Weeën, de wat, hoe en waarom vragen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:41

Wat een verhaal, heb 3 kids. En het lijkt idd dat je vruchtwater verliest. Hoe is je verstandhouding met je huisarts?
Zo te horen maak je je ook zorgen over dat het kindje rustiger is. Heb ik ook gehad en bij mij is toen gelijk een echo laten maken. Al was het alleen om mij gerust te stellen.

Zie dat iemand je hierboven wilt informeren echt super :j

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:03

Ik zou zelf eigenlijk opzoek gaan naar een andere verloskundige, maar snap het als je dat nu niet meer ziet zitten..
Wel blijven aandringen hoor! Moederinstinct laten volgen. Ik vind jou verloskundigen zeer onprofessioneel dat ze zeggen zoek maar op google. Je kan in mijn ogen zeker beter 10 teveel vragen stellen en 10 keer te vaak aandringen dan 1 vraag te weinig of 1 keer te weinig aandringen, en ik betreur het echt dat er mensen zijn die in de zorg werken en er niet hetzelfde over denken.
Mochten je verloskundige zich nog eens zo onkundig gedragen terwijl jij wel het gevoel hebt dat er iets is kan je altijd kijken of je bij de huisartsenpost terecht kan of desnoods bij de SEH.

Anoniem

Re: Weeën, de wat, hoe en waarom vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:14

Ik geloof dat ik de stap naar het ziekenhuis al zou maken, kan best dat je al aan het bevallen bent en dat het ineens heel snel gaat.
Bevallen met een verloskundige die je niet ligt zou ik niet doen. Is je partner goed op de hoogte van je bevallingsplan? Dat stelt je misschien een beetje gerust

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:19

Ik zou het zkh ook bellen, aangeven dat je beeb minder voelt en dat je vk je niet serieus neemt.

Als je op je hand blaast loopt het dan ook door? Heb na onze eerste ook heel lang met hele dunne afscheiding gelopen, een week later braken m'n vliezen. Ik begon de bevalling met 2/3 cm, dus bij mij hielpen de voorweeen (auw!) wel, ik hoop bij jou ook! :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:34

Als jij echt zoveel pijn hebt en je blijft lekken dan heb je gewoon weeen en verlies je vruchtwater.
Ik zou even bijhouden om de hoeveel minuten de weeen komen, dan kan je dat ook doorgeven aan de VK. Om de 3-4 minuten moest ik de VK bellen en die kwam toen meteen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:42

Verloskundige bellen en zeggen dat je minder leven voelt en direct een ctg wilt in het ziekenhuis en dat je anders direct overstapt naar een ander.Het moet niet gekker met haar worden zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:47

Ik heb altijd intens geluk gehad met mijn verloskundigen. Zoals het er bij jou aan toe gaat is het ab-so-luut niet normaal.

Ik zou inderdaad benadrukken dat je minder leven voelt (dit kan ook komen door verlies van vruchtwater) en dat je naar het ziekenhuis wil voor een ctg. Dan kan meteen gekeken worden of je ontsluiting hebt en of er weeenactiviteit is.

Heel veel succes met de laatste loodjes!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:53

Ik vind het stukje ik voel het kindje aanzienlijk minder beweging toch wel erg zorgelijk, zeker icm het verliezen van 'iets'....

Die verloskundige kon van mij de rambam krijgen, huisarts, ziekenhuis of huisartsenpost. Dit is urgent genoeg om duidelijkheid over te willen en te krijgen.

Het gaat wel om JOUW gezondheid en dat van je kindje, dus laat je niet door zo'n flapdrol van een verloskundige afschepen.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:01

Pff mijn verloakundige was gelukkig het tegenovergeatelde. Ik had savonds ook waarvan ik dacht voorweeen. Pijnlijk maar heel onregelmatig. Dit ging de hele nacht door. Sochtends belde de verloskundige om te vragen hoe het gong want ze verwachte de kleine redlijk snel had ze gezegd aan het begin van de week. Ik vertelde dat ik al de hele nacht voorween had en ze is gelijk langsgekomen. Ze heeft me nagekeken en het bleken dus echte weeen te. Zijn maar te zwak om ontsluiting te geven. Dit was donderdagochtend om half twaalf. Ze heeft mijn vliezen gebroken en we konden door naar het ziekenhuis. Ik denk dus ook dat wat jij voelt echte weeen zijn. Ga opje gevoel af en kijk of je een andere verloskundige kunt vinden want met dit gevoel de bevalling in gaan is niet goes

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:01

Hopelijk heb je al Hulp maar dit is niet "normaal" slijmprop verliezen maar ik denk vruchtwater idd. Zeker in combinatie met je pijnen.

Komt de verloskundige niet met nog een keer bellen. Gewoon naar het ziekenhuis gaan of een andere verloskundige bellen.

Officieel moet de baby komen binnen 24 uur nadat de vliezen zijn gebroken (of je moet iig al ver in je bevalling zitten)

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:25

Ik zou het zh gelijk bellen.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:35

Nu al behoorlijke tijd geleden dat TS online is geweest, zou het dan toch al begonnen zijn?

TS doe waar jij je goed bij voelt, als dat een andere verloskundig is dan kan je dat gewoon doen. En anders inderdaad gewoon naar het ziekenhuis gaan. Succes!

Laura_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:49

Ik heb TS rond 15.00 uur gesproken en we zijn alles even nagelopen. Op basis daarvan en dit topic heeft zij besloten om haar verloskundige te bellen en duidelijk te zijn in wat ze wil. Los daarvan heb ik haar gezegd sowieso haar verloskundige te moeten bellen voor het verhaal minder leven en dat zij daarvoor gecontroleerd moet worden (ook in het ziekenhuis). Ik ga er van uit dat zij daar nu dus is en een en ander nagekeken wordt.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:50

Lief dat je haar helpt Laura !

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:51

Wat goed dat je haar geadviseerd hebt.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:53

Het is te hopen Laura, fijn dat je haar tot zover kon helpen.
Het is toch vreselijk dat sommige verloskundigen zo laks doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:01

cynthia5 schreef:
Leonoor, het is inderdaad mijn eerste kindje. De reden dat ik niet naar een andere praktijk ben gegaan is omdat hier ontzettend moeilijk over werd gedaan. Ik woon in een dorp en om mij heen liggen nog meer andere dorpen die ook onder hun hoede staan.

IMJ, mijn verloskundige heeft met een staafje getest of het vruchtwater was en dit was volgens haar geen vruchtwater. Het is ook erg slijmerig maar begint ook steeds meer waterig te worden. Ik heb nu inmiddels al een heel maandverbandpak opgemaakt zoveel is het. Ik voel het ook echt gewoon '' lopen ''.

Het slijm wat ik verlies is daarin tegen niet groen en ook niet meer bloederig. Het is nu wit/doorzichtig.

Toen ik zondag ontzettende pijn had, was mijn verloskundige voor meer dan een uur niet bereikbaar. Mijn man en ik hebben uit ellende het ziekenhuis maar gebeld om onze vraag kwijt te kunnen. Het ziekenhuis heeft later weer geklaagd bij mijn verloskundige waarom zij niet op nam. De reden dat ze niet op nam was omdat ze stond te koken en meer dan een uur haar telefoon niet had gehoord. Toen de verloskundige eindelijk kwam was ze ook nogal verbokt omdat het ziekenhuis haar had gebeld. Ik mocht van haar ook niet meer het ziekenhuis bellen?

Als je zulke verloskundige hebt als ik, voel je je al gauw een aansteller omdat je hun weer belt. Dat terwijl ik normaal helemaal geen zeurpiet ben en 8 maanden lang niet geklaagd heb.
Ik wil eigenlijk zo even bellen omdat ik gek word van de pijn maar ook van de onzekerheid die ik heb, maar ik weet zeker dat ze toch niets gaan doen. Ik heb zelfs gevraagd voor een inwendig onderzoek naar hoeveel cm ontsluiting maar hun vonden dit niet belangrijk. Ze zei letterlijk; stel dat je 2 cm ontsluiting hebt dan zeg ik; hartstikke mooi maar dan ga ik weer naar huis, ik kan dan toch niks doen. Maar voor mezelf vind ik dit wel belangrijk.

Heb ik het recht om naar het ziekenhuis te gaan als zij weigeren mij te helpen?
En hadden jullie tijdens die weeën ook een nogal stille baby? Hij beweegt aanzienlijk minder dan eerst maar dit zou ook kunnen komen doordat alles aan het '' rommelen'' is toch?

Als ik je verhaal zo lees dan melde ik me heel snel bij het ziekenhuis, volgens mij heb je gewoon weeen en je bent de slijmprop kwijt en je verliest vocht en je hebt pijn. Gewoon gaan en op je eigen gevoel afgaan. Knap vervelend dat er zulke verloskundigen zijn. Overdrijf maar flink in het ziekenhuis en eis gewoon dat je door een gynacoloog gezien word.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:05

Ik lees dat ts ondertussen gecontroleerd wordt, fijn!

Ik had in de middag alleen "harde buiken" en minder leven, ik heb gebeld en kon meteen komen, alles was in orde en mocht naar huis, twee uur na het verlaten van het ziekenhuis is mijn dochter geboren.

Zoals ts het omschrijft klinkt het inderdaad als weeen en vruchtwaterverlies..

Hoe is het toch mogelijk dat sommige verloskundige zo makkelijk zijn?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:05

Fijn Laura!
Dat ze minder leven voelde heb ik denk Ik overheen gelezen.

Nou hopelijk valt het mee en is er straks een mooi kindje!

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:06

Jeetje wat verschrikkelijk voor je als je zoon verloskundige heb. Je moet altijd je eigen gevoel achter aan gaan. Dat is het beste. Zo te zien word je nu geholpen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:12

Ik had met 30 weken weeën zonder dat ik het door had :+ een week in het ziekenhuis gelegen aan de weenremmers etc. In de weken erna af en aan tot ze mij met ruim 33 weken toch maar zeiden dat ze nu door gingen zetten. Ik had al die tijd ook al ontsluiting. Ze hebben toen mijn vliezen handmatig gebroken en toen kon ik echt spreken van weeën :') hoewel ik daarvoor al zeker 5cm ontsluiting had heb ik daar weinig last van gehad.

Toen ik met 30 weken voor mijn gevoel simpele harde buiken had ben ik dus toch naar het ziekenhuis geweest (stond daar onder controle ivm tweeling) en bleken het dus weeën. Als het je niet lekker zit altijd laten checken.

Uiteindelijk dus met 33+4 bevallen. 19.00 vliezen gebroken en om 23.06 en 23.08 zijn onze meiden geboren. Vroeg maar kerngezond.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:16

Jeetje, wat vervelend dat je niet op je verloskundige kan vertrouwen.
Ik hoop dat je in t ziekenhuis beter geholpen wordt, maar dat zal vast wel.
Succes!

Overigens vind ik t een grove fout, een uur niet bereikbaar zijn als verloskundige vind ik Not done.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:21

Wmb springen jullie nu in de auto! De kans dat je water al langer loopt is zeer waarschijnlijk. Niet mee sollen!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:30

Keurig gedaan Laura!

En nu idd duimen draaien voor een goede bevalling en een mooi, gezond kind.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:35

Wilde ook zeggen.....ziekenhuis.
Vriendin van mij is mede door verloskundige haar (eerste) kindje verloren en zelf bijna gestorven. Pas na een aantal weken coma, levertransplantatie en het verwijderen van haar baarmoeder (kan dus ook geen kinderen meer krijgen) was ze zelf buiten levensgevaar.

Bij twijfel dus naar het ziekenhuis, kunnen ze je net iets beter controleren.

TS ik hoop dat jij snel een mooi en vooral gezond kindje in je armen hebt.