Aften wel vaker maar dit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HaKuNaMaTa

Re: Aften wel vaker maar dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:57

Ik heb altijd ookheel vaak aften gehad.. Maar sinds ik niet meer zonder rietje drinken kan (niet door de aften, maar door een andere reden) heb ik hier geen last van. Soms heb ik de keus niet en moet ik wel gewoon uit een glas drinken, of bijvoorbeeld in een restaurant, het bestek.. Wanneer deze niet goed schoon zijn gemaakt, krijg ik aften. Op de zelfde manier als je een koortslip krijgen kan.. Hier doe ik niks aan want deze gaan vaak ook zelf weg.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:03

Hoe groot! Zo vervelend met eten. :(

Bij mij helpt Pyralvex erg goed.
En tja, weerstand. Ze zeggen het, maar bij iedereen fluctueert de weerstand. Ik geloof er niet zo in dat het daarmee zo verbonden is. Echt bewijs lijkt er ook nog niet voor te zijn. :)

Ik krijg ze amper meer sinds ik iedere dag flos en naspoel met mondwater. Duikt er toch eentje op, dan stip ik het aan met Pyralvex. Zo smoor ik ze in de kiem. :)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:20

Dit doet mij best wel denken aan allergie eigenlijk. Misschien eet je bepaalde dingen waar je niet tegen kan?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:36

Ik heb dit vroeger ook erg veel gehad. Ik heb ook helaas van die grote gehad.
Ik spoelde altijd met rauw zoutwater.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:44

Sorry als ik er overheen heb gelezen, maar ben je al bij de tandarts geweest hiervoor?
Je kan van alles proberen, maar ik zou medisch advies vragen om echt uit te kunnen sluiten dat het niks anders is dan een uit de hand gelopen afte.
Vaker bij zulke plekken in de mond kregen patiënten bij ons in de praktijk toch een doorverwijzing naar de kaakchirurgie voor verdere onderzoeken..

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:45

Mijn man had ze ook regelmatig. Na poetsen met zendium iets minder vaak. Toen hoorde hij over tandpasta van de Hema, dat die werkt tegen die krengen. Hij poetst nu al jaren met tandpasta van de Hema en nog nooit eentje weer gehad..
Sterkte, het doet zo'n pijn!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:48

Ik weet niet of je het al kent. Maar ik had vroeger ook altijd enorm veel aften (uiteindelijk bleek dat te komen door de schil van appels, daar kan ik niet tegen) en bij mij hielp Aftamed altijd erg fijn. In de eerste instantie om te verdoven maar ook om te verhelpen als je het er regelmatig op smeerde.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:48

Ik had vroeger ook vaak aften en heb van alles geprobeerd (vitamines etc.) maar ben er uiteindelijk achter gekomen dat ik het kreeg van "te ruw" poetsen :o
Sinds ik een electrische tandenborstel heb en geleerd heb dat ik de borstel gewoon zijn werk moet laten doen, heb ik al jaren geen last meer :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 09:50

Laat anders ook een keertje bloed prikken en je B12 waarde controleren. Ik heb er geen wetenschappelijk bewijs voor, het kan heel best zijn dat het gewoon toeval is, maar ik had altijd heel veel aften. Echter bleek ook mijn B12 veel te laag te zijn. Sinds ik injecties krijg, zijn de aften in principe weg (een enkele af en toe daar gelaten, maar iedereen heeft er wel eens eentje). En dat is een verhaal dat ik meer hoor onder mensen met B12 tekort.

Geen idee of het werkt, het lost je probleem nu acuut ook niet op, maar misschien heb je er toch iets aan.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:36

Ik kreeg ze ook altijd van citrus vruchten

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:54

mariekeoo schreef:
[ [url=m/VdRM9v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Erzit op mijn amandelen ook hele grote

Misschien amandelen laten verwijderen?

Daar kun je ook een verminderde weerstand van krijgen

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:56

Ik heb/had altijd heel veel last van aften! Het waren hele kraters in mijn mond en inderdaad ook in mijn keel. Ik kon dagen ziek zijn van de pijn. Wat bij mij heeft geholpen:
- Oppassen met ananas, mandarijnen, sinaasappels
- Poetsen met Zendium
- Verstandskiezen eruit

Geen idee hoe het kan, maar ik ben een keer met spoed naar de tandarts geweest omdat het ondraaglijk was en ik niet meer wist wat nou aften waren en wat er nou nog meer aan de hand was. Mijn mond was dusdanig ontstoken van de aften dat zij meteen 3 verstandskiezen eruit gehaald heeft. Gek genoeg heb ik sindsdien nog veel minder last van aften.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 11:49

Ik ben doodsbang voor de tandarts

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:54

Kauwen op een paar blaadjes basilicum werkt hier goed. Maar je kan er natuurlijk ook verse pesto van maken.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:55

Ik las dat spoelen niet goed werkt omdat ie ver in je keel zit: dat heb ik ook gehad. Zaten echt zo ver en diep als je kon kijken. Gewoon thee zetten en daar 20-30 druppels salietinctuur bij doen en opdrinken, en dat 3 x per dag. Helpt echt! Zeker doen! Ik heb alles geprobeerd: natrium bicarbonaat puur er opleggen, er mee spoelen, alcohol, mondspoeling, pyrex... Salietinctuur hielp het aller aller aller beste.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:11

Maak na t weekeind even een afspraak met een goede kaakchirurg en laat je bloedonderzoeken of je genoeg foliumzuur binnen krijgt.

Ik had wekelijks dit soort aften, ik slik nu elke dag een foliumzuurtabletje en heb van de kaakchirurg een recept gehad voor prednisonspoeling verlicht de pijn ontzettend en aften zijn vaak met 2 dagen weg.

Ik ben bij de kaakchirurg in Arnhem Rijnstate ziekenhuis geweest!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:20

Ben je er al mee naar de huisarts geweest?
Volgens mij bestaan er ook vormen van Herpes infecties die ipv koortslip blaren in de mond geven.
Als je regelmatig last hebt hiervan zou ik bepaalde infecties wel willen laten testen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:22

Tegen mij wordt er altijd gezegd dat ze de oorzaak niet weten -:(- . Dat zeggen ze bij mij met bijna alles wat ik mankeer en wat pijn doet. Dus ik hoop dat ze mij ook een keer een gericht antwoord kunnen geven met een antwoord waar ik wat mee kan.

dewilderoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:26

Helpt spoelen met kamille thee niet ?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:25

Ik krijg ze dus juist van het gebruiken van de verkeerde tandpasta (geen prodent/aquafresh meer voor mij in ieder geval :P). Sinds ik poets met een tandpasta op basis van aloe vera heb ik nergens meer last van. 1x poetsen met een andere tandpasta en ik ben weer de sjaak -O-

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:54

Als je het zo achterin je keel hebt, zou dan strepsils niet helpen?
Volgens mij heeft dat ook een verdovende werking

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 12:06

siskeh schreef:
Als je het zo achterin je keel hebt, zou dan strepsils niet helpen?
Volgens mij heeft dat ook een verdovende werking

nuu je dat zegt, of zon ding een paars oranje doosje! ga het meteen proberejn

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:06

mariekeoo schreef:
Ik ben doodsbang voor de tandarts

Hoezo als ik vragen mag? Je gaat toch wel ?

Ik had ook veel last van aften toen ik klein was, op adviesf van de tandarts ben ik ook Zendium gaan gebruiken en sindsdien nooit last meer gehad.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 21:52

Laatste jaar niet geweest. Durf simpelweg niet meer. Heeft me altijd veel pijn bezorgd

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:00

Oei ziet er pijnlijk uit %) Misschien is een soa test een idee?