Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:SVRL schreef:Mag ik vragen hoe hoog het opleidingsniveau van assistenten is? Bedoel maar, ze schatten dingen in en beslissen op basis daarvan of iemand een arts ziet of niet, maar blijkbaar loopt dit toch regelmatig goed fout zo te zien. Ieder mens met een minimum aan medische kennis weet dat je tandproblemen heel serieus moet nemen, omdat het missen van een ontsteking levensbedreigend kan zijn. Ik heb dit in mijn basis opleiding verpleging gekregen en helaas hebben wij in onze familie iemand die bijna overleden was tgv endocarditis omdat een tandabces gemist werd. Een assistente die iemand zoals TS, met blijvende pijn, hardnekkig blijft wegsturen met Paracetamol, is het niet waard om die job uit te oefenen.
Mbo4ja en eerlijk gezegd heb ik er vaak ook niet een al te hoge pet van op
![]()
Ik bel regelmatig voor m'n werk de HA voor cliënten en als ik dat doe is er wel serieus iets aan de hand anders stuur ik ze naar huis om zelf te bellen.
De laatste keer moest ik iemand met een hartslag van 40slagen per minuut, een zuurstofsaturatie van 80% en een bloeddruk van 180/100 maar even op de scootmobiel naar huis sturen en dan kwamen ze vandaag of morgen wel even langstoen gevraagd of ik de arts mocht spreken en die heeft haar naar de SEH gestuurd...
Bij mijn Ha kan je gelukkig altijd wel snel terecht.
Donna89 schreef:Nope Je mag zelfs niet in het weekend zelfstandig naar de eerste hulp
Je moet eerst langs de huisartsenpost.
Je word wel geholpen maar vervolgens krijg je een dikke rekening want zonder doorverwijzing ben je niet verzekerd.
Donna89 schreef:Tuurlijk liever de rekening dan doodgaan. Maar toch.
Gelukkig zit de spoedpost nu bij ons aan de eerste hulp vast. Zelfde bali
Ik zou echt met spoed een tandarts afspraak maken TS. Liefst bij een andere tandarts uiteraard.
Bellen voor een spoedafspraak, en geen gewone afspraak. Bij mijn tandarts kan ik dan binnen 24 uur terecht
Donna89 schreef:Zijn weinig huisartsen nog met een inloopspreekuur. Bij ons is 'spreekuur' alleen op afspraak. Dus toch eerst langs de assistente