Help, ik word grijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shirleyp

Re: Help, ik word grijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:16

Ik heb ook een grijs wordend plukje :(:)
Maar noem het liefkozend mijn natuurlijke asblonde highlights O:)
Het valt nu nog niet zo op, maar als het erger wordt ga ik toch echt verven.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:29

Ik heb juist expres grijs haar :j superleuke reacties op gehad :D
Afbeelding
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:31

Hahaha ik ben hartstikke grijs, zit in de familie en dat begon ook rond mijn 20e.
Toen verfde ik het soms, niet voor de grijze haren maar omdat ik soms wel eens wat anders wilde.
Coupe soleil van de kapper is wel handig, valt de uitgroei niet zo op.
Je kan wat merken proberen om te kijken wat bij jou goed werkt.
Maar ik ben op een gegeven moment gestopt met verven, mijn haar was erg droog en met lang haar is verven toch meer gedoe, geen zin meer in.
Nu ben ik 47 en heb een mooie grijze kleur, ik vind het best en wordt regelmatig (door wildvreemden := ) gecomplimenteerd omdat ze mijn haar zo mooi vinden.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 00:44

Oei, al best veel mensen die vroeg grijs worden :o
Ik heb van mezelf heel mooi dik stijl haar, iedereen is altijd jaloers. Van de spoeling die ik nu heb blijft het gelukkig erg mooi!
Bedankt voor alle tips! Ik zal ze van het weekend even allemaal bekijken!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:52

maras schreef:
Grijs haar vind ik mooi! Eigenlijk vind ik het best raar dat we allemaal krampachtig gaan verven terwijl de natuur ons grijs haar geeft. Bij mij wordt het stilletjes aan een tikje grijs ( 48 jaar) ik ben niet van plan te gaan verven, heb mooie gezonde krullen en je haar wordt er niet gezonder op. Maar mijn omgeving vindt het eigenlijk notdone om niet te verven, al mijn collega's verven maandelijks hun haar. Zonde want gezond haar ziet er zó mooi uit, grijs of niet.

Het is niet zo dat geverfd haar er per definitie niet gezond uit ziet he? :D

Ik verf het al sinds m'n 14e. Niet tegen grijze haren maar omdat ik zo'n saaie kleur heb van mezelf. Ik zou aanraden om gewoon eens te beginnen met een kleurspoeling die niet te veel verschilt van je eigen haarkleur.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:22

Ik verf ook al vanaf jongs af aan... en op mijn 26ste zag ik mijn eerste grijze haren. En ik ben zo blij dat ik dus niet de enige ben die al jong grijze haren heeft :D

Gewoon verf er in en klaar. Lang leve de pakjes van het kruidvat en etos. 1x in de zoveel tijd ook vaak 2 voor de prijs van 1 etc. :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:29

Hier ook al grijze haren vanaf een jaar of 25/26.
Nu 39 en echt behoorlijk grijze uitgroei. :=
Ene kant zou ik het wel uit willen laten groeien.
Maar andere kant ook weer niet.
Lastig hoor!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:23

Dat mensen al zo vroeg grijs worden. Normaal gesproken word ik niet grijs, want mijn oma was 86 en had nog geen grijze haar. Mijn moeder heeft ook nog geen grijze haren. Dus ik hoop dat ik het niet word. Dat het dus een dominant gen is. Maar daar lijkt het wel op.
Als je 23 bent zou ik het wel verven, dat is nog erg jong.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:35

collega is donkerblond/licht bruin en laat 2-3x/jaar highlights zetten zo valt de uitgroei niet al te hard op en ook niet het feit dat ze grijs wordt, ze wordt gewoon systematisch lichter van haarkleur...

Zelf heb ik al sinds mijn 14de grijze haren hier en daar een grijs haar (eigenlijk wit, echt volledig kleurloos). Deze trok ik steevast uit omdat ze ook een andere structuur hebben en als antennes uit mijn zwarte haaros piekten. Maar helaas sinds enkele jaren zijn het er teveel en heb ik vooraan zelfs een "plukje" grijs haar. Nu gebruik ik mousse en leg donker haar over het plukje zodathet minder opvalt.
Want als ik begin met kleuren, dan zit ik elke 4 weken bij de kapper (kleurshampoo pakt niet op mijn haar, in het verleden al eens geprobeerd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:36

Hier nog een :') Ik ben 22 en verf het sinds mijn 15e. Maar inmiddels wordt de uitgroei steeds grijzer :o Ik verf overigens met semi permanent dus dat is niet zo schadelijk. Mijn haar is iig kerngezond :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:41

ik verf het gewoon niet was 25 al wat grijs. ik lig er niet wakker van of het grijs of bruin is.

bij een kapper laten verven word ook wel duur geintje dan. misschien verkoopt de kapper een goede merk verf?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:44

Ja hier ook... gelukkig is mijn haar blond geverfd dus valt het niet op. Begon bij mij op mijn 20ste. En zit ook in de familie.
Mij maakt het niet zo uit omdat het dus niet opvalt tussen het blonde haar.
Verven doe ik altijd bij de kapper. Resultaat vind ik altijd mooier dan wanneer ik het zelf doe (ook regelmatig geprobeerd)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:13

Ik begin ook grijs te worden (31), en denk er nog niet aan te verven. Grijs is ook leuk, en ik hou meer van praktisch. Elke paar weken denken 'oh jee, als de wind maar niet onder mijn haar komt- die úitgroei!' vind ik niet praktisch. Het verven nog minder :+

Misschien als ik eens een keer iets anders wil, maar dat is niet aan natuurlijke haarkleur verbonden.

De kapperswinkel is inderdaad een goedkopere verf mogelijkheid. In Duitsland bijvoorbeeld is het ook goedkoper

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:04

Ik heb makkelijk praten, want nog geen grijze haren :n
Mijn moeder begon daar ook pas mee rond haar 50e, dus waarschijnlijk duurt het ook nog wel even. Mijn moeder laat door de kapper highlights zetten om het grijzer worden wat te verdoezelen :j Staat ook nog best leuk.

Maar zoals een aantal bekenden zou ik het niet doen in ieder geval... steevast verven bij de kapper en dan de laatste weken een band in hun haar vanwege de grijze uitgroei... ook kun je dan steeds beter zien dat de kleur niet meer past bij hun huid, het wordt na verloop van jaren steeds onnatuurlijker.

Mijn oma (vaders kant) was ook vroeg grijs. Die verfde in die tijd ook altijd, maar rond haar 50e was ze het zat en heeft ze het laten uitgroeien. Sindsdien heeft ze altijd prachtig wit haar gehad :)
Ik ken haar niet anders, stond heel mooi :)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 21:01

Ik heb wel het geluk dat zegmaar de bovenste lagen goed dekken. Alleen als ik het in een staart heb, wat vanwege mijn studie nu dagelijks is, zie je het alleen wel. Ik ga het nu nog 1 keer laten kleuren bij de kapper. Geef ze nog even het voordeel van de twijfel. De vorige spoeling is wat langer goed gebleven dan deze, maar dat kan te maken hebben met het feit dat ik halverwege de tijd dat het er in moest zitten bij de kapper een telefoontje kreeg dat mijn pony met koliek stond.
Mogelijk heb ik omdat ik toen nogal graag wilden dat ze opschoten ze de spoeling er iets te snel uit laten halen.
De keer hierna ga ik zelf aannhet experimenteren! Maar dat doe ik liever in een periode dat ik iets meer vrije tijd heb en de kapper de ravage kan laten opruimen mocht het niet lukken :')

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 21:06

Ik verf al zeker 20 jaar zelf mijn haar. Alleen als ik blond wil ga ik naar de kapper. De rest doe ik zelf. Ik word nu ook echt wel grijs en ben pas 36 maar dat vind ik niet super erg. Maar vind kleurtje gewoon leuker dan eigen kleur

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 22:47

Hihi, ik bedacht me dat ik zo op mijn pony ga lijken- altijd leuk, want op zo'n knappe meid lijken...<3

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 22:59

Als je goedkoop wil verven wat ook nog eens gezond is voor je haar kan ik je henna aanbevelen. Mits je van rood houdt natuurlijk. Je moet dan wel echt het henna poeder hebben en niet de pasta. Om de kleur donkerder te maken kan je mengen met nog een poedertje(weet even zo niet hoe het heet)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:05

Hier was ik ook al vrij jong grijs aan het worden, maar dan wel later dan TS, rond mijn 30e was dat. Heb mijn haar jaaaaaaaren geverfd. Op een gegeven moment was ik er helemaal klaar mee. Super kort laten knippen en toen gewoon laten groeien. Heb inmiddels prachtig grijs/wit/blond haar tot halverwege mijn rug. Krijg heel vaak complimenten over mijn haar, zelfs mensen die er foto's van willen maken of vragen of het echt is :D

Dus zou vooral gewoon doen wat jij fijn vindt en voor mij geldt ook echt dat ik met van alles heb geverfd en nu nog steeds een weelderige haardos heb dus zo erg zal het niet zijn :D

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 17:57

Ik ben 24 en heb vanaf mijn 20e al grijze haren. Overweeg nu ook verfen want het worden er nu wel echt veel.
Zo af en toe gooi ik er een kleurspoeling in, dan krijg je niet echt uitgroei, dat wil ik nu vaker gaan doen.
Als je de mogelijkheid hebt om naar Duitsland te gaan, breng een bezoekje aan de dm. Pakje spoeling kost daar 3-4 euro. Ruim de helft minder dan hier in nl.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:36

Helaas ben ik ook al een paar jaar grijs.
Nou ja, steeds meer haren die grijs worden.
Niet zo mooi egaal.

Ik bof dat schoonmoeder kapster is.
Hopelijk kan ze volgende week weer verven.
Ik laat mijn haar wel in een lichte kleur verven. Zwart staat raar.

Kan je moeder, tante, vriendin, buurvrouw niet helpen met thuis verven?