maud318 schreef:Mijn probleem is juist dat als ik er aan trek er niks gebeurd moet ik harder trekken of afwachten?
Ontspannnnnnnn!
Veel succes, hopelijk krijg je 'm er gauw uit.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Wat is de tamponziekte?
De tamponziekte ontstaat door het dragen van tampons. Vooral het langdurig dragen van een tampon brengt een verhoogd risico met zich mee.
Symptomen
Er ontstaat vaak koorts en huiduitslag. De huiduitslag gaat vaak over in een vervelling van de voetzolen en de handpalmen. Overgeven en diarree komen ook vaak voor. Daarnaast is er sprake van griepverschijnselen zoals hoofdpijn, keelpijn, spierpijn en algehele zwakte. Verwardheid, een lage bloeddruk en een snelle hartslag zijn ook symptomen. De symptomen ontstaan door een bloedvergiftiging (sepsis).
In ernstige gevallen ontstaat er een septische shock. De symptomen hiervan zijn een ernstig verlaagde bloeddruk die gepaard gaat met een bleke huid en koud aanvoelen. De organen krijgen te weinig bloed toegevoerd waardoor deze hun functie verliezen en uiteindelijk afsterven. Tamponziekte kan tot de dood leiden.
Behandeling en voorkomen van de ziekte
Het is belangrijk om tamponziekte te voorkomen. Sterk absorberende tampons vormen altijd een risico omdat de gebruikster ze vaak te lang blijft dragen. Aangeraden wordt om iedere vier uren de tampon te verwisselen voor een schone. Wie sterk vloeit doet er zelfs goed aan de tampon om de twee tot drie uur te verwisselen.
CalipsoLover schreef:linnie050 schreef:Touwtje weg?
Als je op je hurken gaat zitten of liggen en je voelt met je vingers kan je ook geen touwtje vinden of de tampon vastpakken?
Als je slaapt heb je de tampon ook langer zitten hoor dan 4 uur.
Vaak als hij vol is krijg je hem er ook makkelijker eruit.
Sterkte.
Slapen met een tampon? Wat hoor ik nu... Iedereen weet toch dat je dat het best niet doet. Zo krijg je zoveel makkelijker schimmels en ander vies gezelschap. Mijn huisarts en gynaecoloog raadde mij destijds dit enorm af. Ik krijg ook enorme pijn in mijn onderbuik als ik mijn tampon er te lang in heb.
Jacquel schreef:Soms komt de tampon bij mij onbedoeld naar buiten als ik zit te poepen. Oftewel, probeer eens te persen.
Dokterspost vind ik echt overdreven. Ik ben wel eens een tampon vergeten, heeft er dagen in gezeten. Daar heb ik niks aan overgehouden. Niet dat ik het aanbeveel, maar het is nergens voor nodig om meteen in paniek te raken als hij er langer dan 4 uur in zit.
Koper schreef:maud318 schreef:Mijn probleem is juist dat als ik er aan trek er niks gebeurd moet ik harder trekken of afwachten?
Ontspannnnnnnn!
Veel succes, hopelijk krijg je 'm er gauw uit.
Esmee_98 schreef:Ik heb hier ook ooit een topic over geopend. Ik was er heilig van overtuigd dat het touwtje was afgebroken, maar hij zat er gewoon achterstevoren in
Ik heb gewoon best lang geprobeerd hem er uit te halen, gewoon met mm vingers. Is uiteindelijk gelukt
Shirley schreef:Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar?
Gewoon met de botte kant en touw en al naar binnen gepropt?
CalipsoLover schreef:linnie050 schreef:Touwtje weg?
Als je op je hurken gaat zitten of liggen en je voelt met je vingers kan je ook geen touwtje vinden of de tampon vastpakken?
Als je slaapt heb je de tampon ook langer zitten hoor dan 4 uur.
Vaak als hij vol is krijg je hem er ook makkelijker eruit.
Sterkte.
Slapen met een tampon? Wat hoor ik nu... Iedereen weet toch dat je dat het best niet doet. Zo krijg je zoveel makkelijker schimmels en ander vies gezelschap. Mijn huisarts en gynaecoloog raadde mij destijds dit enorm af. Ik krijg ook enorme pijn in mijn onderbuik als ik mijn tampon er te lang in heb.