Operatie aan schouder (regelmatig uit de kom), ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 07:46

_Mirjam schreef:
- er is hier eerder in het topic een opmerking gemaakt over het hebben van een goede stevige conditie voor de operatie, dat miste ik dus.

Inderdaad heel extreem om te zien. Mijn schouderspieren waren voor de operatie heel goed getraind, zowel de grote als de kleine spieren. Ik ben na mijn operatie welgeteld 1x bij de fysiotherapeut geweest (let op, wel heel veel zelf gedaan, vanaf dag 5 dagelijkse oefeningen gedaan en opgebouwd), en hefte binnen het half jaar terug 65kg boven mijn hoofd...

Dus als je er nog niet mee bezig bent: start nu!

http://www.revalidatieherentals.be/inde ... ificaties/

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:49

Het is maar of je het zelf de moeite waard vind voor zo'n lange revalidatie, terwijl hij maar 4x per jaar uit het slot schiet. Maar vergeet niet dat als je gewrichtsband eenmaal uitgerekt is, je er dan zo goed als dagelijks je schouder uit de kom zult hebben, afhankelijk van hoe veel die uitgerekt is. Hier was de revalidatie 1 jaar, maar dat komt omdat er ook nog andere dingen gedaan zijn tijdens de operatie. Bij mij ging mijn elleboog meerdere keren per dag uit de kom, geen pretje want mijn zenuw en kap zelf dragen hiervan onomkeerbare gevolgen.