Komen mijn klachten door een vitamine d tekort?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Komen mijn klachten door een vitamine d tekort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:08

@ TS: wat ik mij nog afvroeg: heb je een idee van welke oefeningen de klachten erger worden...?

(Ooit was ik met mijn holle rug bij een hotemetoot 'die wel een diploma had, maar toch weinig wist', en mij oefeningen gaf die mijn rugspieren sterker maakten. Tja, dan wordt een holle rug nog holler....)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 12:30

Scum schreef:
22 is echt heel laag. Afhankelijk van je leeftijd en of je vaak wat gebroken hebt kan er dan een dexa scan gedaan worden. Vitamine D heb je nodig voor je botten. Via een dexa scan wordt er gekeken of je botdichtheid verminderd is. Op verschillende plaatsen (nek, rug, heup) wordt dat dan gemeten. Er wordt ook gekeken of je wervels al ingezakt zijn. Indien nodig moet je daar ook jarenlange medicatie voor gaan nemen.

Ik ben 17 en heb nog nooit iets gebroken. Zo'n scan heb ik niet gehad. Ingezakte wervels zit trouwens wel in de familie.

asterid schreef:
Heb je veel stress? Dat kan ook als gevolg hebben dat je tekorten krijgt, stijve schouders en een hoge hartslag hebt. Misschien adem je simpelweg verkeerd met stijve nek e schouders als gevolg. Ga eens op je ademhaling letten of ga op yoga. En over de winter vitamine D blijven slikken lijkt me. Veel mensen maken dat niet voldoende aan uit zichzelf.

Ik ervaar niet veel stress, alleen af en toe met examens enzo maar ik denk dat iedereen dat heeft. Door mijn huisarts wordt het nu wel op stress geschoven maar ik ben het daar niet mee eens. De ademhaling zou ik wel eens naar kunnen kijken.

Janneke2 schreef:
Mbt vet eten: in gezonde vetten zoals noten, avocado en roomboter zit vitamine D. (Of dus levertraan...)
Het spul is 'vetoplosbaar', je treft het niet in "waterig" voedsel aan.
Let dus mbt bijslikken er op, dat je zoiets als olie-achtige capsules neemt en geen 'droog' calciumtabletje.

Ik had ampullen van de huisarts. Het was inderdaad olie-achtig.

Janneke2 schreef:
@ TS: wat ik mij nog afvroeg: heb je een idee van welke oefeningen de klachten erger worden...?

(Ooit was ik met mijn holle rug bij een hotemetoot 'die wel een diploma had, maar toch weinig wist', en mij oefeningen gaf die mijn rugspieren sterker maakten. Tja, dan wordt een holle rug nog holler....)
In iedergeval door buikspieroefeningen zoals sit ups & planken. Deze doe ik dus ook niet meer. En verder heb ik het idee door schouderoefeningen op een apparaat en armspieroefeningen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:37

Janneke2 schreef:
Sommige dingen 'zijn maar woorden' - het woord vitamine is bijna 100 jaar oud, dat is antiek in de westerse geneeskunde.
(Vitamine B bleek een enorme verzameling, vitamine F noemen we nu vetzuren en er is een revolutie mbt vitamine D gaande.)

Je kunt alleen maar zelf vitamine D maken - om het zo maar te noemen, al is het dan een prehormoon - als de zonkracht 4 of hoger is. (Oa het knmi heeft dit op hun site staan.)
Tot een jaar of 30 terug was levertraan slikken gebruikelijk - je moet wel 'als je niet meer in de tropen woont'. (De "diersoort mens" komt uit Afrika.)

Mbt vet eten: in gezonde vetten zoals noten, avocado en roomboter zit vitamine D. (Of dus levertraan...)
Het spul is 'vetoplosbaar', je treft het niet in "waterig" voedsel aan.
Let dus mbt bijslikken er op, dat je zoiets als olie-achtige capsules neemt en geen 'droog' calciumtabletje.

De zonkracht-index is <_3 - bij ons in de herfst en winter dus onvoldoende. Zie schema van het RIVM: http://www.rivm.nl/Onderwerpen/U/UV_ozo ... ergisteren

Voor het overige zijn we het kennelijk eens ( pff, gelukkig niet voor niks gestudeerd :) )

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 22:57

Joy_Mennings schreef:
PPPeet schreef:
Heb je je B6 al eens laten prikken? Geen idee of dit al jouw symptomen verklaard. Maar als je even googled op klachten B6 overschot ben je verbaast wat dat allemaal teweeg kan brengen. Wellicht dat jij vitaminepillen gebruikt waardoor je onbewust een overschot hebt aangemaakt? Mijn neuroloog wees mij daar een paar weken geleden op namelijk...

Sterkte!

Nee daar heb ik niet op laten prikke, kan ik de volgende keer wel vragen. Ik gebruik geen vitamine pillen, maar 't laten controleren kan nooit kwaad. Zal er straks eens op Googlen.

Ik heb nog even gegoogled hierop en sommige klachten komen wel overeen. Maar er staat ook dat je het eigenlijk niet kan hebben als je geen vitamine bijslikt. Maar ik zou het natuurlijk altijd kunnen laten prikken.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:20

Dat klinkt mij bekend in de oren.. enorme spierspanning in schouders bovenrug nek. Ik heb ook zo'n mooi lijstje met diverse soorten therapie en niets helpt. (9 jaar inmiddels). Fysiotherapie, mensendieck, osteopaat, cranio sacraal therapie, celzouten geslikt, manueel therapie ruggenwervel recht zetten met plastig hamertje?, cesar therapie, sporten/trainen rugspieren wekelijks, dry needling en ik ben vast nog iets vergeten.

Toevallig was mijn vitamine D dit voorjaar 37 ofzo, aan de lage kant, dus ik slik nu dagelijks vitamine D met magnesium wat ook weer zou zorgen voor minder spierspanning. Maar er is echt niets dat echt helpt of verlichting geeft. Ik heb een lichte scoliose, maar diverse artsen betwijfelen of de klachten er vandaan komen. Over fybromyalgie heeft geen één arts ooit gesproken. Zou dat het bij jou kunnen zijn?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 08:03

Coentjuh schreef:
Dat klinkt mij bekend in de oren.. enorme spierspanning in schouders bovenrug nek. Ik heb ook zo'n mooi lijstje met diverse soorten therapie en niets helpt. (9 jaar inmiddels). Fysiotherapie, mensendieck, osteopaat, cranio sacraal therapie, celzouten geslikt, manueel therapie ruggenwervel recht zetten met plastig hamertje?, cesar therapie, sporten/trainen rugspieren wekelijks, dry needling en ik ben vast nog iets vergeten.

Toevallig was mijn vitamine D dit voorjaar 37 ofzo, aan de lage kant, dus ik slik nu dagelijks vitamine D met magnesium wat ook weer zou zorgen voor minder spierspanning. Maar er is echt niets dat echt helpt of verlichting geeft. Ik heb een lichte scoliose, maar diverse artsen betwijfelen of de klachten er vandaan komen. Over fybromyalgie heeft geen één arts ooit gesproken. Zou dat het bij jou kunnen zijn?

Fybromyalgie heeft mijn moeder meerdere keren aangekaart maar volgens de artsen is dat geen 'echte' aandoening. Maar heel veel klachten van fybromyalgie komen overeen.

Mijn moeder heeft ook al meerdere keren gevraagd of dat deze klachten door de baarmoederhalskanker inenting kunnen komen omdat je daar nu ook veel verhalen over leest op sociale media. Maar dat kon ook niet. Maar na de baarmoederhalskanker inenting ben ik qua gezondheid erg gaan kwakkelen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 08:09

Imala204 schreef:
Zijn je schildklierwaarden ook al eens getest?

Dan prikken ze vaak op T3 en dat zegt geen ruk. Schildklier zou eigenlijk apart getest moeten worden.
@ts, als je even zoekt tussen mijn berichten kom je een ander topic tegen over vitamine d waar ik uitgebreid reageer. Ook een waarde van 75 is behoorlijk laag, ik zou in jouw geval gewoon een 10.000 ųmg per dag blijven slikken en combineer het eens met magnesium, jouw klachten wijzen meer de kant uit van een serieus magnesium tekort.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 08:16

Wildgirl schreef:
Imala204 schreef:

Dan prikken ze vaak op T3 en dat zegt geen ruk. Schildklier zou eigenlijk apart getest moeten worden.
@ts, als je even zoekt tussen mijn berichten kom je een ander topic tegen over vitamine d waar ik uitgebreid reageer. Ook een waarde van 75 is behoorlijk laag, ik zou in jouw geval gewoon een 10.000 ųmg per dag blijven slikken en combineer het eens met magnesium, jouw klachten wijzen meer de kant uit van een serieus magnesium tekort.

Okee, dat kan ik wel eens proberen. Bedankt! Ik zal zo even dat andere topic bekijken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 08:53

Joy_Mennings schreef:
Fybromyalgie heeft mijn moeder meerdere keren aangekaart maar volgens de artsen is dat geen 'echte' aandoening. Maar heel veel klachten van fybromyalgie komen overeen.

Mijn moeder heeft ook al meerdere keren gevraagd of dat deze klachten door de baarmoederhalskanker inenting kunnen komen omdat je daar nu ook veel verhalen over leest op sociale media. Maar dat kon ook niet. Maar na de baarmoederhalskanker inenting ben ik qua gezondheid erg gaan kwakkelen.

Niet iedereen in de gezondheidszorg beheerst de fijnere details mbt dingen als 'wat is waarheid'...

Zo bestaat er in de medische wereld het begrip 'syndroom' - het betekent "we weten dat klachten x, y en z vaak samen voorkomen, maar we weten (nog) niet waarom dat zo is".
(Wat in zijn soort glashelder is.)

Fybromyalgie is een reuze reëele klacht, maar valt regulier (beter: "gebruikelijk") medisch onder de syndromen.
In de PNI hoek van de orthomoleculaire geneeskunde is het een soort burn out die op de spieren slaat, 'geholpen' door minder ideale processen in darmen / darmflora / slijmvliezen en vaak in combinatie met vrij weinig serotonine, wat kan maken kan dat je je somber voelt. En: serotonine verhoogt de pijngrens (en bij een tekort wil die drempelwaarde nog wel eens dalen).
(De aanpak omvat dan ook 'spieren voeden' en daarna pas trainen, slijmvliezen helpen en graag meer serotonine. Stuk voor stuk concrete stappen.)

En ik kan me best voorstellen dat een arts 'de spookverhalen op de sociale media' wenst tegen te spreken.
Maar 'pure, pure basis': bij ieder vaccin krijg je - per definitie - een verzwakte ziekmaker binnen. Het is gewoon een soort homeopathie: het doel is dat jouw lichaam, je immuunsysteem gaat 'boksen' met die ziekmaker - en uiteraard is het doel dat jij daar sterker uit tevoorschijn komt. (Het verschil is dat homeopathen dit proces vaak uitgebreid monitoren.)
...en dat deze bokserij die niet wordt begeleid per definitie nooit gedoe oplevert - die stelling is meer geloof dan wetenschap. (Ik ken mensen die na iedere tropen enting en bakken vitamine C en wat al niet slikken en naar een kineioloog gaan om hun immuunsysteem maximaal sterk te maken.)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:13

Heb je stress, zit je veel in dezelfde houding. Denk aan lezen, Computer, telefoon etc? Ben je ooit van een paard gevallen?
Hoge hartslag kan komen door stress.
Zelf help dry needeling mij heel goed voor de nek- en schouder klachten.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 10:17

Esther_ schreef:
Heb je stress, zit je veel in dezelfde houding. Denk aan lezen, Computer, telefoon etc? Ben je ooit van een paard gevallen?
Hoge hartslag kan komen door stress.
Zelf help dry needeling mij heel goed voor de nek- en schouder klachten.

Ik ervaar geen stress. Zelfde houding gebeurd wel op school en tijdens huiswerk. Maar thuis probeer ik vaak van houding te wisselen en tussendoor andere dingen te gaan doen zodat ik niet heel de tijd in dezelfde houding zit. Ook probeer ik zo netjes mogelijk te zitten (de manier die ik van de cesar therapie geleerd heb) maar dit lukt niet de hele tijd. Ik ben twee keer van een paard af gevallen maar dit was ver voordat mn nek en schouderklachten begonnen dus ik denk niet dat het daardoor kan komen. Ben wel gevallen tijdens het skiën met school. Toen is er ook iets verkeerd geschoten in mijn onderrug waardoor ik een week plat heb moeten liggen. Dit was ongeveer een half jaar voordat de klachten begonnen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:09

Dan kan het toch door de val komen. Ik ken meerdere mensen waaronder ikzelf, die na maanden/jaren last kregen van hun val. Een osteopaat/manueel therapeut en dry needeling heeft hier verlichting gebracht.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 11:24

Esther_ schreef:
Dan kan het toch door de val komen. Ik ken meerdere mensen waaronder ikzelf, die na maanden/jaren last kregen van hun val. Een osteopaat/manueel therapeut en dry needeling heeft hier verlichting gebracht.

Okee, bedankt. Ik ben al langer dan een jaar onder behandeling bij een osteopaat. En heb vanmiddag een afspraak bij een nieuwe osteopaat omdat ik die andere niet kon combineren met school. Dry needeling zou ik nog kunnen proberen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:04

Scoliose: laat je moeder/vriend of goede vriendin eens beoordelen of je als je gewoon ontspannen rechtop staat niet gedraaid staat in je heupen en of je beide schouderbladen wel netjes laat afhangen.

Ik heb een scoliose en daardoor al sinds 17de nek en rugklachten (bovenrug), maar wat de klachten verergert is dat ik als een soort compensatie 1 schouder chronisch optrek wat natuurljk chronische overbelasting tot gevolg heeft.

Overigens heb ik een diagnose fybro (Gesteld in periode dat ik echt veel meer klachten had), maar ik denk zelf dat fybro heel erg vaak een soort ' tja we weten het ook niet, het interesseert ons niet en het ergert dat wij het niet weten, en zoek het maar fijn uit verder' diagnose is.

De richtlijnen voor fybro zijn ook niet van zon aard dat je er wat mee opschiet:

In plaats van serieus behandelen wordt het gezien als een soort perceptiestoornis (dus je voelt je wel rot, maar dat is omdat je ervaart/zelf denkt dat je je rot voelt, niet omdat er een reden is om je rot te voelen :+ ) en mag in Nederland alleen behandeld worden met cognitieve therapie, waarin ze je dan gaan leren om als je je rot voelt te gaan ontkennen dat je je rot voelt en dan ga je je vanzelf beter voelen, of met Graded exercise therapie, dan gaan ze er vanuit dat je gewoon een slechte conditie hebt en niet in stat bent om zelf te bepalen wat je aan kan, en gaan ze je beetje sportschooltraining geven.

De wetenschap daarachter blijkt volkomen waardeloos, bijna op het randje van fraude (omdat er bewust met de data is gerommeld om de trial zinvol te laten lijken) en heeft al veel mensen schade berokkent.

Met andere woorden: fybro is een verzamelnaam voor reeele klachten, maar omdat het syndroom in Nederland niet als reeele ziekte gezien wordt, ben je misschien beter af zonder die diagnose.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 12:16

randalinpony schreef:
Scoliose: laat je moeder/vriend of goede vriendin eens beoordelen of je als je gewoon ontspannen rechtop staat niet gedraaid staat in je heupen en of je beide schouderbladen wel netjes laat afhangen.

Ik heb een scoliose en daardoor al sinds 17de nek en rugklachten (bovenrug), maar wat de klachten verergert is dat ik als een soort compensatie 1 schouder chronisch optrek wat natuurljk chronische overbelasting tot gevolg heeft.

Overigens heb ik een diagnose fybro (Gesteld in periode dat ik echt veel meer klachten had), maar ik denk zelf dat fybro heel erg vaak een soort ' tja we weten het ook niet, het interesseert ons niet en het ergert dat wij het niet weten, en zoek het maar fijn uit verder' diagnose is.

De richtlijnen voor fybro zijn ook niet van zon aard dat je er wat mee opschiet:

In plaats van serieus behandelen wordt het gezien als een soort perceptiestoornis (dus je voelt je wel rot, maar dat is omdat je ervaart/zelf denkt dat je je rot voelt, niet omdat er een reden is om je rot te voelen :+ ) en mag in Nederland alleen behandeld worden met cognitieve therapie, waarin ze je dan gaan leren om als je je rot voelt te gaan ontkennen dat je je rot voelt en dan ga je je vanzelf beter voelen, of met Graded exercise therapie, dan gaan ze er vanuit dat je gewoon een slechte conditie hebt en niet in stat bent om zelf te bepalen wat je aan kan, en gaan ze je beetje sportschooltraining geven.

De wetenschap daarachter blijkt volkomen waardeloos, bijna op het randje van fraude (omdat er bewust met de data is gerommeld om de trial zinvol te laten lijken) en heeft al veel mensen schade berokkent.

Met andere woorden: fybro is een verzamelnaam voor reeele klachten, maar omdat het syndroom in Nederland niet als reeele ziekte gezien wordt, ben je misschien beter af zonder die diagnose.

Okee, bedankt voor je antwoord.

Ik heb toevallig gisteren iemand laten kijken of dat ik 1 schouder meer optrek door mijn scoliose (zij zelf heeft dat namelijk wel heel erg). Ze zei dat ik dit echt heel minimaal heb, bijna niet te zien.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:19

Vitamine D tekort komt bij heel erg veel mensen voor. Ik zou echter wel denken dat het bij ruiters minder zou moeten voorkomen :-)
Mij is gezegd dat je minstens een half uur per dag moet buiten zijn zonder gebruik van zonnecrème om een goede waarde te hebben & te behouden. Al hangt het van je huidtype af ... ik ben een iets donkerder type (bruin haar, lichtbruine huid.. ) en heb meer zon nodig dan een bleek type voor de waardes op peil te houden.

ik heb trouwens ook een tijd vitamine D bijgenomen, ik werd er opmerkelijk energieker van. (werkt beter als koffie :D )
En ik ga er binnenkort terug mee beginnen :-)
En een Vitamine D tekort kan inderdaad een hoge hartslag veroorzaken..

Voor de scoliose : kan je osteopaat je niet helpen? De mijne heeft mijn bekken & heiligbeen terug recht gezet en sindsdien heb ik daar weinig tot geen last meer van. Mijn hoofdpijn / nekpijn is ondertussen ook weg daardoor.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 12:32

amintah schreef:
Vitamine D tekort komt bij heel erg veel mensen voor. Ik zou echter wel denken dat het bij ruiters minder zou moeten voorkomen :-)
Mij is gezegd dat je minstens een half uur per dag moet buiten zijn zonder gebruik van zonnecrème om een goede waarde te hebben & te behouden. Al hangt het van je huidtype af ... ik ben een iets donkerder type (bruin haar, lichtbruine huid.. ) en heb meer zon nodig dan een bleek type voor de waardes op peil te houden.

ik heb trouwens ook een tijd vitamine D bijgenomen, ik werd er opmerkelijk energieker van. (werkt beter als koffie :D )
En ik ga er binnenkort terug mee beginnen :-)
En een Vitamine D tekort kan inderdaad een hoge hartslag veroorzaken..

Voor de scoliose : kan je osteopaat je niet helpen? De mijne heeft mijn bekken & heiligbeen terug recht gezet en sindsdien heb ik daar weinig tot geen last meer van. Mijn hoofdpijn / nekpijn is ondertussen ook weg daardoor.

Ik kom wel aan een halfuur buiten zonder zonnecreme. Al is zonder zonnecreme in de zomer lastiger omdat ik nogal bleek ben. Maar dan kom ik natuurlijk wel weer meer buiten.

De osteopaat maakte elke keer vrij veel los. Vooral een plekje in mijn bovenrug (bij mijn schouderblad) bleef steeds terug vastschieten. De oorzaak daarvan wist hij ook niet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:33

randalinpony schreef:

Huuu - ik heb toch liever de hypothese 'mogelijk laag in serotonine - zou tryptofaan helpen?'.
(En bij meer ziekten is cognitieve gedragstherapie een soort van gouden standaard.)
...en met slecht doorbloedde spieren die maar moeizaam ATP verwerken gaan sporten - brrrr!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 07:35

Joy_Mennings schreef:
Imala204 schreef:

Ik zou het zo niet weten, dat zou ik terug moeten zoeken. Zitten die bij de standaard test? Want ik had volgensmij de standaard test + vitamine D & B12 en Pfeiffer.

Ik weet niet of die bij een standaard test zitten. Toen ik jaren geleden naar ha ging omdat ik dacht dat m'n klachten door een vitamine tekort kwamen opperde de arts zelf dat hij mijn schildklier waarden ook wilde testen. Daar bleek toen ook het probleem te liggen. Klachten kwamen door een te trage schildklier (hypothyreoïdie)
Dus bij volgende ha bezoek misschien eens navragen?

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 07:46

Jannepauli schreef:
Heb je er wel eens over gedacht om schouder- en nek door een goede fysio te laten masseren en los te maken? Als het bindweefsel erg stijf is geworden kun je ook pijnklachten krijgen. En van pijnklachten word je ook moe. Wel door een goede masseur laten doen, een relax-massage in een schoonheidssalon bv is zinloos
.

Daar kun je idd ook veel baat bij hebben. Mijn bindweefsel was ook heel stijf en star geworden. Door maandenlange diepte massage en soms ook Guasha massage ( een oude vorm van massage met stenen en olie) is mijn bindweefsel goed losgekomen. De behandelingen ( aanvankelijk 1 keer per week en na verloop van tijd afgebouwd naar 1 keer per 4 weken) hebben mij goed gedaan. Het was vaak pijnlijk maar er moest ook het nodige losgemaakt worden. Ik heb het bij een praktijk voor natuurlijke geneeskunde laten doen ipv fysiotherapeut.Kreeg de behandelingen ook vergoed door de zorgverzekeraar, ze vielen onder alternatieve geneeswijze.
Laatst bijgewerkt door Imala204 op 24-09-16 07:50, in het totaal 2 keer bewerkt

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:08

Niet alle reacties gelezen, maar heb je wel een bril gehad? Zelf heb ik ook kleine + maar was echt een wereld van verschil met mn hoofdpijn. Zeker het proberen waard!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 08:33

Ik zal de volgende keer bij de huisarts navragen over die schildklier.

SuzanH schreef:
Niet alle reacties gelezen, maar heb je wel een bril gehad? Zelf heb ik ook kleine + maar was echt een wereld van verschil met mn hoofdpijn. Zeker het proberen waard!

Nee ik heb geen bril gehad. De opticien dacht dat de hoofdpijn daar niet door kon komen ook omdat mijn nek dan altijd extreem gespannen is en daarna de hoofdpijn pas komt. Zou je dan ook niet aan beide kanten hoofdpijn moeten hebben ipv 1 kant?

Ik ben gister naar de nieuwe osteopaat geweest. Heel mijn verhaal vertelt en onderzoek gehad. Zij denkt dat het door mijn lever veroorzaakt is. Ik moet nu suikervrij gaan eten en dan gaat zij mij losmaken en nog een aantal andere dingen. Maar alleen losmaken had geen zin want dan kwam het zo weer terug. Ook wilde ze mijn bloedwaardes zien dus die neem ik mee de volgende keer, en misschien nog een keer opnieuw laten prikken.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:44

Ik eet ook al zo'n 4 jaar voor een groot deel suikervrij. En ik voel me inderdaad hierdoor een stuk beter. Als je het probeert moet je het wel minimaal 4 weken volhouden voordat je resultaat ziet/merkt.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 08:58

Esther_ schreef:
Ik eet ook al zo'n 4 jaar voor een groot deel suikervrij. En ik voel me inderdaad hierdoor een stuk beter. Als je het probeert moet je het wel minimaal 4 weken volhouden voordat je resultaat ziet/merkt.

Ja de osteopaat zei zelfs 6 weken.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:59

Joy_Mennings schreef:
Ik zal de volgende keer bij de huisarts navragen over die schildklier.

SuzanH schreef:

Nee ik heb geen bril gehad. De opticien dacht dat de hoofdpijn daar niet door kon komen ook omdat mijn nek dan altijd extreem gespannen is en daarna de hoofdpijn pas komt. Zou je dan ook niet aan beide kanten hoofdpijn moeten hebben ipv 1 kant?

Ik ben gister naar de nieuwe osteopaat geweest. Heel mijn verhaal vertelt en onderzoek gehad. Zij denkt dat het door mijn lever veroorzaakt is. Ik moet nu suikervrij gaan eten en dan gaat zij mij losmaken en nog een aantal andere dingen. Maar alleen losmaken had geen zin want dan kwam het zo weer terug. Ook wilde ze mijn bloedwaardes zien dus die neem ik mee de volgende keer, en misschien nog een keer opnieuw laten prikken.

Ik had dezelfde klachten ook een kant apart. Fysio met combinatie een bril zijn de klachten verminderd!