Elk weekend hoofdpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:59

mandje schreef:
Ik zeg uit eigen ervaring. Koffie is een grote boosdoender.

Koffie is dus niet de boosdoener, maar juist géén koffie. Als je netjes op tijd je koffie inneemt, zou je nergens last van moeten hebben, als je hoofdpijn inderdaad koffiegerelateerd is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:05

oomens schreef:
mandje schreef:
Ik zeg uit eigen ervaring. Koffie is een grote boosdoender.

Koffie is dus niet de boosdoener, maar juist géén koffie. Als je netjes op tijd je koffie inneemt, zou je nergens last van moeten hebben, als je hoofdpijn inderdaad koffiegerelateerd is.

Haha, strikt genomen klopt dat, :j maar je moet eigenlijk niet willen zó van koffie afhankelijk te zijn dat je ontwenningsverschijnselen krijgt als je het een paar dagen niet drinkt.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:11

Heb je je ogen wel eens laten testen?

Je hoeft niet perse plus of min te hebben om hoofdpijn te hebben. Ik heb zelf een prisma in mijn bril sinds ik een jaar of 12 ben en weg was de hoofdpijn :)

Fearn

Re: Elk weekend hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 20:52

Ik draag al een bril :D heb min nogwat en heb een cilinder.

De koffie heb ik wel echt nodig als ik de hele dag op kantoor zit. Anders doezel ik zo weg :') (voordat ik koffie dronk had ik daar echt last van, rond een uur of 3 vielen mijn ogen echt dicht)..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:24

Slik je de pil?
Ik had ieder weekend migraine. Ben gestopt met de pil en bijna nooit migraine meer. Vreemd genoeg kwam het bij mij ook in het weekend terwijl ik geen koffie of thee drink.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:34

Hier altijd migraine als ik op vakantie ga.. (zowel zon als wintersport)
Al vanalles geprobeerd, maar lijkt echt te liggen aan overgang spanning/ontspanning...

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:06

Genoeg drinken idd, maar drink je ook cola (zero) of crystal clear? Of krijg je andere producten binnen waar aspertaam in zit? Dit is bij mij namelijk de grote boosdoener.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:20

Ik heb ook vaak hoofdpijn als ik in de ochtend niks doe. Komt bij mij vooral door m'n telefoon denk ik, zit er dan een stuk meer op.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:46

Hoe zit je aan het bureau?
Even de arbeids regels checken om je stoel, bureau en beeldscherm af te stellen.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:53

IsaCalixa schreef:
Ik draag al een bril :D heb min nogwat en heb een cilinder.

De koffie heb ik wel echt nodig als ik de hele dag op kantoor zit. Anders doezel ik zo weg :') (voordat ik koffie dronk had ik daar echt last van, rond een uur of 3 vielen mijn ogen echt dicht)..

Is het een beeldschermbril? Ik had ook ieder weekend enorm hoofdpijn. Sinds de bril met coating en een hele minimale sterkte, is mijn hoofdpijn weg (tenzij ik m'n bril niet heb gedragen achter het scherm)

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 00:06

Wow ik herken me hier enorm in. Door de weeks gaat alles goed maar in het weekend, vooral de zondag voel ik me brak en heb hoofdpijn. Ik ga nooit uit, drink geen alcohol, eet gezond en drink ook al een week of drie/vier geen koffie meer. Ik hoop hier een tip te vinden. Zelf vermoed ik dat het aan mijn wisselende tijden in het weekend ligt wat betreft opstaan, maar vind juist dat uitslapen het ultieme gevoel van weekend hebben.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 03:38

IsaCalixa schreef:
Oké, dat van de koffie kan ik proberen ja :) ik denk ook dat het vooral de overgang is van het vaste ritme naar ineens niks (hoeven) doen.

Ik ben nooit echt een grote drinker geweest, maar ik probeer elke dag wel een flesje water te drinken en daarnaast nog een paar glazen drinken/thee/koffie. Het is alleen opvallend dat in de vakantie of met kortere school weken ik geen last heb van hoofdpijn in het weekend.

Ik herken het en herken je situatie ook vrijwel letterlijk. Ik ben ook geen grote drinker en heb er in het weekend wel last van maar in vakanties weinig tot niet. Bij mij werken ibuprofen (Nurofen) overigens wel meestal. Ik had er overigens al last van voor ik op m'n werk cappuccino dronk.

Waar het bij mij aan lijkt te liggen is het feit dat ik een stuk minder drink als ik thuis ben dan wanneer ik werk. Op m'n werk drink ik alles bij elkaar een halve liter water en gemiddeld zo'n driekwart liter koffie weg, en dan 's avonds thuis nog een liter water ofzo. In het weekend denk ik er simpelweg niet aan om te drinken. Ik heb niet snel last van dorst en krijg geen trigger om te drinken. Nu ik daar meer op let, is het al een heel stuk verminderd.

Je zou eens kunnen proberen om jezelf te dwingen bijvoorbeeld iedere twee uur een groot glas water leeg te drinken en te kijken hoe het dan gaat.