Blaasontsteking?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dawn1993

Re: Blaasontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 19:45

Ik drink iig genoeg, en dat de pil niet betrouwbaar is klopt idd, maar ja zo'n bloeding is wel lekker poedersuiker :-P

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:50

Ahh nouja dan kan het dus niet van de blaasontsteking komen als het goed is.

Is de AB al aangeslagen?

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 21:22

Nee nog niet echt, heb nog steeds behoorlijk pijn met het plassen hopelijk slaat het morgen aan.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:10

hagelslag schreef:
Hoeveel drink je?
En officieel is de pil niet betrouwbaar met antibiotica(correct me if i'm wrong)

Wat sowieso eut belangrijk is dat je minimaal 2 liter water of thee drinkt

Dat schijnt alweer achterhaalt te zijn, zolang je niet overgeeft of diarree krijgt van de kuur natuurlijk.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 14:42

Ik vermoed dat de blaasontsteking weer terug is dus maar weer urine ingeleverd..
Ze zag een spoortje bloed en volgens mij ook infectiewaarden, begin me nu wel zorgen te maken.
Zijn er meer mensen bij wie het terug is gekomen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:48

Komt inderdaad vaker voor.

Als het veel vaker voorkomt een keer laten verwijzen naar de uroloog.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:50

Ach bij mij komt het om de vijf weken ongeveer terug al 6 jaar lang... Dus ja het kan zeker.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 14:54

Thanks voor de snelle reacties lieverds!!

Dit is pas de 1e keer dat het terug komt, maar ja maak me wel druk want het was volgens mij niet zeker.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:55

Dawn1993 schreef:
Volgens de assistente krijg ik die kweek alleen om te kijken of het erg genoeg was om antibiotica te krijgen. Maar ja ik hoorde natuurlijk weer alleen bloed haha. Ik zal blij zijn als het morgen middag is.
Ontzettend tof dat jullie allemaal reageren :-)

Een kweek wordt gedaan om te kijken welke bacterië jou de ontsteking geeft. Met die info kunnen ze de juiste antibiotica geven.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:57

hagelslag schreef:
Hoeveel drink je?
En officieel is de pil niet betrouwbaar met antibiotica(correct me if i'm wrong)

Wat sowieso eut belangrijk is dat je minimaal 2 liter water of thee drinkt

Dat is idd een fabel. Bij nader onderzoek is gebleken dat dit niks uitmaakt. De pil is even betrouwbaar met het gebruik van AB! :)

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 14:59

bontejames schreef:
Dawn1993 schreef:
Volgens de assistente krijg ik die kweek alleen om te kijken of het erg genoeg was om antibiotica te krijgen. Maar ja ik hoorde natuurlijk weer alleen bloed haha. Ik zal blij zijn als het morgen middag is.
Ontzettend tof dat jullie allemaal reageren :-)

Een kweek wordt gedaan om te kijken welke bacterië jou de ontsteking geeft. Met die info kunnen ze de juiste antibiotica geven.

Ik ben echt benieuwd wat er morgen uitkomt.. De vorige keer had ik Furabid

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:06

Ik had veel last van blaasontstekingen, totdat in tampons inruilde voor de menstruatiecup :)

Veeeel drinken: kruidentee, vitamine c tabletten, water, thee met citroen.. Hopelijk heb je snel een kuurtje, want blaasontstekingen zijn niet fijn.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 15:08

^Hmm ff in de gaten houden dan, pff ik maak mezelf echt helemaal gek zit steeds maar te denken dat t iets ernstigs is omdat pas op t laatste moment een infectie naar voren kwam ofzo haha

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:44

Is heel normaal dat het bij veel mensen weer terug komt :j
Ik heb eens gelezen dat het komt door het littekenweefsel van een vorige infectie, en dat je er dan gevoeliger voor bent, maar of dat waar is weet ik niet.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 17:01

Irritant dat je er dan gevoeliger voor bent, voel me wel beroerder dan de 1e keer haha

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:37

Bij mij kwam het bijna 2 jaar lang vrijwel maandelijks terug -O- En toen plots, van de ene dag op de andere, was het gedaan. Echt ontzettend bizar.

Wat jij zegt, dat je je slechter voelt dan de eerste keer, dat was bij mij ook. Het werd steeds erger. Ik ben na een tijd ook nog eens allergisch geworden aan de AB die ik moest nemen, dus toen kreeg ik van de dokter een andere AB. In plaats van 4 dagen lang 3 pillen per dag te nemen, kreeg ik AB in poedervorm die ik maar 1 keer moest nemen en het ook meteen deed verdwijnen.

Als het echt blijft terug komen, zou ik het zeker met je dokter bekijken. Ik kreeg nadat het 4 keer was teruggekomen een voorschrift om maandelijks één dosis AB te nemen en daarmee bleef het wel weg.

Sterkte :(:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:02

Mijn eerste uroloog had het geweldige idee om me anderhalf jaar lang elke dag AB te laten nemen. En verrassing, nu ben ik dus resistent voor die AB en de blaasontstekingen komen er gewoon doorheen. Inmiddels ben ik bij uroloog #4 aangekomen. En er is dus niets te vinden, soms heb je gewoon domme pech :\

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:30

Bah lastig zeg mars!
Hoe verzinnen ze het zeg, elke dag AB 8)7
Niet alleen stom vanwege de resistentie, maar dat is toch ook funest voor de goede bacteriën in je darmen?
Laatste keer ben ik zelfs flink ziek geweest van de furabid, flink misselijk, heb ik een week in bed gelegen %)
Ik hou er helemaal niet van, antibiotica, en neem het eigenlijk alleen nog wanneer ik écht veel last heb of voordat ik op vakantie ga bv. Verder kan ik me goed helpen met brandnetelthee en vit C.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:51

....en ideaal gesproken zorgt een goede darmflora niet alleen voor goede spijsvertering, maar maakt ook alle slijmvliezen in je lichaam 'sterk' (minder vatbaar voor infectie) en versterkt je immuunsysteem.

Ik heb mij aangewend : iedere keer na een AB kuur direct de darmbacteriën aanvullen. (De gebruikelijke reguliere zorg zegt, dat dit vanzelf gaat. Op zich: dat klopt: voor een verder gezond mens duurt het 11 maanden na 1 AB kuur. En er was een tijd dat ik de 11 maanden zonder AB niet kon volmaken...)

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 11:52

^^Ik ben ook zo misselijk geweest van de Furabid, wat een rot spul was dat.
Nu gaat het iets beter met mn blaas, ben nog steeds aan 't wachten op de uitslag.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:48

8nnemiek schreef:
Bah lastig zeg mars!
Hoe verzinnen ze het zeg, elke dag AB 8)7
Niet alleen stom vanwege de resistentie, maar dat is toch ook funest voor de goede bacteriën in je darmen?
Laatste keer ben ik zelfs flink ziek geweest van de furabid, flink misselijk, heb ik een week in bed gelegen %)
Ik hou er helemaal niet van, antibiotica, en neem het eigenlijk alleen nog wanneer ik écht veel last heb of voordat ik op vakantie ga bv. Verder kan ik me goed helpen met brandnetelthee en vit C.

Klopt, ik heb dus ook de weerstand van een dweil, ben nu 3 jaar verder en het afgelopen jaar alweer een stuk of 8 blaasontstekingen gehad. De vierde uroloog is een hele lieve man maar zegt eerlijk dat hij het ook niet meer weet.
Ik hou me aan de regels, (water drinken, cranberry, plassen na seks, goed afvegen, katoenen ondergoed, en noem maar op) heb bloedtesten, kweekjes, echos, inwendig blaasonderzoek gehad... Alles komt schoon terug, het komt echt uit het niets. Heb me zelfs nog gericht op acupunctuur en meer alternatieve artsen... geen resultaat.
Inmiddels heb ik er vrede mee dat niemand iets kan vinden, maar wordt wel vreselijk moe van de ellende op de wc.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:04

Jee wat vervelend zeg.. en je hebt dan ook echt flinke en pijnlijke ontstekingen elke keer?

Ik heb zelf zo'n 4/5/6x per jaar last, en de ene keer is het na een week over maar de andere keer houdt het anderhalve maand aan.. Maar het gekke is dat ik er nauwelijks last van heb. Van de AB heb ik veel meer last := Ik voel duidelijk dat het blaasontsteking is, het branderige gevoel, de test is positief.. maar ik hoef niet telkens naar de wc en als ik direct aan de vit.C bruistabletten en brandnetel/rozenbottel/zoethout thee ga (en dan niet direct weer uitplassen) met eventueel een ibuprofen pilletje dan heb ik na een halve dag nergens meer last van en voel ik me weer prima zo lang ik genoeg blijf drinken.. Ik zie dus ook meestal enorm op tegen de AB kuren en ga ook nauwelijks nog naar de dokter ermee.
Als dat branderige gevoel echt bleef aanhouden zou ik me ook geen raad meer weten, vreselijk gevoel is dat!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:07

Ik heb er ook vaak last van. En heb ook wel is gehad dat het niet weg was na een kuur. Toen ik de eerste blaasontsteking gehad heb ben ik er altijd gevoelig voor gebleven helaas.

Sterkte!

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 13:13

^Dank je wel, het lijkt nu iets minder te zijn maar ja in de avond is altijd alles het ergste..
Ik wacht nog een kwartiertje en dan ga ik bellen, ik hou het niet vol om te wachten tot half 2 :-P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:26

8nnemiek schreef:
Jee wat vervelend zeg.. en je hebt dan ook echt flinke en pijnlijke ontstekingen elke keer?

Ik heb zelf zo'n 4/5/6x per jaar last, en de ene keer is het na een week over maar de andere keer houdt het anderhalve maand aan.. Maar het gekke is dat ik er nauwelijks last van heb. Van de AB heb ik veel meer last := Ik voel duidelijk dat het blaasontsteking is, het branderige gevoel, de test is positief.. maar ik hoef niet telkens naar de wc en als ik direct aan de vit.C bruistabletten en brandnetel/rozenbottel/zoethout thee ga (en dan niet direct weer uitplassen) met eventueel een ibuprofen pilletje dan heb ik na een halve dag nergens meer last van en voel ik me weer prima zo lang ik genoeg blijf drinken.. Ik zie dus ook meestal enorm op tegen de AB kuren en ga ook nauwelijks nog naar de dokter ermee.
Als dat branderige gevoel echt bleef aanhouden zou ik me ook geen raad meer weten, vreselijk gevoel is dat!

Oh ja, zodra ik ga plassen zijn het meteen scheermessen voor mijn gevoel. En dat houdt aan totdat ik start met AB en dat even heeft ingewerkt. Ik sta dubbelgeklapt van de pijn, het brandt meteen zo erg dat ik wel kan huilen van ellende.
Het is afschuwelijk maar duurt alweer 6 jaar en er is gewoon niks te vinden.

Wel 'fijn' dat jij wat minder pijn hebt maar het is alsnog super naar om het zo vaak te krijgen. kan me vorstellen dat je ook niet om AB zit te springen. Zelf vind ik de bijwerkingen ook niet al te fijn maar echt alles is beter dan die gruwelijke pijn in mijn blaas en met plassen. :\