 01:29

Melatonine 0.5mg geeft hier na een paar dagen al zeer vreemde dromen en last met wat is echt gebeurt en wat was droom. Als je al raar droomt kan dat wel eens erger worden, goed opletten dus.

Lastig lijf (fibromyalgie hier) maakt lang in 1 houding liggen ook wel eens pijnlijk. Back on track spul helpt mij goed, nu enkel coltrui, maar er zijn ook onderleggers en fleecedekens van naast kleding van hoofd tot voeten. Goedkoper dan een nieuw matras en als kleding aanpasbaar op jouw zonder dat je vriend het te warm heeft.

Voor dat niet alleen/zonder iets vast hebben kunnen slapen kan je ook kiezen voor een groot kussen of een grote (75+cm) knuffelbeest, helpt ook om in een makkelijkere houding te liggen omdat je armen steun hebben er op.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 01:30

Magnesiumolie zou je kunnen helpen ook met je spierspanning. Ik ga er ook beter en dieper door slapen als ik dat savonds smeer

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 08:28

Melatonine deed bij mij niks omdat inslapen t probleem niet was. Ook 0.5 hielp niet.

Volgens mijn bijsluiter mag ik max 15 druppels per dag dus ik zou toch verhogen en kijken hoe dat gaat. Je moet t wel nog een tijdje langer gebruiken, duurt echt wel een paar weken eer je weet of t werkt of niet.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:16

nieky1993 schreef:
- knip -
Altijd op etzelfde uur naar bed is toch onmogelijk? Kun je nooit een avondje uitgaan? Hoe foen jullie dit dan?
En denk dat mijn vriend een elektrisch deken niet tof vind, hij heeft het snel warm. Maar kan het altijd voorleggen aan hem.
- knip -

In het begin is uitgaan inderdaad een no go gewoon om het ritme te houden, maar dat is de afweging, wil je liever slapen of uitgaan/uitslapen? Je lichaam moet gaan wennen aan echt slapen en aan moeten slapen op tijden. Na een maand of 2 kun je eens een uurtje gaan schuiven zo af en toe, gewoon een keertje eerder erin, later erin, later eruit dat soort dingen. Maar het is echt keuzes gaan maken, geef je lichaam toch de tijd om het te leren, dit ga je echt ook bij de slaapklinieken horen en tenzij je het strikt naleeft bij het leren slapen, zal het geen succes hebben :)

Elektrische dekens zijn er ook voor 1 bedhelft, dus dan heeft je vriend er helemaal geen last van. Gewoon een een persoons kopen :)

Wat betreft proberen met pc enzo, ik had daar ook moeite mee. Ik ga nu als ik om 12 wil slapen om 10 op bed en dan lezen, kom ik ook niet in de verleiding want telefoon komt de slaapkamer niet in :) In het begin merkte ik niet meteen verschil maar nu merk ik het direct als ik een keer 'zondig'. Je gebruikt hem nu als wekker dus meer verleiding, koop een gewone wekker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:31

Ik pak 1.5 mg melatonine per dag (als ik het pak dus. Daar heb je niet zomaar een overdosis van binnen ;) Zelfde geldt voor CBD olie.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 01:33

Inmiddels is het weekend weer voorbij maar ik heb nog lekker vrij tot 2 januari *\o/* Tijd voor wat te rusten en dat doet mij goed. Het feit dat ik niets moet en gewoon dag tot dag kan bepalen wat ik doe is al rustgevend op zich merk ik. Ik slaap stabieler als ik weet dat ik niet op een bepaald tijdstip moet opstaan. Als ik moet werken slaap ik toch veel lichter, denk schrik om mij verslapen? Iniedergeval de afgelopen dagen redelijk ok geslapen. Wel 2x per nacht ongeveer nog dromen gehad maar heb toch een 5-6 uur redelijk vast geslapen. Doet wonderen een beetje slaap :D

Voor de rest eens 1 gr melatonine genomen de afgelopen dagen. Niet minder gedroomd, wel meer last van mijn maag. Weet niet of dit toeval is of dat meerdere mensen hier last van hebben? Ga iniedergeval nog een paar dagen door hiermee, merk ik echt geen verschil/houdt de maagpijn aan dan schrap ik Melatonine voorgoed van het lijstje om te proberen.

Voor de rest ga ik de CBD olie opschroeven naar 3x4 druppels. En in het nieuwe jaar ga ik die Traumeel S tabletten ook eens proberen. En een vriendin van mij gaat binnenkort naar amsterdam en gaat daar kijken voor THC olie. Dus genoeg vooruitzichten. En ik ga ook zeker wat doen met de andere tips die ik hier krijg.

Tamary: Goede tip van het back on track spul, ga ik zeker eens naar kijken, thanks.

Callum: Ik heb een tijdje magnesium gepakt en merkte toen wel verschil, maar had toen ook echt hele felle spierkrampen. Maar kan altijd nog eens terug starten om te kijken of het verschil maakt.

Knabbelgirl:Ik ga heel eerlijk zijn hierin. Het probleem is dat ik al moet opletten met wat ik doe in het dagelijks leven, aangezien ik heel erg rekening moet houden met mijn lijf. En aangezien ik wat aan het dieeten ben ik ook al aan het opletten ben wat ik eet/drink ( ook om gewoon gezonder te zijn voor mijn lijf). En ik moet ook al opletten wat ik savonds doe voordat ik ga slapen. Als ik dan ook nog moet gaan opletten hoelaat ik ga slapen en altijd op dezelfde tijd opstaan enz. Is het gewoon niet meer leuk ;( Ik snap wel dat een regelmaat in het slapen zou helpen op termijn maar op dit moment baal ik gewoon al zo hard dat ik niet kan doen wat ik wil ( sporten, werken enz) kwa lijf en dat ik niet kan eten/drinken waar ik zin in heb, dat ik even geen fut heb om daar ook nog op te gaan letten dat ik op vaste tijden opsta/ga slapen. Dan probeer ik liever gewoon wat homeopatische dingen. Moet ook zorgen dat mijn psychische gezondheid een beetje oke blijft :=
Maar ik snap de redenatie volledig, en vindt jou input ook zeker fijn.

Wat betreft 1 persoons elektriciteits dekens, zoals ik al zei, mijn vriend en ik liggen eigenlijk bijna altijd lepeltje-lepeltje dus dan ligt hij automatisch op mijn helft := Maar snap daar ook wel de redenatie van. Vroeger had ik bij mijn vader een infra rood sauna en ik ging daar elke dag wel even inzitten. Heerlijk was dat altijd. Als we eenmaal wat groter wonen, wil ik weer zo eentje bij mijn vriend.

Vroeger had ik een gewone wekker maar die heb ik kapot gesmeten tegen de muur nadat ik hem niet meteen uitkreeg := Daarna altijd gsm gehad en daar doe ik dat tenminste niet mee :') Ik merk sowieso al het verschil als ik bv de hele avond pc of ik kijk gewoon een rustig film. Dus daar geloof ik zeker wel in.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 02:14

Fijn dat je redelijk goed hebt geslapen!

Ik slaap altijd veel als vrij ben maar ben dan vaak nog moeier, en slaap ook erg licht als ik moet werken.

Daarnaast droom ik ook heel veel, soms meerdere dromen en ook erg heftig (soms ook totaal niet realistisch) maar het slokt me energie echt op, ik schrik ook heel vaak wakker omdat het heel heftig was. Ik heb nooit een trauma ofzo opgelopen en vraag me soms wel eens af van waar het vandaan komt.

Ook krijg ik vaak krampaanvallen in mijn benen midden in de nacht..

Ik begrijp je dus wel een klein beetje.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:26

Ik snap je wel hoor :) Heel simpel, zoiets komt wel als jij er aan toe bent en begrijp dat je met zoveel dingen al het graag eerst anders probeert :j ik ben net zo, wordt er dan opstandig van :')
Hihi zo eindigden mijn wekkers ook altijd, maar dan omdat ik niet tegen het tikken kon. Heb nu een wekkerradio en merk dat ik dat erg fijn vind, met de radio wordt ik wat rustiger wakker

Voor nu is het fijn dat je even bij kan tanken! Is veel waard :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 11:07

Misschien 5-HTP.....helpt bij mij goed, minder dromen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 14:10

Van melatonine krijg je iig geen maagpijn :)