Het viel mij uiteindelijk reuze mee en ik mocht dan ook nog geen melk en ei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lauraennala schreef:Bij coeliakie hoeven de klachten zeker niet altijd maag-darm gerelateerd te zijn. Ook vermoeidheid, bloedarmoede, vitamine tekorten, groeiachterstand etc. zijn dingen waar mensen last van hebben zonder dat ze maag-darm klachten hoeven te hebben
Citaat:Met maag/darm gerelateerde klachten bedoel ik eigenlijk klachten die ontstaan in de maag en darmen. Dat kan gassigheid zijn, maar ook vermoeidheid door slechte opname van voedingsstoffen of tekorten aan bepaalde vitamines en mineralen (en daar de klachten weer van). Een allergie geeft klachten vanuit het immuumsysteem en kan dus overal tevoorschijn komen en zich op alle soorten manieren tonen.
secricible schreef:Lauraennala schreef:Bij coeliakie hoeven de klachten zeker niet altijd maag-darm gerelateerd te zijn. Ook vermoeidheid, bloedarmoede, vitamine tekorten, groeiachterstand etc. zijn dingen waar mensen last van hebben zonder dat ze maag-darm klachten hoeven te hebben
Anders lees je even mijn hele post....
Ik quoot nog even voor je, uit datzelfde bericht:Citaat:Met maag/darm gerelateerde klachten bedoel ik eigenlijk klachten die ontstaan in de maag en darmen. Dat kan gassigheid zijn, maar ook vermoeidheid door slechte opname van voedingsstoffen of tekorten aan bepaalde vitamines en mineralen (en daar de klachten weer van). Een allergie geeft klachten vanuit het immuumsysteem en kan dus overal tevoorschijn komen en zich op alle soorten manieren tonen.
nanne02 schreef:Toch nog even een update;
Pas hadden we een gesprek met een vrouw die veel verstand heeft van gluten enz. Die zei dat het voor mij beter was omdat: ik ben klein (neem de voedingsstoffen niet goed op) ik heb eczeem, ik heb last van vermoeidheden....
Dus sinds gisteren/vandaag ben ik begonnen met gluten vrijeigelijk begin ik pas woensdag in de vakantie, maar anders gaan er dingen overstuur.
Maar dit is natuurlijk heel vreemd voor ons hier en dus hoop ik dat jullie een paar vragen kunnen beantwoorden![]()
- lactose vrij is toch niet hetzelfde als gluten vrij?
- vleeswaren, zitten daar gluten in?
- welke dingen kan ik sowieso niet eten?
Oja, het is niet echt dat een dokter het heeft gezegd dat het beter was, maar we gaan het gewoon proberen, het zal denk ik ook niet heel streng zijn, maar ik ga echt mijn best doen.
Vanochtend had ik de pakjes (dubbelfris) in mijn tas zitten, maar toch maar omgewisseld in water
Lauraennala schreef:Vooral eerst laten testen voordat je glutenvrij gaat eten. Een glutenvrij dieet (als je strikt glutenvrij eet) heeft ook best wat nadelen, dus als het niet nodig is, zou ik het vooral niet doen. En als je het wil testen, dan moet je op dat moment wel blootgesteld zijn aan gluten voor een aantal weken.