Core Stability oefeningen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:00

Als je ook een leuke les wil kan je Floatfit doen (bij diverse zwembaden in het land). Super goed voor je stabilitiet en core! Pakt echt alle spieren mee. Bij ons hebben ze Floatfit Plus (intensieve fitness variant) of Floatfit Yoga. Echt een aanrader! *\o/*

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:16

SuperAssie schreef:
Janneke, begrijpelijk, echter werk ik er net pas en ben ik ook niet iemand die mij voor iedere scheet ziekmeld. Ook met deze klachten zal ik dus gewoon blijven doorwerken zolang het gaat. Ik heb een hoge pijngrens en ben nu eenmaal een harde werker. Dat werkt voor mij waarschijnlijk tegen.

Op zich natuurlijk prima om je niet voor ieder wissewasje ziek te melden - maar ik had de indruk dat er toch meer speelde.
Je bent en naar de fysiotherapeut gegaan en 'omdat dat niet genoeg was ;) ' heb je hier om raad gevraagd.
Dus vandaar dat ik niet dacht dat het om een wissewasje ging :j

En het is werkelijk nergens voor nodig dat als je zittend werk verricht, geen behoorlijke stoel krijgt en wel klachten ontwikkelt.
Zelfs al ben je van plan om benen te maken: zorg dan voor de opvolger.
Citaat:
Krukje gebruik ik nu al, echter is deze te hoog waardoor ik nog niet ideaal kan zitten. Ik kan wel om een "fatsoendelijke" kruk vragen, maar weet nu al dat dit enorm lang gaat duren voor ik die krijg, dus kan ik beter heel even doorbijten :)

En ja, dat kunnen jullie onverstandig vinden maar het is nog steeds mijn lijf en mijn keuze. Ik wil liever niet werkeloos komen te zitten. Wie weet hoe lang het duurt voor ik iets nieuws heb.
[/quote]
....liever WIA dan WW...?
Het is natuurlijk wel jouw lijf en uiteraard jouw keuze, maar als jij direct de baas had aangesproken op zijn verantwoordelijkheid, waren de zorgkosten een stuk lager ;) geweest...!

Equisync

Re: Core Stability oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 18:22

Ik heb hier geen raad gevraagd omdat mijn fysio niet genoeg was of omdat ik geen vertrouwen in hem heb. Integendeel juist.
Ik heb hier dan ook enkele tips gekregen die juist heel erg overeenkomen met zijn verhaal.

Heel eerlijk, ik denk niet dat nog 2 weken doorgaan op deze manier mijn dood worden. Als ik de huisarts had moeten geloven had ik sowieso nog een maand "moeten aankijken" met enkel wat paracetamolletjes.
Na nieuwjaar wordt het een stuk rustiger op het werk waardoor mijn spieren sowieso meer rust zullen krijgen en dan kan er vast gekeken worden naar bepaalde zaken. Nu is daar gewoon geen ruimte voor. Kun je niet normaal vinden, is het wellicht ook niet, maar dat is dan jammer.

Verder zal ik dan nu maar "braaf" mijn mond houden en afwachten wat mijn fysio zegt, maar ik was gewoon graag al een beetje voorbereid geweest.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:33

SuperAssie schreef:
Ik heb hier geen raad gevraagd omdat mijn fysio niet genoeg was of omdat ik geen vertrouwen in hem heb. Integendeel juist.
Ik heb hier dan ook enkele tips gekregen die juist heel erg overeenkomen met zijn verhaal.

Er is niets, maar dan ook niets op tegen om het verhaal van (in dit geval) de fysiotherapeut te willen checken.
;) ....maar ik ben dan toch geneigd om te zeggen dat de visite bij de fysiotherapeut net niet genoeg was....

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:06

Janneke2 schreef:
SuperAssie schreef:

Er is niets, maar dan ook niets op tegen om het verhaal van (in dit geval) de fysiotherapeut te willen checken.
;) ....maar ik ben dan toch geneigd om te zeggen dat de visite bij de fysiotherapeut net niet genoeg was....

Zo, en nu is het dan ineens een slechte fysio. Zelf ooit als fysio gewerkt? Één consult duurt max een half uur, denk je dat een anamnese, lichamelijk onderzoek, uitleg en wellicht eerste deel van de behandeling niet al krap is? Het is heel gebruikelijk om de daadwerkelijke oefeningen het volgende consult pas op te starten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:39

@ Rindin: gewoon voor alle duidelijkheid: ik word wat duizelig van dit topic.
Als gezegd: door een slechte werkplek krijgt TS lichamelijke klachten, dan zijn er wat mij betreft 2 dingen aan de orde:
gezondheidszorg (zogezegd curatief)
en arbo zaken ("preventief") (gewoon netjes zoals dat wettelijk geregeld is, baas draagt verantwoordelijkheidvoor een gezonde werkplek, bijv. een correcte stoel).

Vervolgens krijg ik een posting om mijn oren die voor mij voelt als de boze uitroep "....en ik meld mij niet ziek bij een wissewasje! "
Mijn reactie: ik dacht niet dat wij het hadden over een wissewasje, TS heeft (op zich naar mijn mening terecht, dit is dus beslist geen kritiek) een fysio in de arm genomen en een vraag op bokt gesteld. (=Ik begrijp deze handelingen als "TS vindt het geen wissewasje", en terecht.)

Om het nog ingewikkelder te maken, krijgt ze van een aantal bokkers, ook van mij, wel informatie, maar ook het advies om de feitelijke behandeling (='hoe gaan die oefeningen core stabiliteit') door deze fysio te laten beginnen. (Uiteraard kun je later zelf, als je goed weet welke spieren, etc etc.)

Mij ontgaat het, waar "dus nu is het opeens een slechte fysio" vandaan komt.
....dat kan, in een topic dat zo kronkelend verloopt, maar ik hecht er aan te zeggen dat dit niet van mij komt.