Zouden de bijwerkingen hetzelfde zijn heb je een punt. Maar zelfs dan, als je de gevolgen van pilslikken voor jezelf onacceptabel vind (een heel redelijk standpunt) vind je het dan wel okay voor je partner (ja hoor, want dat ben ik niet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gianti schreef:Prima dat ze er geen cent meer in steken. Zou een vent daarmee nooit vertrouwenals hij het vergeet zit ik met de ellende
Daarnaast slikken groot deel van vrouwen niet alleen pil om niet zwanger te worden, maar ook voor regelmaat is cyclus, controle ervan en minder last van menstruatie. Die groep blijft de pil slikken, dus dan is een mannen pil in een relatie wel erg dubbel op
Kuggur schreef:Jullie doen alsof deze bijwerkingen hetzelfde zijn. Daar geloof ik niets van; de vrouwelijke cyclus zorgt voor constant veranderende hormoonspiegel. Dit is bij mannen niet het geval. Dit maakt het ingrijpen in de hormoonhuishouding bij mannen onvoorspelbaarder en groter. Kun je over jammeren, maar is een biologisch gegeven.
Zouden de bijwerkingen hetzelfde zijn heb je een punt. Maar zelfs dan, als je de gevolgen van pilslikken voor jezelf onacceptabel vind (een heel redelijk standpunt) vind je het dan wel okay voor je partner (ja hoor, want dat ben ik niet...).
Kuggur schreef:Maar zelfs dan, als je de gevolgen van pilslikken voor jezelf onacceptabel vind (een heel redelijk standpunt) vind je het dan wel okay voor je partner (ja hoor, want dat ben ik niet...).
Goof schreef:Nachocheese schreef:ik zou het best fijn vinden als ik om het jaar kon wisselen met partner wat betreft anticonceptie. Hij het ene jaar, ik het andere jaar. Dat je lichaam toch even 'hormoonvrij' is.
Dat kan prima, gebruik een condoom.
Kuggur schreef:Misschien is het aan jou voorbijgegaan Koper dat de mannenpil niet bestaat? Dat dat wellicht de reden is dat er zo weinig mannen zijn die hem gebruiken...?
Azmay schreef:Kuggur schreef:Misschien is het aan jou voorbijgegaan Koper dat de mannenpil niet bestaat? Dat dat wellicht de reden is dat er zo weinig mannen zijn die hem gebruiken...?
Maar die lijkt er wel aan te komen, heb ik nog een linkje van gedeeld. Over het idee an zich gaat dit topic ook, mocht je dat ontgaan zijn
Jes schreef:Hier geen hormonen in mijn lijf en die zouden er bij manlief ook niet in komen.
Wij gebruiken nu een condoom en mochten we 100% zeker zijn dat we het bij 2 kinderen willen houden gaat er bij een van ons een knoopje in.
Kuggur schreef:Jes schreef:Hier geen hormonen in mijn lijf en die zouden er bij manlief ook niet in komen.
Wij gebruiken nu een condoom en mochten we 100% zeker zijn dat we het bij 2 kinderen willen houden gaat er bij een van ons een knoopje in.
Precies, als je zelf geen hormonen wil slikken, moet je dit ook niet van je partner verlangen. Ongeacht je geslacht.
Dit was het punt dat ik probeerde te maken.
Jes schreef:Hier geen hormonen meer in mijn lijf en die zouden er bij manlief ook niet in komen (wij vragen ons af of al die hormonen iets te maken hebben met het toenemen van kanker ).
Azmay schreef:Kuggur schreef:Wat denk je zelf Azmay?
Ik heb geen idee wat je bedoeld.
Waarom is de man vrijgesteld daarvan? Zwangerschap zou bijna evenveel gevolgen hebben voor mijn vriend als voor mij.
Azmay schreef:Kuggur schreef:Wat denk je zelf Azmay?
Ik heb geen idee wat je bedoeld.
Waarom is de man vrijgesteld daarvan? Zwangerschap zou bijna evenveel gevolgen hebben voor mijn vriend als voor mij.
SuperAssie schreef:Jes schreef:Hier geen hormonen meer in mijn lijf en die zouden er bij manlief ook niet in komen (wij vragen ons af of al die hormonen iets te maken hebben met het toenemen van kanker ).
Ik vind het zo jammer dat er bij een vrouw niet even "een knoopje in kan". Nee want stel je voor je bedenkt je.. Ok, ik besef ook dat het bij vrouwen een enorme inpact op het lichaam heeft om te steriliseren, maar waarom is dáár nog geen "makkelijkere" oplossing voor gevonden? Ik zou het ideaal vinden. Heb meer dan genoeg redenen waarom ik geen kinderen wil die ook goed onderbouwd zijn, maar ik mag dus alsnog tot mijn overgang een rotzooi aan hormonen slikken omdat ik anders alsnog opgezadeld word met een stel kinderen.
SuperAssie schreef:Jes schreef:Hier geen hormonen meer in mijn lijf en die zouden er bij manlief ook niet in komen (wij vragen ons af of al die hormonen iets te maken hebben met het toenemen van kanker ).
Ik vind het zo jammer dat er bij een vrouw niet even "een knoopje in kan". Nee want stel je voor je bedenkt je.. Ok, ik besef ook dat het bij vrouwen een enorme inpact op het lichaam heeft om te steriliseren, maar waarom is dáár nog geen "makkelijkere" oplossing voor gevonden? Ik zou het ideaal vinden. Heb meer dan genoeg redenen waarom ik geen kinderen wil die ook goed onderbouwd zijn, maar ik mag dus alsnog tot mijn overgang een rotzooi aan hormonen slikken omdat ik anders alsnog opgezadeld word met een stel kinderen.
Kuggur schreef:Azmay schreef:
Maar die lijkt er wel aan te komen, heb ik nog een linkje van gedeeld. Over het idee an zich gaat dit topic ook, mocht je dat ontgaan zijn
Tsja er werd verweten dat mannen vrouwen de pil laten slikken. Het punt (wat jou ontgaan is, wat een leuk spelletje) is dat er voor manen tot nu toe geen equivalent alternatief is. En je ze dus niet kunt verwijten dat ze die niet bestaande optie benutten.