Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dawn1993 schreef:Volgens de assistente krijg ik die kweek alleen om te kijken of het erg genoeg was om antibiotica te krijgen. Maar ja ik hoorde natuurlijk weer alleen bloed haha. Ik zal blij zijn als het morgen middag is.
Ontzettend tof dat jullie allemaal reageren
hagelslag schreef:Hoeveel drink je?
En officieel is de pil niet betrouwbaar met antibiotica(correct me if i'm wrong)
Wat sowieso eut belangrijk is dat je minimaal 2 liter water of thee drinkt
bontejames schreef:Dawn1993 schreef:Volgens de assistente krijg ik die kweek alleen om te kijken of het erg genoeg was om antibiotica te krijgen. Maar ja ik hoorde natuurlijk weer alleen bloed haha. Ik zal blij zijn als het morgen middag is.
Ontzettend tof dat jullie allemaal reageren
Een kweek wordt gedaan om te kijken welke bacterië jou de ontsteking geeft. Met die info kunnen ze de juiste antibiotica geven.
8nnemiek schreef:Bah lastig zeg mars!
Hoe verzinnen ze het zeg, elke dag AB![]()
Niet alleen stom vanwege de resistentie, maar dat is toch ook funest voor de goede bacteriën in je darmen?
Laatste keer ben ik zelfs flink ziek geweest van de furabid, flink misselijk, heb ik een week in bed gelegen![]()
Ik hou er helemaal niet van, antibiotica, en neem het eigenlijk alleen nog wanneer ik écht veel last heb of voordat ik op vakantie ga bv. Verder kan ik me goed helpen met brandnetelthee en vit C.
8nnemiek schreef:Jee wat vervelend zeg.. en je hebt dan ook echt flinke en pijnlijke ontstekingen elke keer?
Ik heb zelf zo'n 4/5/6x per jaar last, en de ene keer is het na een week over maar de andere keer houdt het anderhalve maand aan.. Maar het gekke is dat ik er nauwelijks last van heb. Van de AB heb ik veel meer lastIk voel duidelijk dat het blaasontsteking is, het branderige gevoel, de test is positief.. maar ik hoef niet telkens naar de wc en als ik direct aan de vit.C bruistabletten en brandnetel/rozenbottel/zoethout thee ga (en dan niet direct weer uitplassen) met eventueel een ibuprofen pilletje dan heb ik na een halve dag nergens meer last van en voel ik me weer prima zo lang ik genoeg blijf drinken.. Ik zie dus ook meestal enorm op tegen de AB kuren en ga ook nauwelijks nog naar de dokter ermee.
Als dat branderige gevoel echt bleef aanhouden zou ik me ook geen raad meer weten, vreselijk gevoel is dat!