Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:33

Goed Goya. Dit keer gaat het je vast lukken. Het feit dat je er echt klaar mee bent, is een goed teken. Zo ben ik ook gestopt. Ineens is bij mij de knop om gegaan, na jarenlang in mijn hoofd te hebben gehad dat ik wilde/moest stoppen, en ineens was het zover: ik was er klaar mee. Nooit meer een sigaret aangeraakt.

Dat de sigarettenindustrie dingen aan sigaretten toevoegen om het verslavender te maken, was al heel lang bekend, maar nu is het weer in het nieuws door die vrouw die een proces gaat of wil aanspannen tegen de industrie.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 11:47

Klopt,het was idd. al een hele poos bekend,dat er extra verslavende stoffen in sigaretten werden gedaan. Maar ik wist niet dat er 600! stoffen in een sigaret zaten,waarvan 70! kanker verwekkend.
'Vroeger' zat er alleen tabak [nicotine] teer en nog een stofje in een sigaret,in ieder geval veel minder dan tegenwoordig.
Ik hoop echt dat die 1600 mensen incl. die vrouw, die rechtzaak gaan winnen!
Ze hoeven voor mij de sigaretten niet te verbieden,maar wél het aantal stoffen erin flink terug dringen.

_Nelleke_

Berichten: 8071
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:10

Allen Carr gaat niet alleen in op de industrie, maar hoe de verslaving precies werkt en hoe je daar vanaf komt. TS heeft al een stap in de goede richting gezet en juist denk ik dat dit boek(je) haar makkelijk over de streep kan trekken.

Er word bijvoorbeeld ook uitgelegd waarom afbouwen niet werkt en waarom je daarna alleen maar meer wil roken. Wat nicotine met je doet. Welk gedrag je vertoont door het roken waar je jezelf niet van bewust bent. Pleisters en afbouwen heb je VEEL wilskracht voor nodig. Voor dat boekje niet. Kost nog geen 15,- en in 1 middag flink doorlezen ben je er doorheen.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:26

Heb het boek niet gelezen, maar in 1 x helemaal stoppen is dus het beste?
Dat heb ik in ieder geval gedaan en nooit meer om gekeken. Een paar dagen was ik soort van "zoekende" en een beetje trillerig, maar daarna was het over. Het gaf mij juist rust en de momenten dat ik wel een sigaretje op wilde steken, waren er niet veel en na een paar seconden weer weg.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:27

Heb allang gemerkt afbouwen met sigaretten lukt mij iig echt niet..Ben zo weer verkocht ook al zou ik 1 trekje nemen.
De pleisters heb ik ook aan gedacht en ook al es geprobeerd..Ik hou t voor nu nog maar even op de e sigaret en zit sowieso als op t enerlaagste nicotine niveau..Ik hoop dat naar 0 te krijgen.
Eerst deze wk maar Door. .pffff..

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:31

Ik zou ook niet kunnen afbouwen :n Cold turkey was veruit het makkelijkst. Gewoon jezelf wijsmaken dat roken niet bestaat.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:42

phormicola schreef:
Ik zou ook niet kunnen afbouwen :n Cold turkey was veruit het makkelijkst. Gewoon jezelf wijsmaken dat roken niet bestaat.


O dat lijkt me heerlijk als ik mezelf dat wijs kan maken!!!

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:42

Gewoon niet meer roken.. Dat was in ieder geval mijn gedachte toen ik eerder ben gestopt.
Vooral 's ochtends was ik niet te genieten. Maar na een tijdje ging dat ook over. Tussendoor wel eens een trekje gehad van andere mensen, was ook genoeg. Nooit de behoefte gehad om zelf weer te kopen.

Ja, daarna toch weer gaan roken, hoe dom eigenlijk maar op dat moment kon het, voor mijn gevoel, even niet anders. Nu zit ik weer op het punt dat ik weer ga stoppen. Idd, cold turkey, als ik ga afbouwen weet ik zeker dat ik er nooit vanaf kom en uiteindelijk weer net zoveel rook als nu.

Plus dat er in mijn familie wel veel hart en vaat ziektes en kanker voorkomen. Mijn opa is aan het eerste overleden en mijn oma aan longkanker. Uiteraard kan je dat laatste ook krijgen als je niet rookt, maar het risico verminderen kan nooit kwaad :)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:08

pol1 schreef:
phormicola schreef:
Ik zou ook niet kunnen afbouwen :n Cold turkey was veruit het makkelijkst. Gewoon jezelf wijsmaken dat roken niet bestaat.


O dat lijkt me heerlijk als ik mezelf dat wijs kan maken!!!


Dat is mijn standaard strategie :D Zo heb ik mezelf ook jaren geleden wijsgemaakt dat snoep eigenlijk plastic decoratie materiaal is en frisdrank is schoonmaakmiddel :j

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:22

Haha, dat andere dingen verzinnen heb ik eens gedaan toen ik examen had en doodnerveus was. Ik zei tegen mezelf: Je bent nerveus omdat je vanavond op verjaardag moet.
Lichaam: "o wacht eens, dat is helemaal niet eng" Daaag zenuwen :+

Maar dat werkte maar 1x en toen had ik mezelf door :+

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:34

Heel grappig.. zal mijn verhaal even kort vertellen.. :D

Ik wilde niet stoppen, maar mijn moeder bleef zeiken over het boek van Allen Carr.
Dus ik met frisse tegenzin dat boek in 3 dagen uitgelezen, en ben gewoon gestopt..
Zelfs toen ik op mijn werk een sigaret aangeboden kreeg, sloeg ik gewoon af.. en dat koste me geen enkele moeite.. :n

Inmiddels is het alweer ruim 13 jaar geleden voor mij.
Nog steeds vind ik het lekker ruiken als er een vlaag in mijn neus komt, maar heb niet meer de behoefte om het zelf te doen.. :o

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:53

Knap dat sommige mensen zo sterk in de schoenen staan en t roken zo achter zich kunnen laten.. Ben benieuwd hoe ik er zelf over een tijdje insta..vooralsnog mis ik mn " vriend"..

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 13:56

Casarell ik denk dat jij dan 1 van de weinige bent die een sigaret lekker vind ruiken,ik vond ze niet lekker ruiken de vorige keer dat ik gestopt was.
Ik begin nu wel meer te eten,maar ik kan het makkelijk hebben,mag best een paar kilo's bij.

Even voor de duidelijkheid,ik ben er nog niet vanaf hoor,ik ben nog niet volledig gestopt.Zodra mijn minder dan de helft pakje op is,koop ik niks meer bij.Maar het kan ook zo zijn dat dit pakje geen eens meer leeg raakt.
Net pleister 2 geplakt,ik voelde ook dat die uit gewerkt was.Heb vanaf vanmorgen 8 uur in totaal 4 sigaretten gerookt in gedeelte's,dus niet een hele per keer.
Normaal zou ik nu al het 3 dubbele gerookt hebben.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:41

Nee hoor, ik begrijp precies wat Casarell bedoelt. Zo'n vleugje sigarettenrook vind ik ook nog heel lekker ruiken. En ik ben toch ook al een jaar of 10 geleden gestopt. Mijn moeder heeft dat ook altijd gehad en die was nog veel langer geleden gestopt.

Maar als iemand net gerookt heeft en bij je in de lift komt staan of vlak naast je, vind ik weer heel smerig.

hagelslag
Berichten: 9258
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:47

Je hebt in iedergeval de juiste instelling.
Het zat zijn om elke keer te roken

Ik ben vorige jaar augustus gestopt met roken met behulp van nicotinekauwgom.
Ben zo blij dat ik toen ben gestopt!
Ik had toen een hekel aan elke peuk die ik opstak en daarom ben ik uiteindelijk gestopt.

Ergens is ook een topic met nog meer stopenderokers(ook in mensenwelzijn en sport)

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:48

mbkaatje schreef:
Maar als iemand net gerookt heeft en bij je in de lift komt staan of vlak naast je, vind ik weer heel smerig.


Ha ha.. dat klopt.. dan is het weer smerig... :r

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:13

Een trein, bus of tram rit wordt ook ineens interessant. Je kan zo de rokers eruit plukken :))

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 16:00

phormicola schreef:
Een trein, bus of tram rit wordt ook ineens interessant. Je kan zo de rokers eruit plukken :))



Klopt! ook in de rij bij de kassa.Toen ik vorige keer gestopt was,rook ik het heel erg.En toen wist ik ook pas hoe erg het eigenlijk stinkt,die geur om je heen.Ik vind niet dat rokers stinken,wat sommige mensen zeggen,het is de geur die om ze heen hangt.
Telkens als ik een paar trekjes neem,dan krijg ik gelijk hoofdpijn en is het vies.
Het gaat me zeker lukken om te stoppen,ik ben nu al minder benauwd met tegen de wind in fietsen.Ik ga nu al meer eten [wat ik maar 2 x per dag deed] en ik hoest al zoveel minder slijm op.

Ik heb net een hele lading koek ingeslagen. :o
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gohya op 29-09-16 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:09

Aankomende maandag ben ik samen met mijn vriend 2 weken gestopt. Zonder hulp gewoon in een keer en het valt echt reuze mee, ja ik heb soms de neiging maar die is ook snel weer weg. Wel heb ik de laatste avond heel hard gejankt toen ik stopte maar ook dat is goed gekomen :-D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:19

Succes ts en alle andere stoppers, goed bezig +:)+ !

Ik ben nu bijna 4 jaar gestopt na meer dan 25 jaar stevig roken. Ook met behulp van het boek van Allen Carr. Ik was er toen helemaal klaar mee, ben in een keer gestopt toen ik het boek uit had, en ben daar nog steeds zo blij mee!

Ik vind een vleugje rook ook nog steeds lekker ruiken, maar moet er niet aan denken om er weer een op te steken.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:21

Ik zou voorzichtig zijn met de ene verslaving inruilen voor de ander! Maar goed, een maaltijd erbij kan wel in jouw geval :+

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 16:22

Jaaa ik kan het hebben,ik word nergens dikker van.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:24

Je kan het!! +:)+
Eerst is het lastig en daarna raak je de gewoonte kwijt en de drang naar een sigaret. Dat worden kleine momentjes en die kun je echt overwinnen!

Ondertussen zijn mijn vriend en ik al drie maanden gestopt met roken, na jaren te hebben gerookt, en het gaat ons super af. Voor mij geen sigaretten meer! *\o/*

Charaz

Berichten: 24378
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:02

Wat ben je goed bezig Gohya!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 19:52

Dank je Charaz.
Mijn pleister is los gelaten,hij plakt bijna niet meer,terwijl ik hem vandaag op een andere plek heb gedaan.Ik heb er maar een stuk plakband overheen gedaan,zonde om weg te gooien.