Gebroken of gekneusde neus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sienemien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 20:55

Freya6 schreef:
Misschien hoopvol voor je TS, maar ik kreeg ook een echte bult, maar die is in de loop van de tijd wel veel minder geworden en bijna niet meer zichtbaar. Het is kraakbeen wat de breuk heelt en dan de vorm van de neus zoveel mogelijk weer aanneemt.

Ik hoop het Freya6, maar ja ik heb nog geen bult ofzo, maar nu heb ik er wel serieus bang voor gekregen :s

Freya6

Re: Gebroken of gekneusde neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:58

Oh, maar als het niet blijft bloeden, geen blauw etc en niet super pijnlijk is, dan zou ik toch denken aan kneuzing hoor. Voor de zekerheid even naar de dokter en je niet zorgen maken over dingen die je toch niet nu weet, of waar je niks aan kunt veranderen :)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:59

sienemien schreef:
Zirkonia schreef:
Mijn breuk is pas na twee dagen terug gebroken, dat is geen fijn gevoel kan ik je vertellen. Mijn neus zal ook altijd scheef blijven.

Bedoel je dat je het na 2 dagen terug hebt laten breken? En valt het dan fel op dat je neus scheef staat?

Ik kon pas twee dagen na m'n breuk terrecht bij de KNO-arts inderdaad. Het valt bij mij op doordat het kraakbeen verbrijzeld is. Niet persee door de tijd die er tussen zat!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:34

Ik wilde je niet bang maken sienemien. Alleen alert op het feit dat het gebroken kan zijn en dat je dan wél er iets aan moet laten doen.

Daarnaast is het bij mij gebeurd toen ik nog jong was (ik denk 10/11 jaar) en mijn gezicht nog niet volgroeid was. Dat is denk ik ook de reden geweest dat het verschil toen - nu zo sterk is, omdat het is meegegroeid als het ware.

sienemien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 21:55

Freya6 schreef:
Oh, maar als het niet blijft bloeden, geen blauw etc en niet super pijnlijk is, dan zou ik toch denken aan kneuzing hoor. Voor de zekerheid even naar de dokter en je niet zorgen maken over dingen die je toch niet nu weet, of waar je niks aan kunt veranderen :)

Nee heb voor de zekerheid maar een afspraak gemaakt bij de dokter.. Heb soms wel een beetje hypochondrische gedachten ;)
Ik betwijfel het dat het gebroken is, dan zou ik het toch echt wel veel erger zitten hebben, en het is niet dat mijn pijngrens zo ongelofelijk hoog is ;)

xLoki schreef:
Ik wilde je niet bang maken sienemien. Alleen alert op het feit dat het gebroken kan zijn en dat je dan wél er iets aan moet laten doen.

Daarnaast is het bij mij gebeurd toen ik nog jong was (ik denk 10/11 jaar) en mijn gezicht nog niet volgroeid was. Dat is denk ik ook de reden geweest dat het verschil toen - nu zo sterk is, omdat het is meegegroeid als het ware.

Even de doktersafspraak afwachten dan maar :) Ja dat zal er natuurlijk ook wel wat mee te maken hebben..
Maar het kan dus wel degelijk, als ik de andere verhalen zie van mensen die niet zo heel jong waren (neem ik aan).
Hopelijk is het een kleine kneuzing en over enkele dagen/weken over :)

Overigens, heb net het eens aan mijn zus gevraagd of zei vond of mijn neus krom stond, en ze zei van niet, hooguit een kleine zwelling aan de rechterkant (terwijl ik bloedde uit links, vreemd :+ )

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:50

sienemien schreef:
TurdusMerula schreef:
Je kunt altijd bellen om te overleggen toch. :)

Ik heb ook een écht harde kopstoot gehad van een paard jaren terug. Ik heb er toen niet eens bij stilgestaan dat mijn neus gebroken zou kunnen zijn. Maar achteraf denk ik wel dat dat toen gebeurd is. Neus staat scheef, is soms gevoelig; 'klopt niet' en dat na zo lang... Dus kan idd twee kanten op. :)

En heb je je dan nooit gestoord aan je scheve neus?

Link pas later gelegd, 'oh dan heb ik hem toen toch gebroken gehad :oo' - en tsja, het is nu eenmaal zo. :D

sienemien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 18:47

Vandaag naar dokter geweest.. Ze vond het niet nodig om er een foto van te pakken. Neus is in ieder geval niet gebroken, en ze zei als er een barstje in zit dan kan het nog wel even pijn doen, maar meer is er ook niet aan te doen.. Pijnstiller pakken zou helpen ;)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:20

Nou, top dus :)

sienemien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 19:38

TurdusMerula schreef:
Nou, top dus :)

Inderdaad, ben wat gerust gesteld. Nu ze niet gebroken is, is de kans op zo een bult/extra bot ook klein ;)
Nu hopen dat de pijn snel weg trekt ;)