Onverwachts vakantie maar stopweek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:20

Siesjuh schreef:
De adviezen die worden gegeven zijn leuk, maar als de pil ook als anticonceptie wordt gebruikt, moet je er wel rekening mee houden dat je niet zomaar kunt stoppen of beginnen zonder dat de werking verminderd...is misschien wel handig om rekening mee te houden. ;)

Verder zou ik even contact opnemen met de ha voor advies en evt een middel :)

Voor zover ik weet maakt het bij langer slikken dan 3 weken niet uit wanneer je een stopweek inlast voor de anticonceptie werking. Binnen 3 weken moet je dan wel weer uitkijken had ik gehoord. Anders kan je ook nooit een week doorslikken ;)

Selka

Re: Onverwachts vakantie maar stopweek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:27

TS waarom geen andere anticonceptie als je zo'n last hebt van je menstruatie? Heb je nu misschien niets aan maar in de toekomst wel :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:58

Ik heb dat ook. Gemiddeld kan ik 3 a 4 maanden doorslikken en dan begint het vanzelf.
Het kan geen kwaad, ik heb meer dan genoeg doktersadviezen gevraagd want toen ik begon met doorslikken flipte mijn moeder helemaal alsof ik mijn eigen sterfbed had getekend, om dan schoorvoetend terug te moeten komen dat de dokter had gezegd dat het helemaal niet erg was :+ .
De enige reden dat je je regels zou krijgen is omdat vrouwen het destijds onnatuurlijk vonden om ze niet te hebben en zich veiliger voelde met.

En al je langer doorslikt dan 1 strip kan je gerust stoppen wanneer je wilt en ben je beschermt. Je moet natuurlijk wel op tijd terug beginnen.

Maar is het een echt probleem dat je wat verliest of gaat het om het ziek voelen? Want anders zou ik hem gewoon blijven doorslikken. Misschien heb je geluk en blijft de bloeding toch uit. En anders een doorbraakbloeding is toch normaal een stuk minder heftig dan je gewone menstruatie, kan je beter dar mee zitten niet?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:56

Siesjuh schreef:
De adviezen die worden gegeven zijn leuk, maar als de pil ook als anticonceptie wordt gebruikt, moet je er wel rekening mee houden dat je niet zomaar kunt stoppen of beginnen zonder dat de werking verminderd...is misschien wel handig om rekening mee te houden. ;)

Stoppen wel, ze slikt al 3 maanden. Maar even contact opnemen met de huisarts is wel een goed idee.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:59

Babeth schreef:
Het doorslikken van de pil en geen stopweek nemen is toch ontzettend slecht voor je lijf? Ik werd daar altijd voor gewaarschuwd. Af en toe een keer doorslikken kan, maar maanden of zelfs jaren?

Nee hoor, dat is een fabeltje. Kan geen kwaad om door te slikken

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:13

isabel_94 schreef:
Babeth schreef:
Het doorslikken van de pil en geen stopweek nemen is toch ontzettend slecht voor je lijf? Ik werd daar altijd voor gewaarschuwd. Af en toe een keer doorslikken kan, maar maanden of zelfs jaren?

Nou ben ik maar een simpele man en weet er het fijne niet van. Ik lees meermaals binnen dit topic dat vrouwen, na lange tijd de pil te hebben doorgeslikt, minder vaak ongesteld raken/afscheiding hebben. Dit heeft toch met je vruchtbaarheid(sproces) te maken? Het lijkt mij dat deze dan ook afneemt, of zit ik er helemaal naast?

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:15

Oei ik slik wel ooit langer dan 3 maanden door :o Ooit wel half jaar. Nooit ergens last van. En als ik stop heb ik netjes mijn weekje en dan kan ik er weer een hele tijd tegenaan.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:17

Ailill schreef:
isabel_94 schreef:

Nou ben ik maar een simpele man en weet er het fijne niet van. Ik lees meermaals binnen dit topic dat vrouwen, na lange tijd de pil te hebben doorgeslikt, minder vaak ongesteld raken/afscheiding hebben. Dit heeft toch met je vruchtbaarheid(sproces) te maken? Het lijkt mij dat deze dan ook afneemt, of zit ik er helemaal naast?

De "ongesteldheid" die je krijgt door het slikken van de pil is eigenlijk geen echte ongesteldheid. Hij wordt in werking gezet door de pil, of eigenlijk het stoppen daarvan.

Dat het minder wordt, heeft dus niet veel te maken met het onvruchtbaar worden.

Als je weet dat je na 3 maanden een doorbraak gaat krijgen, kun je dan niet eerder je stopweek doen? De week voor de vakantie bijvoorbeeld?

Ik krijg zelf al doorbraakbloedingen na 1 strip + 1 week dus ieder lichaam is weer anders, blijkt maar weer.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:18

Ailill schreef:

Je wordt sowieso niet "ongesteld" als je pil slikt, je hebt geen eiersprong :) de bloedingen hebben niets te maken met de oorspronkelijke cyclus (om zo maar even simpel te zeghen)

Het is idd gewoon een fabeltje dat pil doorslikken slecht is

TS kan je niet nu je stopweek houden nog? Of ga je deze week al weg

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:28

Ailill schreef:

De 1 is geen oorzaak de zijn van de ander.
Pas als je helemaal stopt met de pil merk je of er wat met je echte menstruatie mis is.
Dat was ook geweest als je de pil niet had geslikt, alleen was dat dan eerder opgevallen.

Ik ben al jaren in de overgang; maar door de pil te slikken merk hier niks van.

Als je zwanger bent wordt je ook niet ongesteld.. en dat heeft ook geen invloed op je vruchtbaarheid :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 13:12

Okay, jullie winnen :P

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 16:21

Huh begrijp ik nou dat twee pillen slikken ook even werkt tegen een doorbraakbloeding?

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:44

Storm schreef:
Siesjuh schreef:

Stoppen wel, ze slikt al 3 maanden. Maar even contact opnemen met de huisarts is wel een goed idee.

Je hebt gelijk. Even niet aan gedacht :D .

Edit: Hoewel, ik heb net even de bijsluiter van mn eigen pil erbij gepakt en hierin staat dat je de strip moet afmaken als je de bloeding uitstelt...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:13

Petrichor schreef:
Huh begrijp ik nou dat twee pillen slikken ook even werkt tegen een doorbraakbloeding?

Dit werkt voor mij in ieder geval heel goed, maar is wel in overleg met de arts gegaan.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:16

Een pil voor langere of hele lange tijd doorslikken is niet slecht voor je of schadelijk voor je lijf, dat is echt een achterhaald fabeltje.

Ik weet verder ook geen oplossing, behalve inderdaad nu stoppen als je geen fasepil hebt..?

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 01:47

Ik slik Lutenyl, dat is een pil die speciaal ervoor gemaakt is om nooit ongesteld te worden. Met het doorslikken van een gewone anticonceptiepil word ik koppig alsnog ongesteld na 2 strips ongeveer. Nu met Lutenyl heb ik al ongeveer anderhalf jaar geen één druppeltje meer verloren. Mijn gynaecoloog schrijft deze pil aan veel van zijn cliënten voor, hij zegt zelf dat zo'n 90% van deze vrouwen erg tevreden erover zijn. Ik weet niet hoe het in NL zit, maar hier is deze pil ook nog eens veel goedkoper dan de meeste anticonceptiepillen die ik heb geprobeerd (5-6 euro voor drie maanden versus 15-20 euro voor drie maanden)

Zelf wil ik nooit meer anders!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 02:11

Catnip schreef:
Ik slik Lutenyl, dat is een pil die speciaal ervoor gemaakt is om nooit ongesteld te worden.

In Nederland wordt deze niet voorgeschreven als anticonceptie (er wordt zelfs aangeraden nog een extra hormoon te slikken als je nog vruchtbaar bent).
Het is voor mensen die problemen hebben met hun cyclus door een te weinig aan eigen hormonen.

1 van de bijwerkingen is wel dat je menstruatie geheel kan stoppen; maar dat is niet het doel van het medicijn.
Er is (in Nederland) grote controle bij gebruik van dit medicijn.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 04:21

Oh, mijn gynaecoloog vertelde dat deze pil is ontwikkeld met als enige doel het stoppen van de menstruatie (met als oorspronkelijke doelgroep vrouwen die aan topsport doen en het zich niet kunnen permitteren om om de drie weken een week niet op hun best te zijn), en dat het niet zwanger kunnen worden daar een (best logische :+ ) bijwerking van is. De pil hoort dus officieel niet bij de anticonceptiepillen inderdaad, omdat anticonceptie eerder een bijwerking is dan het hoofddoel, waarvoor de pil ontwikkeld is.

Maar verder wordt deze pil dus gewoon voorgeschreven op dezelfde manier als andere anticonceptiepillen. Wat moet ik me voorstellen bij die 'grote controle' in Nederland bij deze pil?

Edit: mijn gyn heeft ook nooit iets gezegd over een extra hormoon erbij te slikken om zwangerschap te voorkomen. Terwijl hij héél goed weet dat ik absoluut geen kinderen wil en gisteren nog bij een abortuskliniek sta mocht ik onverhoopt zwanger blijken. Nu ben ik wel een tikje nerveus hoor, ondanks dat ik deze pil in totaal al 3 jaar slik en gewoon seks heb zonder zwanger te worden. Dus jij zegt dat ik eigenlijk niet veilig ben? -O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:12

Catnip schreef:
Oh, mijn gynaecoloog vertelde dat deze pil is ontwikkeld met als enige doel het stoppen van de menstruatie (met als oorspronkelijke doelgroep vrouwen die aan topsport doen en het zich niet kunnen permitteren om om de drie weken een week niet op hun best te zijn), en dat het niet zwanger kunnen worden daar een (best logische :+ ) bijwerking van is. De pil hoort dus officieel niet bij de anticonceptiepillen inderdaad, omdat anticonceptie eerder een bijwerking is dan het hoofddoel, waarvoor de pil ontwikkeld is.

Maar verder wordt deze pil dus gewoon voorgeschreven op dezelfde manier als andere anticonceptiepillen. Wat moet ik me voorstellen bij die 'grote controle' in Nederland bij deze pil?

Edit: mijn gyn heeft ook nooit iets gezegd over een extra hormoon erbij te slikken om zwangerschap te voorkomen. Terwijl hij héél goed weet dat ik absoluut geen kinderen wil en gisteren nog bij een abortuskliniek sta mocht ik onverhoopt zwanger blijken. Nu ben ik wel een tikje nerveus hoor, ondanks dat ik deze pil in totaal al 3 jaar slik en gewoon seks heb zonder zwanger te worden. Dus jij zegt dat ik eigenlijk niet veilig ben? -O-

Dit is wat ik in de online bijsluiter vind over dit middel.

Afbeelding

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:17

Citaat:
Opm. Lutenyl is geen anticonceptiemiddel. Als het minder dan 12 maanden geleden is dat u uw laatste menstruatie heeft gehad of als u jonger bent dan 50 jaar, heeft u misschien nog altijd een aanvullende contraceptie nodig om zwangerschap te voorkomen.

Het wordt nl ook gebruikt tegen menopauze perikelen (dan ben je niet meer vruchtbaar).
Ben je nog in je vruchtbare leeftijd... is dit middel niet voldoende om net zoveel bescherming te bieden als de "normale" pil.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:26

hagelslag schreef:
Babeth schreef:

Dat is mijn mening ook. Ik stop eigenlijk altijd braaf elke maand en heb dan slecht 3-4 dagen een tampon nodig....

Mijn gynecoloog is juist voorstander van doorslikken ...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:26