Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miccamaaike schreef:idinn schreef:@jorretje, ik vind het zelf ook krom hoor... prima als ik enkel krijg wat mn verzekering kost. Maar waarschijnlijk is het niet haalbaar om dat bij iedereen te bekijken?
Aan de andere kant ben ik heel blij met die paar euro extra. Want de rest van mn inkomen is ver onder bijstandsniveau..
Volgens mij dient je zorgtoeslag ook deels ter vergoeding van je eigen risico... want als je wel wat krijgt, kun je maar beter een buffertje hebben.
eenitraM schreef:Ik zit bij United consumers. Ook tijdens mijn studententijd al. Ik betaal dit jaar 133, maar Spaar 10 euro elke maand.
Op je zorgverzekering moet je niet bezuinigen. Het is zuurder om eigen risico te betalen dan elke maand meer premie
Gracezellaa schreef:Voor de pil hoef je echt niet ergens anders heen hoor. Dat kost bij mij iets van 9 euro per jaar als ik dat gewoon bij de apotheek haal. Volgens mij wordt dat na je 21e sws niet meer vergoed.
chanel1985 schreef:Is dat wat in belgie een bijkomende ziekteverzekering is?
Ik heb een uitgebreide ziekteverzekering en ik betaal daar grof geschat max 250 euro per jaar voor.
Die verzekering betaald je ziekenhuisopname terug bv, ik heb een hospitalia plus, dus ik kan ook op een éénpersoonskamer liggen, zonder dat ik extra moet betalen.
Ik betaal dit al vanaf ik ben gaan werken, heb het bij mijn bevalling kunnen gebruiken, heb 6 dgn op een mooi, grote kamer gelegen, zonder dat ik daar iets voor heb moeten betalen.
Wat dekt die verzekering bij jullie?