Bodybuilders op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tova

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:26

Ik doe nu op maandag een les Grit, daarna train ik nog even wat ik extra aandacht wil geven. En daarnaast doe ik nog een x in de week een full body training. Ook train thuis nog 1/2 x in de week een specifieke spiergroep en fiets ik 3 x in de week 12 km op een stevig tempo. En 2/3 x in de week train ik mijn buikspieren, vind het een leuke spiergroep om te trainen :)

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:46

Lijkt me zo fijn als je buikspieren prettig vind om te trainen :') Kan er maar niet aan wennen, heb je een golden secret? :P

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:58

Wat bij mij erg motiveert is het resultaat, daardoor vind ik het trainen een stuk leuker.

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:02

Ja oké, snap ik. Zelf heb ik niet de aanleg voor abs, heb een percentage rond de 19/20%, en heb net een 'deukje' tussen de bovenste 2 blokjes maar dat is het dan ook wel. Heb wel gemerkt dat sinds ik van de whey af ben mijn buik minder gezwollen is en er dus langzaam, met de hele juiste belichting, wat andere lijnen bijkomen. Heb jij een circuit? Of doe je gewoon al je abs oefeningen achter elkaar?

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:14

Ik heb eerder veel buikspier circuitjes gedaan bij de sportschool, maar dat doe ik nu niet meer. Maar met die oefeningen en oefeningen van het youtubekanaal van Anthony Kruijver Fitness verzin ik zelf een circuitje.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:24

Ooh buikspieren stel ik zo graag uit :D
Ik train haast enkel arm, schouder en rugspieren.
Benen moet ik niet teveel doen want die spieren worden zo stevig dat ik amper broeken nog pas :')

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:10

Haha lijkt me alleen maar cool haha als je echt niet meer in je broeken past haha, to many gains to make :') Iemand die zn ervaringen wil delen over bodybuilding en instagram? Of je t apart doet van een 'normaal account', of gewoon een insta account waar je alles op zet. Hoe je met de wat 'naaktere' fotos ook omgaat en dat soort dingen. Heb daar zelf nog geen weg in gevonden..

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 00:17

goriginal schreef:
Haha lijkt me alleen maar cool haha als je echt niet meer in je broeken past haha, to many gains to make :') Iemand die zn ervaringen wil delen over bodybuilding en instagram? Of je t apart doet van een 'normaal account', of gewoon een insta account waar je alles op zet. Hoe je met de wat 'naaktere' fotos ook omgaat en dat soort dingen. Heb daar zelf nog geen weg in gevonden..

Precies dit ja! Vraag me ook af hoe jullie hier over denken. Zelf ben ik hier ook nog niet echt over uit. Bij andere mensen zie ik gewone progress foto's met redelijk wat naakt en dan denk ik van, dit kan prima. Maar bij mezelf? Ik weet niet of ik dat zelf wel zou doen. :?

Zelf heb ik gelukkig 'redelijk' wat aanleg voor abs. Heb van mezelf al standaard 2 lijnen langs m'n buikspieren. Beetje jammer dat ik het dan niet train :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 02:51

Leuk dit, mag ik meelezen?
Zelf geen bodybuilding, ben kreupele henkie in dat opzicht maar wel dapper weer aan de gang in het zwembad incl veel buikspieroefeningen.
Ben nu 4 weken bezig en er is best al progressie.
Begon met een vetpercentage van 16.1% en 54 kilo, ik ben gewoon zo. :)
Nu 4 weken later is er flink verschil te zien, ben 2 kilo afgevallen tussendoor, maar begin nu aan te komen.
Mijn broeken waren eerst iets ruim, daarna bij beginnen met sporten verzoop ik er al vrij rap in en inmiddels ben ik er weer ingegroeid. *\o/*
Ik kom nu ook aan, maar je ziet heel duidelijk dat dat vooral spieren is.
Mijn vetpercentage is gelijk gebleven maar ik ben wel 1.5 kilo zwaarder geworden.
Mijn vuik was een beetje een spierloos gat, en nu dus niet meer.
Buik is echt strakker geworden.

Nu is het vooral het doel om te revalideren, maar het positieve resultaat in de spiegel vind ik toch wel heel fijn.
Ik was gewoon onwijs onbespierd, nu niet meer en dat is echt mooi geworden al is dat wat menig gezond mens denk ik heeft, ik had dat door ziekte niet.
Moet mijn rug en lijf sterker maken, dus als het aan mij ligt komt die sixpack er wel.
Stiekem heb ik nog een ding. O:)
Ben aan t daten met een militair, een met weinig aanleg voor echt slank en afgetraind zijn en blijven en hij kan dit niet uitstaan. :')
Had hem foto's gestuurd met vergelijking en ik kreeg gelijk terug: zie ik daar een beginnende sixpack?
Nu sport hij echt meer en zwaarder als ik, dus hij vind het zwaar oneerlijk. _O- :')
Dus ja, ik wil eigenlijk die sixpack erop trainen, al is het maar om hem stiekem mee te kunnen plagen.
Voor mijn rug is het sowieso toppie, en voeding heb ik gewoon mijn aangepaste dieet (gluten, melk, etc.) voor waar ik het goed op doe.
Gebruik wel shakes en probeer voldoende eiwitten te eten, maar daar stopt het dan ook wel, de shakes en eiwitten uiteraard voor de spierpijn etc.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 07:51

Meld me ook maar als kneus nummer twee. Heb vroeger als revalidatie heel veel krachttraining moeten doen. Daarvoor deed ik dat al wat. Daarna mee door gegaan tot 9 jaar geleden waar door omstandigheden ik ermee gestopt ben, heb moeten stoppen.

Kleine 3 maanden geleden weer kunnen oppakken. Ben vooral doorgegaan met schema van de revalidatie en aangepaste oefeningen. Alles moet knie sparend zijn en geen kuitspier oefeningen. Idem armen mogen niet getraind worden en uitkijken met rechter schouder. Dumpels en halters is lastig ivm mijn niet helemaal ok handen. Loop onder andere met krukken dus die hebben het al zwaar genoeg.

Andere sportschool andere aparaten. Dat was dus even wennen en in begin de begeleiding die ook wat vreemd opkeek. Kom je daar als kreupele kruk gebruiker aan die ogenschijnlijk volledig a sportief is als model. Die dan wel de oefeningen en aparaten doet met duidelijke ervaring. :+ enige doel lijf en spieren op conditie houden zodat knie alles beter aankan omdat de spieren het opvangen beter. En voorkomen dat ik weer fysiek achteruit ga. en ik heb er lol in ook nog.

Inmiddels weten ze niet beter en is voor hun de sport ook nieuwe oefeningen te bedenken waardoor conditie en lijf beter gaan werken. :j voorzichtig begonnen op twee keer per week en nivo nul ongeveer. Nu meestal 3 keer per week omdat ik niet meer alles in de tijd getraind krijg. Omdat de oefeningen uitbreiden en de herhalingen toenemen. Ben nu gesplitst met de oefeningen.

Ik ben echt verrast hoe snel een lichaam zich alles weer herinnert. Ben flink vooruit gegaan op de borstspieren na. Die waren altijd al moeizaam te trainen maar daarin ben ik helemaal niks vooruit gegaan. Daar wordt nu voor bekeken of andere aparaten/oefeningen misschien beter werken. Ik train dus alles wat ik mag trainen. Rug, schouders, borst, buik, billen, bovenbenen. Rug, borst, buik iedere keer schouders benen billen apart. Moet wel uitkijken dat ik niet te gespierd word vooral rug/schouders hebben daar de neiging toe. Veel herhalingen sneller achter elkaar iets lichter gewicht. Buik zal altijd modelloos blijven door medicatie.

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:17

@moonfish123 Haha sixpackcouplewedstrijd, heel herkenbaar :+

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:02

Ik meld mij ook..... nog niet echt bodybuilder te noemen, of wanneer ben je dat eigenlijk...?

Tot nu toe train ik voornamelijk om sterker te worden. Ik wil volgend jaar namelijk mee doen aan Ninja Warrior. Natuurlijk groeien mijn spieren nu ook en is het wel duidelijk te zien maar ik wil me toch meer gaan concentreren op spiergroei! Stiekem heb ik de droom om mee te doen aan een wedstrijd bikini Fitness.... Ben er wel serieus mee bezig in die zin dat ik fanatiek train en eet en door conditie training mijn vet percentage op dit moment super laag is. Ik gebruik eiwitshakes als toevoegeing op mijn normale eten en gebruik een pre-workout voor ik ga trainen. Haha, dat zegt de naam natuurlijk al....!

Voor degene die echt trainen voor bodybuilding, hoe ziet jullie wekelijkse schema er uit? Hoe vaak trainen en hoeveel uur in de week, hoe veel spiergroepen per training, hoe veel verschillende oefeningen per spier(groep), hoe veel sets en hoe veel herhalingen?

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:05

Oh ja, vraagje! Wie van jullie denkt dat een bikini fitness wedstrijd haalbaar is zonder anabolen of andere verboden middelen en wie denkt van niet? Ik hoor zo vaak om me heen dat dat soort resultaten niet mogelijk zijn zonder..... ?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:20

Voor gewoon bikini heb je geen anabolen nodig hoor. Verder komen hangt af van je genetisch potentie. Wil je daar boven komen dan heb je middelen nodig ja :)

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 13:39

Voor mijn schema gebruik ik een progression App. Daar kan ik een heel schema maken, en die dan elke dag gebruiken. Je vult dan na elke set het gewicht in en het aantal reps dat je hebt gedaan. Bij elke spiergroep doe ik ong 5 oefeningen als ik die train. Benen soms wat meer (isolatie booty oefeningen erbij.) Zelf gebruik ik geen whey/proteïne shakes, ik probeer gewoon veel vlees en ei te eten. Ook eet ik Skyr van Arla, dat is een soort yoghurt waar van nature al veel proteïne in zit.

Hoelang ik train ligt aan het aantal spiergroepen en welke spiergroepen. Meestal ong. Een uur of iets langer. Ik probeer dit 5-6 of zelfs 7 keer in de week te doen. Om de 6 weken verander ik mijn schema. Ik doe nu 4x10. Vorige zes weken 3x12 gedaan. Zo wissel ik dat steeds af.

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:02

@Levita30 Wat is Ninja Warrior? :) Verder zit ik nu in de bulkfase, wil deze winter vooral veel quad/hamstring/bilspieren opbouwen, ik heb nu 3 beendagen per week waarvan 1 hamstring/bil en 2 quads/bil. De rest is verdeelt voor bovenlichaam. Voor benen doe ik in de middelreprange, dus 10-15 reps en dan x 3/4. Af en toe een superset met hogere reps als burnout. Ik doe 4 oefeningen ongeveer per training.

Voor bovenlichaam wil ik niet veel massa aankomen, maar gewoon wat mooie vormen creeeren. Hoop dit te kunnen bereiken door veel hogereprange van 15-20, met veel supersets. :) Biceps en triceps 2 oefenigen, borst schouders en rug 3.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:06

Wanneer ben je een bodybuilder en wanneer gewoon lekker doelgericht op groei aan het krachttrainen?

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 16:18

F_Orumster schreef:
Wanneer ben je een bodybuilder en wanneer gewoon lekker doelgericht op groei aan het krachttrainen?

Bodybuilding heb ik voor dit forum maar even gebruik als een groot begrip. Zelf zie ik bodybuilding wel echt trainen voor bv een bikini fitness wedstrijd. Ik denk dat het begrip wel veel verschillende interpretaties heeft dus tja :=

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:30

Ik ben ook een krachttrainer en zou mezelf geen bodybuilder noemen :D
Train 3 a 4 x per week waarvan 1x per week met een personal trainer.

Ik ben 50 jaar (ja, ook op die leeftijd kun je een hoop veranderen :j ) en was ruim een half jaar geleden de lesjes op de sportschool een beetje beu. Resultaat was er niet echt, oke, ik werd wel sterker maar ik wilde droger worden en echt gespierder.

Nu met een PT en een dieet ben ik echt een eind op weg! Eerst woog ik bijna 69 kilo en had een vetpercentage van 28% en nu zit ik inmiddels op 60 kg en een vp van 22% (voor mijn leeftijd is tussen 23 - 34% normaal).

Door een operatie aan mijn voet heb ik nu wat terugval gehad maar merk dat het snel weer opbouwt.

Vroeger was ik moeilijk te motiveren maar nu ben ik verslaafd O:)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:41

BoydS schreef:
F_Orumster schreef:

Bodybuilding heb ik voor dit forum maar even gebruik als een groot begrip. Zelf zie ik bodybuilding wel echt trainen voor bv een bikini fitness wedstrijd. Ik denk dat het begrip wel veel verschillende interpretaties heeft dus tja :=

Dan kan ik me ook wel aanmelden :D Bodybuilden zie ik echt als bodybuilders met wedstrijddoel.

Ik doe ook aan krachttraining, sport op supercompensatie, neem eiwitten en creatine toe.
Ik ben begonnen in januari 2015 en ben zowel afgeslankt als gegroeid (in spiermassa).
Momenteel aan het einde van mijn sportrustmaand.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:41

Hoi,
Kom even binnenvallen met een vraagje. Hoe bepalen jullie wanneer het cutten wel afgelopen is en je start met bulken?

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 20:11

Mixje90 schreef:
Hoi,
Kom even binnenvallen met een vraagje. Hoe bepalen jullie wanneer het cutten wel afgelopen is en je start met bulken?

Ikzelf zou gewoon bijvoorbeeld een aantal weken kiezen om te cutten. Als die weken voorbij zijn weer beginnen met bulken. Als je tot een bepaald gewicht of vetpercentage wil cutten, dan zou ik net zolang doorgaan tot je dat doel hebt bereikt en dan weer verder met bulken.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:12

Welke supplementen gebruiken jullie eigenlijk?

Ik gebruik creatine monohydraat en na het trainen protreine poeder van Orangefit.
Ben een beetje huiverig voor chemische producten dus vraag me af hoe jullie dat doen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:23

Creatine en whey. Heb wel eerst wetenschappelijke artikelen uitgeplozen om te kijken wat wel en niet werkt en zo mijn keuze gemaakt. Zo doe ik niet aan creatine laden, maar neem het op en rondom sportdagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:27

Mixje90 schreef:
Hoi,

Dat ligt toch volledig aan je doelen?

Normaal gesproken doe je een cut voor een wedstrijd. Als je geen wedstrijden doet stel je meestal een bovengrens en ondergrens qua vetpercentage waar je je goed bij voelt en resultaten kunt behalen (vet% te laag is ongezond, vet% te hoog verstoord je spieropbouw [insuline gevoeligheid, hormoonhuishouding etc] en je zelfbeeld).
Wanneer je de bovengrens bereikt (en die kan voor iedereen verschillend zijn) stop je met bulken en start je met je cut. En als je je ondergrens bereikt schakel je weer over naar bulken.