Altijd moe, niet slaperig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Altijd moe, niet slaperig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:31

Ik heb nog geen nieuw bloed laten prikken maar er is sinds toen ook weinig veranderd. Ik heb gewoon zo'n potje van de supermarkt oid. aanbevolen gekregen. Ik geloof dat daar ook naar gekeken is ja (b12 en pfeiffer)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:40

Updateje...
Ik ben vorige week flauwgevallen uit het niets + overgeven etc. Bij de dokter zeiden ze dat dat veel voorkomt bij meiden van mijn leeftijd en dat het door stress, warmte en zelfs nare geurtjes kan komen.

Ik voel me sinds dat moment continue misselijk, mega moe, hoofdpijn, ziekig en ik heb vandaag 2 sneedjes brood en een handje m&ms op en dat is het wel... Totaal geen eetlust enz. dus maar als ik nu naar de dokter ga zeggen ze sowieso dat het door menstruatie komt omdat ze daar ook vorige week naar vroegen. Ik wacht het weekend dus even ad (heb dan ook even een paar dagen vrij gelukkig) en als het dan nog zo erg is ga ik de huisarts bellen.

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:11

Jeetje wat erg dat je dokter dat zegt zeg... het is niet normaal om flauw te vallen!!
Ik zou naar de dokter gaan en er op staan dat ze je gaan onderzoeken, desnoods zeg je dat je niet ongesteld bent.
Wat een vent zeg, heeft hij zijn diploma gekocht ofzo -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:58

Kingeping schreef:
Jeetje wat erg dat je dokter dat zegt zeg... het is niet normaal om flauw te vallen!!
Ik zou naar de dokter gaan en er op staan dat ze je gaan onderzoeken, desnoods zeg je dat je niet ongesteld bent.
Wat een vent zeg, heeft hij zijn diploma gekocht ofzo -:(-

Vrouw. :o
Ik krijg sinds kort steeds de assistente/collega/whatever in plaats van DE dokter dus als ze me volgende x weer zo naar huis stuurt dan zeg ik dat ik nu de dokter wil zien. Ik wacht even tot na m'n periode want wellicht voel ik me daarna wel beter (you never know) en dan is het in ieder geval zeker dat ze me daarom niet naar huis kan sturen.

Ik kan het idd niet zo met haar vinden. Voor het probleem met mijn knie zei ze een half jaar geleden 'als je er last van hebt moet je stoppen waar je mee bezig bent' (ja duhhh) en een maand terug zei ze 'tja dat wordt foto maken en snijden denk ik'.

Vervolgens loop ik gewoon bij de fysio en gaat het hartstikke goed...

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:00

google eens op bijnier vermoeidheid, daar heb ik last van sinds goede maatregelen ben ik een stuk beter te pas !

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:12

Heb je de bloeduitslag van toen?
Die kan je gewoon opvragen bij de huisarts.. dan printen ze het voor je uit.

Verder kan je wel multivitamine slikken, maar als je echt ergens een tekort heb, krijg je deze daarmee niet aangevuld.. :n
Opnieuw bloed laten prikken, en om een uitgebreid bloedonderzoek vragen.. alle vitamines, mineralen, ijzerpakket, schildklier, leverfunctie en nierfunctie.
Meten is weten..!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:31

Casarell schreef:
Heb je de bloeduitslag van toen?
Die kan je gewoon opvragen bij de huisarts.. dan printen ze het voor je uit.

Verder kan je wel multivitamine slikken, maar als je echt ergens een tekort heb, krijg je deze daarmee niet aangevuld.. :n
Opnieuw bloed laten prikken, en om een uitgebreid bloedonderzoek vragen.. alle vitamines, mineralen, ijzerpakket, schildklier, leverfunctie en nierfunctie.
Meten is weten..!!

Daar ga ik idd om vragen, om bloed te laten prikken :j!
Slik voor de zekerheid die tabletten bij ook meer zodat ze me niet naar huis sturen met 'ga eerst maar pillen proberen'

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:10

Hou er wel rekening mee dat er in multivitaminen ook vitaminen/mineralen in zitten die kunnen gaan stapelen.. en daar kan je ook echt beroerd van worden..!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:26

Ik zie aan je profiel dat je 19 jaar oud bent.

Eventjes een paar vragen die naar mijn idee belangrijk zijn bij dit beeld: Hoe is je lichaamsbouw en gewicht? Hoeveel sport je? Hoe is je eetpatroon? Heb je vaak buikpijnklachten? Is je ontlasting veranderd? Hoe is je menstruatie? Is het op sommige momenten in de maand erger dan andere momenten?

Wat bij dit soort 'vage' klachten altijd belangrijk is, is om breder te kijken. Zoals je ziet vraag ik naar leefstijl, darmproblemen en menstruatie/hormonale bijkomstigheden. :)

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:31

Ondanks dat dit niet echt verband heeft met flauwvallen, geen eetlust, e.d. wil ik dit toch even opperen.. Heb je je ogen al eens op laten meten door een goede opticiën of eventueel een optometrist? Ik was ook jarenlang ontzettend vermoeid, had dagelijks hoofdpijn en toen bleek dus dat mijn ogen niet goed samenwerken en het heel veel inspanning kost om scherp te stellen, sinds ik mijn bril heb, ben ik niet meer vermoeid en heb ik eigenlijk geen hoofdpijn meer.
Laatst bijgewerkt door Kalab op 16-12-16 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:31

Ijzer is iets wat je erg slecht op neemt via pillen als je eenmaal tekort hebt (bovendien vult het maar heel langzaam aan).
jouw klachten kunnen dus nog steeds te maken hebben met ijzer-tekort.
Ik zou eigenlijk daarop nog eens laten controleren via bloed prikken en indien je nog te kort hebt, kijken of je niet voor een infuus terecht kan. Dan over X aantal weken nog eens prikken tot het zeker is dat het ijzer tekort opgelost is.
Ik neem bv geen ijzer op via pillen. :) Als ik ijzer tekort heb word ik automatisch doorverwezen voor een infuusje. En zo zijn er nog veel meer mensen. :) Jij zou er zomaar een van kunnen zijn.

De meeste multi-vit preparaten, zeker de vrij verkrijgbare, bevatten enkel water-oplosbare vit.
Als je voldoende drinkt kunnen die weinig tot geen kwaad gezien die gewoon uit geplast worden bij te veel.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 15:23

Ayasha schreef:
De meeste multi-vit preparaten, zeker de vrij verkrijgbare, bevatten enkel water-oplosbare vit.
Als je voldoende drinkt kunnen die weinig tot geen kwaad gezien die gewoon uit geplast worden bij te veel.

Behalve de B6.. die is wel water oplosbaar, maar kan dus wel gaan stapelen, met alle gevolgen vandien.. ;)

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 00:20

Mineralen (zoals ijzer) hebben vaak ook een tegenwicht nodig. Wanneer je veel ijzer slikt, daalt je zink. Het is dus slim om bijvoorbeeld een goede vitamine C met zink ernaast te slikken.
Ik ben zelf geen arts, maar weet dit uit eigen ervaringen doordat ik zelf een goede (alternatieve) therapeute heb gevonden. Misschien een goed idee om de meseoloog die een andere bokker had voorgesteld een keer te bezoeken. :j

Google maar eens op: mineral interaction wheel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 00:26

Dankjewel allemaal! Zeker omdat ik heel veel verschillende adviezen krijg over wel/geen pillen, extra pillen, minder pillen, artsen, bloedprikken, meseologen etc. wacht ik eerst de dokter even af... Ik houd jullie op de hoogte, misschien dat ik er nog iemand mee kan helpen die dezelfde symptomen heeft :j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 00:41

In deze tijd van het jaar zou ik zeker ook vragen om je vit.D na te kijken, maar allicht gaat de dokter dat zelf ook wel voorstellen.

Dit soort klachten kunnen zo ontzettend veel oorzaken hebben dat het idd raadzaam is om de professional zijn werk te laten doen, al dan niet onder lichte dwang als ze het verder niet zo serieus nemen :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 01:05

Tieneke schreef:
In deze tijd van het jaar zou ik zeker ook vragen om je vit.D na te kijken, maar allicht gaat de dokter dat zelf ook wel voorstellen.

Dit soort klachten kunnen zo ontzettend veel oorzaken hebben dat het idd raadzaam is om de professional zijn werk te laten doen, al dan niet onder lichte dwang als ze het verder niet zo serieus nemen :-)

Vitamine D lijkt me vrij sterk (ga regelmatig onder de zonnebank ook) maar zou natuurlijk zomaar kunnen. Ik ga niet meer naar huis zonder de oplossing! :D

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:00

Vitamine D te kort hoeft niet perse te maken te hebben met weinig in de zon/daglicht. Ik heb ook een vitamine D te kort en slik daar al 2,5 jaar divisun voor. 2x geprobeert te stoppen (beide keren in de zomer) maar dan keldert mn waarde gewoon weer naar beneden, gaat gelijk op met mn energielevel en depri gevoelens.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:06

Als je ijzer te kort had en niet 3 maanden de pillen genomen hebt dan zal dat niet veel verbeterd zijn.
Dat flauw vallen en misselijk zijn past ook bij ijzer tekort.