Aanhoudende hoofdpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:56

Ik heb niet alle reacties gelezen maar alsbij een manueel therapeut geweest?
Ik had ook veel last van hoofdpijn, bleek dat mijn nekwervel niet goed zat, deze veroorzaakte de hoofdpijn.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:05

@ Eva,dat klopt,als ik erge hoofdpijn heb,voel het ook altijd als een verlichting als ik mijn haar los doe(heb nu niet zo extreem lang of veel haar,maar draag het wel altijd in een soort hoog vogelnest :+ )

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:11

Ik heb wel eens gelezen dat een koude natte doek ook goed moet helpen.
Zelf nooit geprobeerd. Het idee alleen al krijg ik hoofdpijn van, maar kou zou de pijn 'er uit trekken'. Overigens nooit zelf geprobeerd.

Ik had dit ook. Bij mij kwam het van het werk. Ik werk in een magazijn waar je veel droge lucht heb. Daardoor gaat je hoofd dichtzitten en komt er niet genoeg zuurstof, daarzo boven in. Dat veroorzaakte de hoofdpijn en draaiierigheid. Ik was/ben niet misselijk.
Ook heb ik sinds gister een bril. Dat zou ook kunnen helpen.

Succes!

Bonna

Re: Aanhoudende hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:29

Ga inderdaad een hoofdpijndagboek bijhouden waarin je een aantal dingen aangeeft: wanneer je pijn hebt (dag/tijd) , hoe kan het aanhoud, welke medicijnen je slikt, of die helpen, wat je gedaan hebt die dag/hoe stressvol het is, wat je gegeten hebt, welke andere factoren(ongesteld, ziek, bijzondere gebeurtenis etc) er zijn. Dit kan zowel jou als de arts helpen om eventueel een patroon of een aanknopingspunt te vinden.

Voor hoe lang probeer je elke anticonceptie elke keer? je zult het toch elke keer minimaal 3 maanden moeten proberen om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Ermee stoppen is ook nog het overwegen waard, of een andere vorm van anticonceptie(spiraaltje bijv). Ik zou alleen niet zelf hiermee klooien maar overleggen met je huisarts.

Waar komt de misselijkheid vandaan? is dat ook hoofdpijn gerelateerd? geef dat ook aan in je dagboek.

En wat zegt je huisarts? waar denkt hij/zij dat het van zou kunnen komen?