Prrrr schreef:Hoe deed je je huishouden eigenlijk voordat je samenwoonde? En wat voor beeld had je van het samenwonen voordat je eraan begon?
Ik denk dat jullie samen goed om de tafel moeten gaan zitten over hoe jullie dat samen wonen eigenlijk in gaan vullen. Wat verwachten jullie zelf, wat verwachten jullie van elkaar, en hoe leg je die plaatjes zo op elkaar dat jullie er allebei gelukkig van worden zonder eraan onderdoor te gaan.
En dat is samen. Dus de verwachtingen van schoonmoeder doen niet mee...
Toen mijn ouders nog samen waren kookte mijn vader, maar daar was alles dan ook mee gezegd.
Sinds mijn ouders uiteen zijn hielp ik meer in het huishouden, had toen ook werk en moest niet meer zoveel studeren. Thuis was de afspraak "Wie het eerst thuis is maakt het eten" en degene die later moest werken (en dus tijd had 's ochtends) ging even met de stofzuiger door het huis. Omdat zowel mijn moeder als ik 40 uur werken hadden we een poetshulp. Mijn broer werkte ook 40 uur maar was ook nog eens 2 uur onderweg elke dag. Die hielp dan (onder lichte dwang
) in het weekend mee. 
gekvanfleur schreef:wat een rare reacties hier zeg??
Ik leee een super, supergefocust persoon die persee alles, maar dan ook echt alles schooj wil hebben.
Tja, daar krijg je mij ook niet in mee. Ik ben ook alleen, maar tijd genoeg om van alles te doen en ondertussen het huishouden te doen
Ik lees dat haar vriend dingen aanbied, maar nee: ts wil het niet iets later, maar nu meteen!
Volgens mij moet juist ts hulp hebben in het loslaten. dat haar vriend misschiej wat extra kaj doen zal best. Maar ik denk dat ik zelf ook compleet gek zou raken als mijn vriend zich zo gedroeg. joehoe, er is ook een morgen voor de schoonmaak en in een huis moet geleefd worden
Ja dat 'klopt' ook een beetje. Ik wou vandaag de auto schoonmaken omdat mijn vriend toch aan zijn motor bezig is. Als ik dan (als hij het toch druk heeft) al dingen doe, dan heb ik misschien tijd als hij dat ook heeft. En dan kunnen we samen iets doen 
Dat van rust in het hoofd herken ik wel, ik baal als een stekker als ik 's ochtends opsta en nog afwas zie staan van de dag ervoor. Zoveel rommel
Heb er maar werk van gemaakt en gevraagd of vriendlief niet alleen de vaat wilt doen, maar ook het fornuis, tafel en aanrecht even wil afvegen. Hij keek even raar, maar heeft het toch gedaan hoor, zonder zeuren. Ik heb een lekkere douche genomen en zit in de zetel. Wat raar trouwens, dat ik gewoon naar het journaal kan kijken om 19 uur