Obstacle- en survivalruns!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: Obstacle- en survivalruns!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:09

Meld zich :wave:

Nadat ik de caveman run heb gelopen vorig jaar helemaal besmet geraakt, maar door een vervelende oude enkelblessure heb ik dit jaar helaas geen run kunnen doen. Nu ben ik wel weer aan het trainen om volgend jaar vol er tegenaan te kunnen gaan!

Ik woon bij allienda in de buurt, Naja, in de buurt, ietsje zuidelijker nog in Heerlen. Zou eigenlijk ook wel graag in een vereniging ofzo hier ergens willen trainen, eens een keertje naar rondkijken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:15

Ik had destijds een topic geopend over obstacle runs. Heb de strong viking 7km gedaan en de strong viking family run. Ik doe ook veel hardloopwedstrijden, maar af en toe zo'n run vind ik leuk voor de afwisseling. Volgend jaar doe ik mee aan de mudmasters in weeze.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:50

hier een survivalrunner!
ik train in Grootebroek bij de ssv.
ik ben zelf niet heel fanatiek meer (icm afstand) maar mijn vader en zusje zijn heel fantiek. die wonen veel dichterbij.
tegenwoordig fiets ik meer mee, enkele runs loop ik zelf nog.

voor de Kids is Wespe leuk en Boerakker

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 11:13

Jee, nog veel meer obstacle en survivalrunners! Gister heb ik weer lekker getraind in Hoenderloo, mijn man had weer erg leuke (zware) oefeningen bedacht.... Pfff.... begint hij fijn met allemaal been oefeningen, heb er de hele route "last" van gehad! Hebben jullie dit weekend nog getraind?

@ Allienda Goed idee heb je al iemand gevonden die met je mee wil?

@ Santigo Haha! Ja leuk he ik ben ook besmet maar toch ook wel opzoek naar wat anders zeg maar. Als je 1 keer mudmasters in een bepaalde plaats hebt gedaan is het het jaar er op een beetje het zelfde.... Vervelend van je enkel... nu helemaal in orde?

@Supervixen Wat voor een afstanden loop je? Enkel lopen vind ik echt saai maar ik ben er toch over aan het denken om me in te schrijven volgend jar voor de mid winter marathon in Apeldoorn en dan een halve lopen. Dat motiveert mij om meer te trainen en wat meer gericht op enkel lopen. Weeze vond ik echt leuk! Weer anders dan andere runs maar.... ik heb nog nooit zoooo veel moeten wachten voor de obstacles als daar..... ik hoop dat ze volgend jaar dit beter geregeld hebben!!

@ Bonnyyyy Welke runs loop je en welke vind je het leukst?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:17

Mid winter is een hele mooie loop :j De halve is inmiddels een minimarathon trouwens en 16km.

Ik heb zaterdag een fittest gehad bij de bootcamp (veel schouder/beenwerk) en zondag de 4 mijl van Groningen gedaan :) Dus weinig modder :P

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 11:21

Wel een lekker actief weekend! Goed bezig. Geen last van spierpijn dan op zondag?

oh top, 16 km is een leuke afstand!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:25

Heb vorig jaar de fun edition van gladiator run mee gedaan. Was super leuk; en nu ik sinds dit jaar begonnen ben met crossfit, hoop ik binnenkort er terug 1 te kunnen mee doen. Alhoewel het nog lang zal duren, want geen van mijn vrienden vindt dit leuk, en om alleen te doen moet je al serieus wat power hebben denk ik voor sommige hindernissen

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 11:30

Gladiator.... nog niet van gehoord. Waar is dat?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:31

Levita30 schreef:
Gladiator.... nog niet van gehoord. Waar is dat?

http://gladiatorrun.be/en/

verschillende plekken, ik heb vorig jaar de 5km mud edition mee gedaan. Was leuk, maar extreem vettig en koud :p

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:38

Levita30 schreef:
Wel een lekker actief weekend! Goed bezig. Geen last van spierpijn dan op zondag?

oh top, 16 km is een leuke afstand!

Yes, helaas wel. Daarom ook niet op mijn streeftijd uitgekomen (30 minuten) maar iets erboven (31.13). Als ik 14 seconden sneller was had ik in ieder geval de 30 gehaald :+

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:19

Lekker bezig allemaal!

Helaas niet kunnen gaan hardlopen afgelopen weekend, mijn hele planning liep in de soep omdat een aantal geplande klussen 2x zo lang duurden -O- .

Vandaag wel een flinke training op de box -> warming up met onder andere Front Squats and Push Press om dan met de WOD (work out of the day) te beginnen waar we voor tijd : -21 Thrusters-400m hardlopen-18Thrusters-400m hardlopen-15Thrusters-400m hardlopen :+ *thruster met 20KG!*

Best wel pittig zeg maar ~~}> Goed begin van de week +:)+ Afhankelijk van de spierpijn ga ik morgen of overmorgen wederom een stukje hardlopen.

Hier onder is een voorbeeld van een Thruster

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:44

Oh thrusters... :roll: niet mijn favoriet zeg maar haha.

Levita mijn enkel is gewoon kapot. Dus ik moet sowieso tapen of een brace als ik ga rennen want hij zit niet meer goed op zijn plaats. Zelfs in de mri lag ie deels uit de kom := nja, je leert ermee leven en ik heb gelukkig een fijne fysio die me af en toe weer even terug in elkaar puzzelt.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 13:15

Dat lijkt mij ook pittig Allienda!! Succes!

Dat is balen Santigo! Dan lijkt het naar beneden springen van obstakels me niet echt handig voor jou!

vandaag dus geen training voor mij..... vanmiddag mijn 2 paardjes rijden en vanavond met de hond naar de cursus! Mijn hond gaat trouwens altijd mee hardlopen en buiten trainen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:40

Levita: ik loop nu hardloop wedstrijden van max 10km, maar ik wil kijken of ik het verder kan uitbreiden. Is wel lastig met 4 dagen werken, een paard, een vriend en sociaal leven. Obstacle runs vind ik leuk als afwisseling en aanstaande zaterdag ga ik een trailrun uitproberen. Ik denk dat ik dat ook heel leuk vind namelijk.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 11:47

Ben benieuwd hoe jouw trailrun was Supervixen!

Ben vandaag aan het werk en morgen een drukke dag..... probeer om vanavond toch nog een rondje te gaan lopen! Jammer dat het alweer zo vroeg donker is, dan kan ik niet meer in het bos trainen. Op de weg lopen vind ik zoooo saai maar het is niet anders. In de winter ga ik dan meestal iets meer fitnessen 's avonds.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:16

Nou, de trail zit erop. Ik had niet helemaal mijn dag. Iets van 47 minuut nog wat over gedaan, 8k. Er was geen exacte tijdsregistratie omdat het een hele kleine loop was. Vorige week een wedstrijd 10km gelopen op de weg en dat ging veel beter. Ik heb wel voor het eerst op mijn trailschoenen gelopen en dat was in wat muller zand echt fijn. Ik denk dat ze ook erg fijn zijn bij de mudmasters. De route was erg mooi en ik ga zeker nog eens een trail lopen ter afwisseling!

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 07:59

Leuke ervaring dus!

Ja, ik loop ook regelmatig op trailschoenen, geeft echt meer grip en stabiliteit. Op de weg loop ik op schoenen met juist veel demping.

Ik heb gewoon helemaal niets gepland staan..... merk dat gelijk aan mijn motivatie :D

De midwinter duurt nog ff......

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:59

Ik heb ook al meerdere obstakelruns gelopen. Alle Strong Viking's (alledrie de afstanden) behalve de Hills edition, de Color Obstacle run met mijn zoontje en afgelopen weekend de Hang-on run. De laatste is een survivalrun die ze ook toegankelijk hebben gemaakt voor obstaclerunners. Inderdaad een ontzettend groot verschil. Vele malen zwaarder, zo'n survivalrun. Heel veel touwklimmen en technische obstakels. Ik vind dat ik het er als obstaclerunner nog best aardig vanaf heb gebracht :)) 13 km en alle obstakels (53 stuks) gedaan in 2.45u.

Kwa training doe ik nu 2x per week Crossfit, 2x Polefitness en ik loop 2x per week hard, behalve als het keihard regent :o

Ik moet zeggen dat ik nu dat ik geproefd heb aan de survivalrun, ik me daar maar eens voor ga aanmelden bij een vereniging. Super handig om de technieken te leren.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:11

Voor de zuiderlingen in Schaijk (Brabant) is op 27 en 28 mei de Breakout run. 8, 14, 16. Overdag en in het donker. Ook Kids run. Slapen jannook op de camping.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:11

Noisy, de hang-on run heeft meerdere run's in 1 he, obstaclerun parcours maaar ook een apparte survivalrun.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:27

Bonnyyyyyy schreef:
Noisy, de hang-on run heeft meerdere run's in 1 he, obstaclerun parcours maaar ook een apparte survivalrun.

Klopt, de obstakelversie is voor obstakelaars goed te doen. De survivalversie is wat zwaarder. Maar: Aanmelden bijeen vereniging kan altijd ;)

Ik ga volgend jaar januari eindelijk weer starten in de survival :) Erg veel zin in!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:45

Wij liepen op het survival parcours? Voor sommige obstakels was er inderdaad een alternatief of wat ingekort of er overheen ipv er onderdoor maar we hadden evenveel obstakels. Niet dat dat erg was :D Ik vond het wel een uitdaging. Alleen die trap!!!! Sow hé! Daar verkeek ik me een beetje op %)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:46

Noisy schreef:
Wij liepen op het survival parcours? Voor sommige obstakels was er inderdaad een alternatief of wat ingekort of er overheen ipv er onderdoor maar we hadden evenveel obstakels. Niet dat dat erg was :D Ik vond het wel een uitdaging. Alleen die trap!!!! Sow hé! Daar verkeek ik me een beetje op %)

Survivalhindernissen zijn op tig verschillende manieren te nemen. Niet alleen overheen, maar ook onderdoor, zijwaarts, bepaalde onderdelen van de stijllage mag je als survivalrunner niet aanraken etc.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:00

Ja klopt, maar wat ik bedoelde te zeggen is dat we op hetzelfde parcours liepen. Wij moesten/mochten de obstakels alleen op een andere manier nemen dan de survivallers of een alternatief obstakel.

Ik heb inmiddels een vereniging gevonden waar ik in het nieuwe jaar een keer ga proefdraaien :D Heb er nu al zin in maar eerst maar eens door de kerst zien te worstelen

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:01

waar ga je proefdraaien noisy?
en welke categorie start je winged?
welke run ga je doen?

ik ben niet fanatiek. mijn vader en zusje wel!
ik doe soms eens een recreantenrun,
heb nog wel een BSC licentie.
laat hem even staan ivm het nieuwe gebeuren.
en kost toch amper wat.
ik ga wel regelmatig kijken bij runs van papa of zusje,
dat vind ik leuk:)