Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ceffyl schreef:Nee even zonder grappen, het vliegt me gewoon echt aan de laatste tijd. En bij elke baby die geboren wordt stoten mensen ons aan en zeggen ze "jullie zijn nu aan de beurt". Daar krijg ik gewoon zo de zenuwen van. Ik weet al niet wat ik wil en al die goedbedoelde grapjes vallen dan echt even verkeerd soms.
tengeltje11 schreef:je volledig leven soms bijna jaren 'on hold' zetten voor kids.
Ceffyl schreef:Ik geloof ook wel dat als dat kind er is dat je er stapel op bent, dat het van jezelf anders is, maar kon je het gewoon maar een maandje uitproberen ofzo. Heel veel mensen zeggen dat het het zo waard is en dan denk, ja, dat kan ik me voorstellen. Maar dan lees ik dit weer:tengeltje11 schreef:je volledig leven soms bijna jaren 'on hold' zetten voor kids.
En daar krijg ik dan zo de kriebels van...
Misschien ben ik te egoïstisch om mezelf weg te willen cijferen. Ik snap dat je met een kind iemand hebt waar je verantwoordelijk voor bent, maar je bent naast moeder toch ook nog mens? Met verlangens en behoeftes. Tellen die dan helemaal niet meer? Verdwijnt dat gevoel tegelijk met het krijgen van een baby, want ik kan me dat dus bijna niet voorstellen... Maar wellicht is dat ook het teken dat ik niet voor het moederschap gemaakt ben.
verootjoo schreef:Nou ik vind je leven 'on hold' zetten ook wel zwaar overdreven
En hoezo geen verre reizen en niet meer met vrienden weg??
Tuurlijk tellen je eigen behoeftes wel en tuurlijk kan je je eigen dingen wel doen. Het is alleen een kwestie van wat meer plannen.
maaikemuis schreef:verootjoo schreef:Nou ik vind je leven 'on hold' zetten ook wel zwaar overdreven
Tuurlijk tellen je eigen behoeftes wel en tuurlijk kan je je eigen dingen wel doen. Het is alleen een kwestie van wat meer plannen.
Nou, nee! Ik zou dan niet meer de reizen kunnen maken die ik nu reis. Met een kind ga je niet 2 weken trekken door afgelegen berggebieden. Met een kind ga je geen 6000 meter hoge berg beklimmen. Dus nee....
verootjoo schreef:Nou ik vind je leven 'on hold' zetten ook wel zwaar overdreven