Verdwijnen littekens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:54

Britt schreef:
Ik heb een flink litteken na een ongeluk, wat uiteraard nooit meer weggaat. Maar na de operatie (inmiddels zon 7 jaar geleden) zijn we vrij vlot begonnen met siliconenpleisters en bio oil en ik geloof zeker dat dat veel verschil heeft gemaakt.
De kleur is nu hetzelfde als de rest van de huid, enkel de structuur is inderdaad anders. Verder verbrand hij nog steeds snel in de zon. Maar ik heb er eigenlijk geen last van.

Toentertijd is er wel bij plastisch chirurgie aangegeven dat ze littekens 'mooier' kunnen maken, bijvoorbeeld door er een deel tussenuit de halen, waardoor de huidranden weer dichter bij elkaar komen te liggen. Maar dat zal ook geen pretje zijn en het blijft natuurlijk de vraag hoe dat dan weer geneest.

mijn ene litteken was echt een bende, de lijn liep helemaal kronkelend en ieder paar cm een grote ster als litteken ipv een mooie rechte lijn,de plastisch chirurg heeft me dichtgezet toen ik toch weer open moest het is een stuk beter naar heb nu wel een soort deukje omdat het vel daar mist denk ik?

Britt

Re: Verdwijnen littekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:02

Ja dat kan best. Mijn rechterarm heeft ook niet meer dezelfde 'vorm' als links, omdat ze de spier anders aan elkaar hebben moeten zetten en er zoveel littekenweefsel zit. Alles zoekt zijn eigen weg wel weer natuurlijk, maar de kans is klein dat het er ooit weer helemaal uitziet zoals voor die tijd.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:09

Ik heb een heel groot litteken op mijn onderbeen, over mijn hele scheenbeen in de lengte en breedte door een ongeluk en daarna huidtransplantatie, maar door de jaren heen wordt het gewoon bruin.moet alleen oppassen dat het niet verbrandt. Het valt alleen op doordat mijn onderbeen er anders uitzien qua vorm.