Anticonceptie voor mannen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:10

Jullie doen alsof deze bijwerkingen hetzelfde zijn. Daar geloof ik niets van; de vrouwelijke cyclus zorgt voor constant veranderende hormoonspiegel. Dit is bij mannen niet het geval. Dit maakt het ingrijpen in de hormoonhuishouding bij mannen onvoorspelbaarder en groter. Kun je over jammeren, maar is een biologisch gegeven.

Zouden de bijwerkingen hetzelfde zijn heb je een punt. Maar zelfs dan, als je de gevolgen van pilslikken voor jezelf onacceptabel vind (een heel redelijk standpunt) vind je het dan wel okay voor je partner (ja hoor, want dat ben ik niet... :+ ).
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 30-10-16 13:12, in het totaal 2 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:10

Gianti schreef:
Prima dat ze er geen cent meer in steken. Zou een vent daarmee nooit vertrouwen :') als hij het vergeet zit ik met de ellende :')

Daarnaast slikken groot deel van vrouwen niet alleen pil om niet zwanger te worden, maar ook voor regelmaat is cyclus, controle ervan en minder last van menstruatie. Die groep blijft de pil slikken, dus dan is een mannen pil in een relatie wel erg dubbel op

Precies. +1

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:13

Kuggur schreef:
Jullie doen alsof deze bijwerkingen hetzelfde zijn. Daar geloof ik niets van; de vrouwelijke cyclus zorgt voor constant veranderende hormoonspiegel. Dit is bij mannen niet het geval. Dit maakt het ingrijpen in de hormoonhuishouding bij mannen onvoorspelbaarder en groter. Kun je over jammeren, maar is een biologisch gegeven.

Zouden de bijwerkingen hetzelfde zijn heb je een punt. Maar zelfs dan, als je de gevolgen van pilslikken voor jezelf onacceptabel vind (een heel redelijk standpunt) vind je het dan wel okay voor je partner (ja hoor, want dat ben ik niet... :+ ).

Mij lijkt het juist minder ingrijpend op een man, juist omdat hij een stabielere hormoonhuishouding heeft. Heb je onderbouwing? Ik ben oprecht benieuwd.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:14

Kuggur schreef:
Maar zelfs dan, als je de gevolgen van pilslikken voor jezelf onacceptabel vind (een heel redelijk standpunt) vind je het dan wel okay voor je partner (ja hoor, want dat ben ik niet... :+ ).

De reden dat dit topic is aangemaakt is nou juist dat het andersom wel zo werkt en dat mensen dat maar normaal vinden. Maar misschien dat dat je even ontgaan was? ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:17

Nachocheese schreef:
ik zou het best fijn vinden als ik om het jaar kon wisselen met partner wat betreft anticonceptie. Hij het ene jaar, ik het andere jaar. Dat je lichaam toch even 'hormoonvrij' is.

Dat kan prima, gebruik een condoom.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:19

Goof schreef:
Nachocheese schreef:
ik zou het best fijn vinden als ik om het jaar kon wisselen met partner wat betreft anticonceptie. Hij het ene jaar, ik het andere jaar. Dat je lichaam toch even 'hormoonvrij' is.

Dat kan prima, gebruik een condoom.

Tuurlijk kan dat, maar als we er dan beiden geen plezier meer aan hebben houdt het snel op.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:20

Misschien is het aan jou voorbijgegaan Koper dat de mannenpil niet bestaat? Dat dat wellicht de reden is dat er zo weinig mannen zijn die hem gebruiken...?

Anoniem

Liever niet, condooms zijn altijd een drama. Daarbij word ik hartstikke paranoïde van die dingen: altijd bang dat er een gaatje in zat oid. En als het dan misgaat moet je zo'n MAP waarvan je hele hormoonhuishouding van overhoop gaat. Nee bedankt.

Gianti

Nachocheese schreef:
Lastig hoor, ik zou het best fijn vinden als ik om het jaar kon wisselen met partner wat betreft anticonceptie. Hij het ene jaar, ik het andere jaar. Dat je lichaam toch even 'hormoonvrij' is.

Jr hebt ook koper spiraaltje :) ben je ook hormoon vrij

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:21

Kuggur schreef:
Misschien is het aan jou voorbijgegaan Koper dat de mannenpil niet bestaat? Dat dat wellicht de reden is dat er zo weinig mannen zijn die hem gebruiken...?

Maar die lijkt er wel aan te komen, heb ik nog een linkje van gedeeld. Over het idee an zich gaat dit topic ook, mocht je dat ontgaan zijn :+

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:22

Misschien een goeie om te googlen op Vasalgel? Zijn nog bezig met trails en dat zal nog wel even duren, maar het idee is simpel en tot nu toe schijnen er geen complicaties te zijn.
Simpel gezegd: ze spuiten een bepaalde filerende gel in de zaadleider, waardoor er nog wel vocht doorheen kan maar niet meer de cellen. Schijnt zo'n 10 jaar te werken, en wil je het eerder stoppen dan kan je met een andere injectie de gel gewoon laten oplossen. Misschien te simpel om waar te zijn, maar als het werkt zou het wel een uitkomst zijn.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:26

Azmay schreef:
Kuggur schreef:

Maar die lijkt er wel aan te komen, heb ik nog een linkje van gedeeld. Over het idee an zich gaat dit topic ook, mocht je dat ontgaan zijn :+

Tsja er werd verweten dat mannen vrouwen de pil laten slikken. Het punt (wat jou ontgaan is, wat een leuk spelletje) is dat er voor manen tot nu toe geen equivalent alternatief is. En je ze dus niet kunt verwijten dat ze die niet bestaande optie benutten.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:36

Hier geen hormonen meer in mijn lijf en die zouden er bij manlief ook niet in komen (wij vragen ons af of al die hormonen iets te maken hebben met het toenemen van kanker ).
Wij gebruiken nu een condoom en mochten we 100% zeker zijn dat we het bij 2 kinderen willen houden gaat er bij een van ons een knoopje in.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:40

Jes schreef:
Hier geen hormonen in mijn lijf en die zouden er bij manlief ook niet in komen.
Wij gebruiken nu een condoom en mochten we 100% zeker zijn dat we het bij 2 kinderen willen houden gaat er bij een van ons een knoopje in.

Precies, als je zelf geen hormonen wil slikken, moet je dit ook niet van je partner verlangen. Ongeacht je geslacht.
Dit was het punt dat ik probeerde te maken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:41

Kuggur schreef:
Jes schreef:
Hier geen hormonen in mijn lijf en die zouden er bij manlief ook niet in komen.

Precies, als je zelf geen hormonen wil slikken, moet je dit ook niet van je partner verlangen. Ongeacht je geslacht.
Dit was het punt dat ik probeerde te maken.

Tegen hormonen op zich heb ik niets, die horen erbij. De bijwerkingen zijn per persoon verschillend dus waarom niet kijken of je als man minder last hebt dan je vrouw?

Kuggur

Re: Anticonceptie voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:43

Wat denk je zelf Azmay?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:45

Kuggur schreef:
Wat denk je zelf Azmay?

Ik heb geen idee wat je bedoeld.
Waarom is de man vrijgesteld daarvan? Zwangerschap zou bijna evenveel gevolgen hebben voor mijn vriend als voor mij.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:50

Jes schreef:
Hier geen hormonen meer in mijn lijf en die zouden er bij manlief ook niet in komen (wij vragen ons af of al die hormonen iets te maken hebben met het toenemen van kanker ).

Ik vind het zo jammer dat er bij een vrouw niet even "een knoopje in kan". Nee want stel je voor je bedenkt je.. Ok, ik besef ook dat het bij vrouwen een enorme inpact op het lichaam heeft om te steriliseren, maar waarom is dáár nog geen "makkelijkere" oplossing voor gevonden? Ik zou het ideaal vinden. Heb meer dan genoeg redenen waarom ik geen kinderen wil die ook goed onderbouwd zijn, maar ik mag dus alsnog tot mijn overgang een rotzooi aan hormonen slikken omdat ik anders alsnog opgezadeld word met een stel kinderen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:51

Azmay schreef:
Kuggur schreef:
Wat denk je zelf Azmay?

Waarom is de man vrijgesteld daarvan? Zwangerschap zou bijna evenveel gevolgen hebben voor mijn vriend als voor mij.

Voor mij is alles behalve het zelfde. Want ik wil geen kinderen nu, vriend lief even min.. dus zou IK een abortus mogen ondergaan met alle risicos en evt gevolgen van dien (syndroom van asherman, incomplete abortus etc).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:56

Azmay schreef:
Kuggur schreef:
Wat denk je zelf Azmay?

Eigenlijk niet.
De man (dus niet perse jouw man, maar de man in het algemeen) kan zich omdraaien, weglopen en nooit meer wat van zich laten horen. Als hij wil heeft het 0,0 gevolgen voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:04

Als ik zwanger zou worden en hij zou weglopen heeft dat wel degelijk gevolgen voor hem. :+ :Y)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:27

SuperAssie schreef:
Jes schreef:

Ik vind het zo jammer dat er bij een vrouw niet even "een knoopje in kan". Nee want stel je voor je bedenkt je.. Ok, ik besef ook dat het bij vrouwen een enorme inpact op het lichaam heeft om te steriliseren, maar waarom is dáár nog geen "makkelijkere" oplossing voor gevonden? Ik zou het ideaal vinden. Heb meer dan genoeg redenen waarom ik geen kinderen wil die ook goed onderbouwd zijn, maar ik mag dus alsnog tot mijn overgang een rotzooi aan hormonen slikken omdat ik anders alsnog opgezadeld word met een stel kinderen.

Dit dus. Mij mogen ze steriliseren hoor. Maar dat 'mag' dan weer niet. Risicovolle troep slikken, spuiten, implanteren, etc: prima. Morningafterpil, abortus, ook geen probleem. Maar een knoopje is verboden als vrouw zijnde. Hoezo baas in eigen buik?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:34

Ik vind het ontzettend jammer. Zou het graag hebben voor mijn vriend. :j Juist om hem dubbelop te slikken, zowel ik als hij. Hem alleen zou ik er niet mee durven te vertrouwen daar is het risico mij veel te groot voor. Maar die extra veiligheid lijkt mee heerlijk, daar ik echt 0.0 kinderwens heb en een condoom verschrikkelijk vind werken.

Als de bijwerkingen echt heel heftig zijn, of ze simpelweg teveel aanwezig zijn dan vind ik het niet meer dan logisch dat het onderzoek is stopgezet. Als onderzoeker zit je ook gewoon aan de wetgeving vast, ik kan mij niet indenken dat je bewust mensen risico's mag laten nemen. :n

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:18

SuperAssie schreef:
Jes schreef:

"Even een knoopje" kan bij vrouwen tegenwoordig ook. In 10 minuten is het gefixt.

Je doe het voorkomen alsof het bij mannen makkelijk omkeerbaar is maar dat is niet zo. De slaagkans is niet heel groot.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:18

Kuggur schreef:
Azmay schreef:

Tsja er werd verweten dat mannen vrouwen de pil laten slikken. Het punt (wat jou ontgaan is, wat een leuk spelletje) is dat er voor manen tot nu toe geen equivalent alternatief is. En je ze dus niet kunt verwijten dat ze die niet bestaande optie benutten.

Nee , het ging er om dat wetenschappers gestopt zijn met onderzoek indertijd ivm bijwerkingen en dat ze dat mannen niet aan wilden doen(even heel simplistisch gesteld)

Maar dat wetenschappers het voor vrouwen blijkbaar geen issue vinden dat er (soms best pittige ) bijwerkingen zijn