Als ik ga hoesten gebruik ik het liefst Buckley's Mixtura.. maar helaas is die in NL niet verkrijgbaar.. en dus moet ik het elk jaar tijdig bestellen dat ik een voorraadje heb

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
genja schreef:ual_95 schreef:Toch zou ik voor pure ibuprofen gaan, 800mg per keer. Ik heb het vorige week ook gehad. Het begon met de linkerkant van mijn keel en pijn met slikken, niet echt verkoudheidpijn. Een dag later trok het door mijn kaak naar mijn linker oor, dus elke keer als ik slikte deed het zeer (en veel ook, je gaat opeens inzien hoeveel je slikt op een dag haha). Mijn vader is huisarts en heeft geconstateerd dat het viraal was, en kreeg van hem diclofenac, hebben we sowieso in huis. Daarnaast ibuprofen, want diclofenac is niet super fijn..
En dat heeft je vader geadviseerd die huisarts is ? Diclofenac en ibuprofen mogen niet gecombineerd zijn allebei nsaid's .
En 800 Mg ibuprofen per keer mag eigenlijk ook niet max is 600mg per dosis of je moet de retard hebben die is 800mg. Maar eigenlijk alleen voor reuma patiënten .
Mensen volg aub niet zomaar zulke adviezen op overleg dan even met eigen apotheek of huisarts .
ual_95 schreef:[/quote]Niet tegelijkertijd uiteraard. Diclofenac werkt 6 uur en gaat pas na een uur werken. Ik slikte er eentje bij het ontbijt, met eten. Wanneer ik ging slapen, nam ik 2 400 mg ibuprofen in, dat gewoon mag volgens de bijsluiter. Daarbij vind ik dat je ook gewoon normaal kan reageren, hij weet vast wel wat hij doet.
genja schreef:Niet tegelijkertijd maar dat schrijf je al niet in je 1e post is niet voor iedereen vanzelf sprekend. En in principe mogen 2 nsaid's ook niet op een dag gecombineerd is niet verstandig.
En ik vraag mij af waar je in de bijsluiter hebt gelezen dat je in 1x 800 Mg mag innemen ? Is max 600mg of de retard vorm 800mg.
En jou vader kan jou dit in deze situatie geadviseerd hebben maar is dan geen algemeen advies voor iedereen op bokt in deze dosering .
En inderdaad ik kan normaal reageren maar ik wordt echt kwaad van al die verkeerde medicatie adviezen hier op bokt. Vooral nsaid's zijn toch niet geheel onschuldig en mag niet zomaar door iedereen geslikt worden en met alles gecombineerd. Zijn aardig wat ziekenhuis opnames voor.