Mijn vriendin loopt al een jaar rond met 2 ontstoken tenen. Ze is meerdere keren eraan 'geopereerd'. Ze vertelde dat alleen de prik pijn doet en natuurlijk na die tijd. Haar tenen werden ingepakt en ze moest een paar dagen met slippers rondlopen en voeten omhoog.
Memere
Geplaatst: 18-11-16 16:25
Ik ben aan beide kanten van mijn grote linkerteen geopereerd en ben zeer blij dat ik het heb laten doen, is zeer netjes gedaan en geen last (meer) van. Heb deze onder volledige verdoving laten doen omdat ik een enorme schrik heb om 'erbij te zijn' wanneer ze er zo aan zitten te prutsen
Anoniem
Geplaatst: 07-02-17 10:42
Ik schop dit topic even omhoog. Hoe is het met jouw teen TS?
Ik ben vanmorgen bij de doktor geweest want dit keer is bij mij erger dan normaal. Er groeit nu wildvlees onder mijn nagel vandaan dus mijn nagel moet ingekort (zijkant) worden. Over twee uurtjes moet ik terug en gaan ze het direct doen. Ik schijt 700 kleuren ben als de dood voor die verdoving.
Mijn teen is door de huisarts bekeken, die dacht dat het een schimmel nagel was. Een stukje op kweek, maar het blijkt geen schimmel te zijn. Nu moet ik weer terug komen en kijken of ik naar het ziekenhuis moet. Vanwege medicatie mag de huisarts het niet doen. Op zich heb ik er niet heel veel pijn aan, maar de nagel is amper te knippen zo en hij groeit steeds krommen.
Dat is bij mij ook het probleem! Ik heb er ook eigenlijk geen last van, maar ben veel te bang (en volgens de doktor terecht) dat het uit de hand loopt en ik (overdreven gezegd) mijn teen uiteindelijk moet laten amputeren ofzo!
Ik ben benieuwd! Over een uur word mijn teen onder handen genomen.
Urona447
Geplaatst: 07-02-17 11:39
Ik heb twee keer laten wegsnijden. 1 ste keer in het ziekenhuis, prikken deden pijn maar binnen 4 weken zat ik weer bij de huisarts omdat het niet goed gebeurd was.
Huisarts heeft het toen zelf gedaan maar door de zware ontsteking ging de verdoving zweven waardoor ik 8 injecties heb gehad in plaats van 2. Heb me daarna voorgenomen nooit meer dat te laten doen. Binnen 2 maand weer doffe ellende en sinds ik nu bij een medisch pedicure loop is er niks aan de hand. Als ik dat eerder gedaan had was mij veel pijn bespaard gebleven .
Dan lijkt het mij in elk geval tijd voor een andere pedicure!
Overigens is het niet zo dat als de kweek negatief is, de oorzaak per definitie geen schimmel is. De schimmel kan ook in je nagelbed zitten, waardoor je nagel wel vergroeid, maar de kweek negatief is.
Hier had de pedicure alles netjes schoongemaakt en er iets tussen gedaan wat leek op kauwgom. Zo groeide de nagel weer de goede kant in en was alles opgelost. Nog wat tips meegekregen en er al jaren geen last meer van.
Ik heb 2 medische pedicures gehad en de eerste deed mij ook alleen maar pijn. De tweede heeft mij er een hele poos vanaf geholpen, het waren beide medische pedicures.
chanicha
Geplaatst: 07-02-17 12:38
Josien_ dat werkte bij mij ook als een speer! Ik ga naar de podotherapie en daar bouwen ze de nagel op of ze doen er een veertje opzetten die de nagel aan de zijkanten iets optilt. Voor mij echt geen snijden, bij mijn buurvrouw twee keer gedaan, die loopt nu ook bij de podo en heeft geen last meer.
Ik ben al 3x aan mn teennagel geholpen door de huisarts. Groeit elke keer terug. Laatste keer is ongeveer 3 weken geleden. Lijkt er goed uit te zien nu. Maar dat kan ik niet zien omdat mn rug gebroken is en ik niet bij mn teen kan
Verdoving voelde vervelend maar geen pijn. Laatste keer was er een co assistent bij. Dus was mn nagel test object. En heb alleen maar hard zitten lachen. Huisarts Hoe zij hier bij zit is niet normaal. De rest die ik gehad heb kwa patiënten hebben echt pijn. En met name de mannen.
Mijn vriend gaat deze week ook weer bellen ook 3de keer dan!
Ik ben klaar! Prikken waren idd echt heel poedersuiker maar daarna helemaal niets gevoeld. Toch een meevaller dus. Volgende week op controle omdat te kijken hoe dar vlees slinkt.
Ik heb vroeger ook veel last gehad van ingegroeide teennagels omdat ik ze te kort afknipte. Ik heb ze laten groeien (rot periode) maar na 2/3 weken zijn ze normale lengte en als je ze dan niet te kort afknipt groeien ze ook niet meer in.
Bij mij groeien ze vanuit de wortel direct naar de zijkant dus dat goed kort houden gaat bij mij helaas niet op.
x_Jeanine_x
Geplaatst: 07-02-17 13:52
Urona447 schreef:
Bij mij groeien ze vanuit de wortel direct naar de zijkant dus dat goed kort houden gaat bij mij helaas niet op.
Hier indd ook. Knip al jaren te kort mn teennagels hekel aan uitstekende nagels die blijven hangen in het dekbed of in de sokken. maar indd onder bij de wortel al mis... al is het pas sinds 1 jaar ineens
Eerst maar eens afwachten wat de huisarts zegt. Misschien weet zij een goeie medisch pedicure.
Jennyj01
Geplaatst: 07-02-17 14:52
Klasien schreef:
Ik kom al een paar jaar bij een medische pedicure, die doet mij alleen veel pijn en bezorgd mij ontstoken tenen.
Dan moet je een andere zoeken. Ze zijn echt niet allemaal goed.
Jolynne
Geplaatst: 07-02-17 14:57
Ik heb in 2014 mijn rechterteen door de chirurg laten doen, aan beide kanten en heb hier sindsdien geen last meer van. Gisteren heb ik mijn linkerteenlaten doen, ook beide kanten, nu komt de thuispleging 2 weken en moet ik mijn been heel de tijd omhoog houden. Voor dat ik de ingrepen liet doen, ging ik ook steeds naar de pedicure maar na een bepaalde tijd ging het gewoonweg niet meer. Ik heb het beide keren onder volledige verdoving laten doen gezien ik panisch ben voor prikken.
ik heb dat een keer laten doen, toen had ik er zo lang mee doorgelopen dat hij continu ontstoken was. Geen smakelijk gezicht. De spuiten zijn wel even slikken, daarna voel je niks meer. Het was ook vrij snel niet meer gevoelig erna. Hij groeit nu soms nog wel in, maar het is nu veel beter bij te houden. Je kunt ook overwegen om erna regelmatig naar de pedicure te gaan. Die kunnen je nagel netjes bijwerken als hij dreigt in te groeien.
Ik heb 3 jaar geleden een behandeling gehad voor een ingegroeide teennagel. Hij is niet teruggegroeid en na 2 dagen kon ik weer fatsoenlijk lopen en alles doen wat ik daarvoor ook deed. Het is heel netjes gedaan en het valt ook niet op als je het niet weet. Zelfs ik moet af en toe nog kijken welke teen het was Er is namelijk een heel dun strookje weggehaald.
Ik kan me niks herinneren van een pijnlijke verdoving eigenlijk. Meestal blijven dat soort dingen mij wel bij, maar het enige dat ik nog weet is dat ik heel enthousiast zat mee te kijken met het gebeuren en de huisarts mij een beetje vreemd aankeek. Ze vroeg of ik de nagel nog mee naar huis wilde De week daarvoor had ze een knul gehad voor dezelfde behandeling en die keek ook enthousiast mee. Na afloop heeft hij gevraagd of hij de nagel mee naar huis mocht om op sterk water te zetten