Ik pulk me altijd open

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Ik pulk me altijd open

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:03

Ik geb bij een opvoed programma (super nanny oid) weleens gezien dat ze het kind een poederkwast gaven. Zodra ze begon te pulken kreeg ze due kwast in haar ander en ging ze daarmee over de plekjes waar ze aan wilde pulken.
Misschien een idee?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:28

nope, want ze jeuken niet of nauwelijks..
jeuk is maar een heeeeeeeeeeeeeeeeel klein onderdeel van het issue

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:44

Het gaat niet om jeuk, het gaat om breaking a habit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:07

Ik doe het al vanaf jongs af aan , weet niet beter :+ . Nagelbijten ben ik bijna mee gestopt , alleen soms de scherpe randjes maar bijt niet helemaal meer door tot het pijn doet

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:09

maar dan helpt het kwastje niets, want je besteed nog steeds aandacht aan het velletje/moedervlekje/plekje/kortstje... als het kwastje dan geen bevrediging brengt, ligt het zo weer aan de kant.. kwastje is geschikt als het jeuk betreft omdat het ook echt wat verlichting brengt (bevrediging is minder jeuk). voor een skinpicker wordt de verleiding juist alleen maar groter omdat er niets gebeurd.

de momenten dat ik minder pluk, is wanneer ik het druk heb met andere dingen. dagen dat ik het giga druk heb, gaat er vrijwel niets open.. zit ik rustig op een terasje van het zonnetje te genieten, met of zonder gezelschap, dan zit ik te plukken.

en helaas, het gaat niet over door een behoorlijke tijd niet te plukken, omdat het ten dele ook nog eens een onbewuste handeling is.. een deel van het plukken is bewust.. een deel van het plukken compleet achteloos.

nagelbijten daarentegen ben ik voor 80 procent van de tijd vanaf.. enige momenten zijn als skinpicking hevig is (bij mij overigens geen losse velletjes maar vooral korstjes en onregelmatigheden in huid) en er toevallig ook nog eens een onregelmatigheid aan mijn nagel zit, dan gaan ze er wel aan.

hier is het erfelijk en met de getroffene in de generatie heviger..
mijn oma plukte af en toe, werd echter ten dele gestopt door haar bloedverdunners (lol, dat helpt wel om de gewoonte te breken).. mijn vader wist een recordtijd van 10 jaar een wondje in zijn oor in stand te houden.. soms was het even weg, maar dan wist hij het littenweefsel te pakken te krijgen (ik heb zo'n plekje op mijn borst en scheen, wat soms na jaren ineens weer target is) en had hier en daar wel eens een pluk plekje.. Mijn moeder echter had dan weer een lichte facinatie met het wegwerken van onregelmatigheden in huid (geen skinpicker verder, maar vooral bobeltjes/talgbultjes/pukkeltjes).. blijkbaar heb ik van beide een slag van de molen mee.. bij mij is mijn rug een littekenveld, tegenwoordig alleen nog pickend aan schouders daar. mijn gezicht was de pinuut, tegenwoordig eigenlijk alleen nog wanneer het mijn kin is.. mijn borst helaas ook target ... en benen. Maar goed dat ik geen kinderen heb of ga krijgen, want dan stropen hun hele huid volgens mij dan af.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:39

Dit heeft een naam: Dermatillomanie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:48

Interessant. . Al herken ik mij niet helemaal in Google artikelen ,wel geeft het een lekker gevoel als ik pulk aan korsten. Drang mwah nee moet er gewoon af , heb een plek op mijn been die nu klaar is met pulken en ziet er niet uit :o . Maar heb niet die drang om alsnog mijn best te doen neuh prima zo is geen korst meer

Spoiler:
Afbeelding

Om niemand te triggeren maar dit is het plekje nu , neem aan nu ik eraf blijf hij vanzelf minder rood word :)

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:50

hier ook vooral als ik zenuwachtig ben of niet echt lekker in m'n vel zit

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:54

Ahhh ik heb dit ook! Binnenkant van m'n lippen kapot bijten, puistjes in gezicht constant weer aan zitten, en m'n nagelriemen ja! Als daar iets onregelmatigs zit MOET ik het eraf halen. Heb dus ook geregeld zere vingers ja :D
Superirritant, maar ergens voelt het inderdaad bevredigend.. nouja, heb er te weinig last van om me er echt heel druk om te maken. In tijden van stress wordt het wel erger. Maar beter dit dan aan de drugs toch :D

(Overigens heb ik dit al heel lang denk ik! Vroeger duimde ik, en krabde ik al-tijd een wondje tussen m'n ogen open. Heb daar echt jaren een wondje gehad, alle foto's van vroeger zie je me met dat wondje! Veel stress als kind haha!)

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:57

Zoooo herkenbaar....bijna geen enkel korstje is veilig...
Nagel bijten doe ik ook maar niet tot bloedens toe...ook de puistjes mee eters van vl zijn totaal niet veilig die moeten er ook aan geloven ...hihi

Ninapaard98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:01

Ik ben heeel schuldig.. Met name de randjes rondom mijn nagels. Ik zit nooit aan mijn gezicht en bijt ook niet op mijn nagels omdat ik dat echt vies vind maar ik pulk wel altijd aan de huid rondom mijn nagels, met name bij stress en dat is vaak echt lichtelijk dramatisch, denk aan volledige stukken zonder huid en bloedende plekjes en bah. Ik moet het echt afleren, maar weet niet goed hoe.
Ohja zie net wat over binnenkant lippen/wangen kapot bijten, dat wil ik ook nog wel eens doen. Als ik dit zo opschrijf klinkt het echt super raar, dan denk ik, waarom doe ik het, maar ik weet dat ik het straks toch wel weer doe. Bah.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:01

lotgenoten :D
zolag ik weet pulk ik aan kortsjes tot het littekens zijn, bijt ik mijn wangen kapot aan de binnenkant etc.

Vooral t krabben, durf mijn benen bijna niet meer te tonen in het openbaar.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:06

korstjes moeten er gewoon af ..velletjes rond mijn nagels...vingertoppen zien er niet uit...heb 8 weken met mijn onderbeen in het gips gezeten na een operatie nou ik kon mijn gang nadat het gips eraf ging..velletjes.. korstjes ..en het litteken is heel lelijk omdat ik het steeds open krab :o

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:20

Ik heb er zelf geen last van, maar ben verslaafd aan puistjes en dergelijke open knijpen. Nu volg ik al een paar jaar Dr. Pimple Popper op YouTube en ik lees daar vaak in de comments dat mensen last hebben van waar jullie ook last van hebben maar wanneer ze die filmpjes kijken dan hebben ze er minder last van. Misschien voor jullie ook een idee om te proberen?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:42

Ik heb hier ook last van! Vooral de velletjes naast mijn nagels zijn 24/7 onveilig..

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:42

Nymphe schreef:
Ik heb er zelf geen last van, maar ben verslaafd aan puistjes en dergelijke open knijpen. Nu volg ik al een paar jaar Dr. Pimple Popper op YouTube en ik lees daar vaak in de comments dat mensen last hebben van waar jullie ook last van hebben maar wanneer ze die filmpjes kijken dan hebben ze er minder last van. Misschien voor jullie ook een idee om te proberen?

Dat soort filmpjes gruwel ik van word er zelfs kots misselijk van maat stoppen ho maar want bij mezelf geeft het een "voldaan"gevoel

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:46

Schuldig :o
M'n moeder deed het vroeger al bij ons (meeeters uitdrukken) en ik had er een hekel aan. Then puberty hit me, puistjes alom en tsja, dan ga je zelf maar aan de slag :D Mijn zusje precies hetzelfde.
Ik doe het zelfs bij m'n vriend (die me ook vervloekt er om. Maarja, moet hij maar geen krabklare puistjes hebben op z'n rug }> )

Ik pulk juist meer als ik veel vrij ben. Als ik het een tijd druk heb, heb ik beduidend minder korstjes van het krabbelen.

Spoiler:
Vandaag zag ik een filmpje passeren op fb, waarbij de grootste puisten werden uitgedrukt. Heb 't direct gedeeld met m'n zusje :D

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:48

Ik ben ook schuldig! Echt al zolang als ik me herinner scheur ik mijn nagels af als ik me verveel, stress heb, of iets nodig heb om aan te zitten. Soms tot bloedens toe. Losse velletjes, onregelmatigheden in de huid, korstjes en puistjes zijn ook niet veilig.

Ik heb nu een grote ring om, en ik probeer daar mee in de weer te gaan als ik merk dat ik ergens anders aan wil zitten. Dat helpt redelijk. Nagellak op zorgt ook dat ik mijn nagels niet meer afscheur. Maar verder wacht ik nog altijd op de gouden tip.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:52

Schuldig...
Nagels, korstjes maar vooral het vel bij mijn duimen. Heb zat littekens hierdoor en het is echt vervelend, heb het wel altijd alleen als ik stress heb.
Dacht eigenlijk niet dat het een naam zou hebben. :o

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:04

Schuldig....
Al moet ik zeggen dat ik al enkele jaren van het nagelbijten af ben. Vandaag was heel toevallig mijn pink weer het slachtoffer. Heb er nu alweer spijt van, doet zeer...

En inderdaad korstjes in mijn gezicht. Heb veel last van acne. Als ik eraf zou blijven zou het veeeeel minder erg zijn. Maar mijn huid moet op de een of andere manier glad zijn, dus zonder korstjes. Het enigste wat bij mij helpt is goed vet houden. Echter is dat weer nadelig voor mijn acne.

Van mijn nagels blijf ik af door ze netjes te lakken, dan vind ik het sonde om te bijten. Ik kon me bijv hee; erg ergeren als het witte randje niet helemaal gelijk was. Nagelriemen af en toe nog. Maar daarvoor geld ook goed vet houden met olie of crème.

Mijn teennagels wil ik graag wat langer houden, maar dat mislukt tot nu toe. Vooral in de winter als niemand ze ziet. Vaak doe ik het onbewust en dan denk ik daarna oeps.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:45

Pukkels, korstjes en velletjes zijn inderdaad ook voor mij niet veilig. Wel alleen bij mezelf.
Nagels kan in prima van afblijven, moedervlekjes ook.

Filmpjes van pukkels en cystes en mee-eters vind ik ook oprecht ontspannend om te kijken :')

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:49

ik ga me straks met een tatoo in moeten houden :x :')

MagicMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:56

Oh wauw, er is een naam voor! Zit inderdaad in de familie. Nagelbijten ben ik (redelijk) van af, maar als ergens een velletje of los stukje nagel zit gaat het eraf. Direct. Waar ik zelf vooral last van heb zijn wondjes. Omdat ik met dieren werk met scherpe nagels (en tanden) heb ik regelmatig wondjes. Opzich niks mis mee, maar ik ben pas weer 'rustig' zodra het bloed. Dus trek ik 1x per dag mijn wondjes systematisch open. Maar als ik geen wondjes heb is het ook prima. Als een wond MOET genezen (omdat ik een fatsoenlijke baan heb gekregen waarbij het niet netjes staat dat je een wond op je arm hebt, of het begint te erg te ontsteken, of de wond word te diep..) kan ik er ook elke dag een zalfje op smeren en geneest het met een week. Ik vind het heel apart, maar ben wel blij dat ik nu weet dat ik een naam voor is! Ik ga het gelijk delen met mijn moeder :P