Ziektekostenverzekering voor 18 jarige

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Re: Ziektekostenverzekering voor 18 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:02

Ik ben 20 jaar en verzekerd bij Anderzorg voor €93 per maand.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:10

miccamaaike schreef:
idinn schreef:
@jorretje, ik vind het zelf ook krom hoor... prima als ik enkel krijg wat mn verzekering kost. Maar waarschijnlijk is het niet haalbaar om dat bij iedereen te bekijken?

Aan de andere kant ben ik heel blij met die paar euro extra. Want de rest van mn inkomen is ver onder bijstandsniveau..

Volgens mij dient je zorgtoeslag ook deels ter vergoeding van je eigen risico... want als je wel wat krijgt, kun je maar beter een buffertje hebben.

Lijkt mij ook idd.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:10

Ik zou nog even geduld hebben want het kan per jaar nog best wel verschillen wat een verzekering kost en wat ze daarvoor vergoeden.

Je kunt ook alleen per 1 januari overstappen naar een nieuwe, dus je hebt nog even.

De nieuwe tarieven en voorwaarden van 2017 zijn nog niet allemaal bekend.

Je kunt het beste op independer.nl even je emailadres invullen dan krijg je een berichtje als ze wel bekend zijn en dan kun je ze vergelijken :)
(via deze link kun je je mailadres invullen: https://www.independer.nl/zorgverzekeri ... alert.aspx)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:10

eenitraM schreef:
Ik zit bij United consumers. Ook tijdens mijn studententijd al. Ik betaal dit jaar 133, maar Spaar 10 euro elke maand.

Op je zorgverzekering moet je niet bezuinigen. Het is zuurder om eigen risico te betalen dan elke maand meer premie

Waarom is dat zuurder? ik betaal liever eigen risico dan dat ik geld aan een zorgverzekering geef en er geen gebruik van maak. Ik betaal liever voor zorg die ik gebruik.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:25

Ik betaal 142 euro bij Zilveren Kruis. Maar ik wil volgend jaar kijken of ik ergens goedkoper heen kan of mijn pakket veranderen. Moet ook zeggen dat ik er eigenlijk vrijwel niks van gebruik, dus er is een grote hoop die eruit kan. Maar ik ben zo bang dat ik volgend daar echt spijt van ga krijgen omdat ik ineens allemaal ongelukken krijg of iets dergelijks :')

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:49

Ik ben erg tevreden met Anderzorg. Geen hoofdprijs, fijne pakketten en een goede service. Het goedkoopste pakket is €69,-

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:30

Ik zit bij StadHolland, 157,50 voor de basis en meest uitgebreide aanvullende verzekering.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:10

Ik zit bij Anderzorg. Die hebben een speciaal aanvullend jeugdpakket tot 25 jaar. Heel tevreden mee! Goede service en goede dekking ook moet ik zeggen. Ik betaal nu 108 per maand en krijg een zorgtoeslag van 87 dus dat is te overbruggen.

Moet er wel bij zeggen dat ik (een van de) laagste eigen risico's heb ivm dat ik de eventuele eigen bijdrage niet kan betalen en toch wel paarden rij waarbij er wel eens iets gebeurt. En ik heb tandarts erbij omdat mijn verstandskiezen eruit moeten binnenkort. Zodra die eruit zijn gooi ik dat uit mijn pakket want ik heb nooit *afkloppen* gaatjes.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:44

Ik heb gewoon een basis zorgverzekering denk ik gewoon het normale bij Unive voor 91 euro en ik krijg 83 euro zorgtoeslag!

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:00

Kijk eens op www.consumentenbond.nl, daar kun je alle zorgverzekeraars heel makkelijk vergelijken. Aanvinken hoeveel vrijheid je wil in artsenkeuze, wat er zowiso vergoed moet worden en zoeken maar :D

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:04

Ik ben ook basic verzekerd bij Anderzorg met maximaal hoog eigen risico. Dat heb verschil heb ik er inmiddels al lang uit. Voor ik samen met mijn man was kreeg ik inderdaad ook meer zorgtoeslag dan dat ik premie betaalde. Ik betaal ook alles in één keer dan krijg je korting.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:25

86 euro bij Zekur. Echt een basispakket eigenlijk nergens voor verzekerd dus. Voor volgend jaar ga ik nog even speuren. Het gaat allemaal weer lekker duurder worden....

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:59

Ik betaal 108 euro bij anderzorg. Dit is met tandarts erbij.

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:10

Ik zit bij Interpolis betaal rond de 120 euro een vrij luxe pakket, maar heb relatief veel zorg nodig: slik dagelijks medicijnen, bezoek psychologen en psychiaters en huisarts geregeld. Ik haal de kosten er wel uit.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:29

Is dat wat in belgie een bijkomende ziekteverzekering is?

Ik heb een uitgebreide ziekteverzekering en ik betaal daar grof geschat max 250 euro per jaar voor.
Die verzekering betaald je ziekenhuisopname terug bv, ik heb een hospitalia plus, dus ik kan ook op een éénpersoonskamer liggen, zonder dat ik extra moet betalen.
Ik betaal dit al vanaf ik ben gaan werken, heb het bij mijn bevalling kunnen gebruiken, heb 6 dgn op een mooi, grote kamer gelegen, zonder dat ik daar iets voor heb moeten betalen.

Wat dekt die verzekering bij jullie?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:53

Ik zit nu bij bewuzt maar als ik dat van die pil zo hoor, moet ik dus voor volgend jaar zoeken naar iets anders...

Ik betaal iets van 108 euro per maand, dankzij het feit dat ik niet zonder fysio in mijn aanvullend pakket kan.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 16:08

Voor de pil hoef je echt niet ergens anders heen hoor. Dat kost bij mij iets van 9 euro per jaar als ik dat gewoon bij de apotheek haal. Volgens mij wordt dat na je 21e sws niet meer vergoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:43

Gracezellaa schreef:
Voor de pil hoef je echt niet ergens anders heen hoor. Dat kost bij mij iets van 9 euro per jaar als ik dat gewoon bij de apotheek haal. Volgens mij wordt dat na je 21e sws niet meer vergoed.

De pil wordt bij mij (21 jaar) gewoon vergoed vanuit de CZ jongerenverzekering. Betaal geloof ik €118 per maand.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:06

chanel1985 schreef:
Is dat wat in belgie een bijkomende ziekteverzekering is?

Ik heb een uitgebreide ziekteverzekering en ik betaal daar grof geschat max 250 euro per jaar voor.
Die verzekering betaald je ziekenhuisopname terug bv, ik heb een hospitalia plus, dus ik kan ook op een éénpersoonskamer liggen, zonder dat ik extra moet betalen.
Ik betaal dit al vanaf ik ben gaan werken, heb het bij mijn bevalling kunnen gebruiken, heb 6 dgn op een mooi, grote kamer gelegen, zonder dat ik daar iets voor heb moeten betalen.

Wat dekt die verzekering bij jullie?

Nee chanel dit is wat ze in nederland gewoon voor de ziekenkas betalen,wel inclusief hospitalisatie en na gelang de verzekering die je hebt heb je een eigen risico.
Wat dat betreft mogen we in belgie wel in onze handjes knijpen.