Zwelling na verwijdering verstandskiezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nachocheese

Re: Zwelling na verwijdering verstandskiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:01

Sterkte allereerst !

Ik heb donderdag 2 verstandskiezen laten trekken, heb ze niet meegekregen haha.

Heb er ook totaal geen last van gehad, zelfde dag nog patat en chips gehad. Wel stink ik nog ontzettend uit m'n mond! Net alsof er dode ratjes in m'n mond leven :\

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:01

Ik zou niks eten waar je op moet kauwen. Dus vooral smoothies met ook groentes zoals spinazie en broccolie erin. Dan krijg je in ieder geval voedingsstoffen binnen.

4 tegelijk, bah wat een nachtmerrie! Bij mij is er 3 jaar terug 1 getrokken en de laatste 3 gaan nu in 2x. Eerst de ene kant en dan de andere kant. En dáár zie ik al tegenop :=

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 12:05

Djilna, maar dat is misschien niet onder narcose? Ik zou er meer tegenop gezien hebben als ze dit onder plaatselijke verdoving zouden gedaan hebben. Zeker die moeilijke tand, had echt niet wakker willen zijn daarbij :')

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:06

Nee dit is inderdaad met plaatselijke verdoving. Mijn kiezen liggen redelijk 'makkelijk' blijkbaar. Maar vooral in mijn onderkaak te weinig ruimte dus het zal toch even wrikken worden :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 12:10

Ja dat wrikken wilde ik liever niet bewust ondergaan, haha :+ Plus dat ze dan echt één tand per keer gingen doen.
Veel succes in elk geval, brr!

Nachocheese, dode ratjes :')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 14:57

Mijn wangen gloeien enorm en zien nu ook rood. Ik ga zelfs zweten als ik geen ijs leg, zelfs al na een minuutje. Klinkt dat iemand bekend? Heb thans geen koorts meer...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 15:10

En mijn gezicht is normaal het slankste lichaamsdeel dat ik heb :') _O-

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:12

Tieneke schreef:
Ik probeer ook te eten nu, maar krijg mijn mond nog minder open dan gisteren. De gebaande mondhoek maakt het niet bepaald fijner... En ik mocht vandaag voor zo ver het lukte alles weer eten _O-

Tips voor het eten: vers witbrood met tomatensoep (tomaten creme, daar zitten geen stukjes in). De korstjes scheurde ik van het brood af en de soep liet ik afkoelen totdat die lauw was. Dan scheurde ik een klein stukje brood af, doopte dat in de soep en stopte het dan in m'n mond. Je hoeft er niet eens op te kauwen: valt gewoon uit elkaar. Heb daar de eerste 2 dagen op geleefd. :') Sterkte!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:21

Sterkte en beterschap!
Tja....het duurt even voordat je normale gezicht weer terug hebt helaas.
Denk maar in dagen en niet in uren. Bij mij duurde het bij een kies zelfs weken voordat ik er weer normaal uitzag.
Kijk maar niet te veel in de spiegel :(:)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 15:25

Nee idd geen goed plan...

Mijn wangen bonzen ook echt, zodanig dat het ijs mee op en neer gaat... Dat had ik gisteren niet. Het is ook zo ontzettend warm...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:35

Tieneke schreef:
Er was algehele narcose.
Verpleger op de recovery zei (heel geruststellend): "Amai, wat hebben ze met u uitgespookt? U hebben ze ferm tussengepakt."

Toen had ik al wat door :+

Volgens mij staat deze opmerking met stip bovenaan de lijst van "Opmerkingen die je beslist níet wilt horen." :+

Beterschap! Zoiets heeft tijd nodig... :(:)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:40

Ocharm, TS :(:)

Beterschap ermee hoor.
Dat is er vast ruig aan toegegaan.

En vertrouw je het niet, dan contact opnemen met je ziekenhuis hoor.
Je zal de eerste niet zijn die een ontsteking heeft zonder koorts.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 15:42

Daar mag je wel zeker van zijn :+ En ik was dus maar net wakker aan het worden en had moeite met ademen door al het bloed in m'n neus en dichte keel. Alsof ik als plaatselijke boksbal gediend had of zo :+

Ja idd, Boras. Ik ga even afwachten hoe het vanavond gaat (meestal voel ik mij bij allerlei kwalen 's avonds beter) en anders bel ik even de arts van wacht. Dat bonzen staat me niet zo aan. Net weer vers ijs gelegd en nu gaat het weer beter, maar het blijft toch doorgaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:46

Aii fiks opgezwollen := , heb ze in 2z bij de tandarts laten trekken (door de kaakchirurg daar , dikke Duitser met bijhorende kracht ) . Trekken geen probleem ,ene keer 1 en de andere keer besloot de beste man als verrassing de andere 2 er beide uit te trekken := . Ik kon eten aan de andere kant proppen maar kan jij niet uiteraard , heel veel sterkte met het bouillon en gepureerd eten dieet door een rietje . Goed koelen is geen slecht plan

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:48

Niet bemoedigend TS, maar zelfs na mijn kaakoperatie was mijn gezicht niet zo opgezwollen. Met het verwijderen van mijn verstandskiezen onder plaatselijke verdoving (ook alle 4 in 1 keer) had ik wel een gezwollen gezicht, maar met een week was dat weg. Ook kon ik de dag erna gewoon weer eten. Ik zou het nog even een paar dagen aankijken en als het niet beter wordt het ziekenhuis bellen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 15:52

Ik denk dat ze het fameus aan mijn rechterkant hebben geforceerd. De pijn begint nu ook door de medicatie heen te komen. Mijn moeder komt ook nog langs straks, haar mening ook even vragen...

Normaal moet ik vrijdag weer werken, maar dan zal het toch drastisch moeten beteren de komende dagen.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:56

Doe je wel goed spoelen,heb je iets mee gekregen daarvoor?

Het dik zijn valt me nog mee, ook de kleur. Ik had echt joekels van bloedzakken onder mijn wangen hangen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 17:13

De foto (het licht hier) vertekent wel een beetje. Als ze gloeien zijn ze op een paar minuten donkerrood en -blauw. Dat komt nu weer opzetten. Maar mama is dadelijk hier, ga ik eens vragen wat zij denkt.

Ik heb PerioAid om te spoelen, heb ik tot nu toe ook flink gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:23

Hoeveel pijnstillers neem je in?
Ik heb paracetamol en ibuprofen gehad, wisselde het af, als ik wakker werd ibuprofen 600mg, dan om half 10 2 paracetamol, vlak voor de pauze om 12 uur weer ibuprofen 600 nu en dan rond half 3 weer paracetamol, daarna vlak voor het eten weer maar ik had die paracetamol er wel echt bij nodig.
Dat steken en pijn doen herken ik wel, als ik te laat was met innemen had ik het ook en s'nachts werd ik er wakker van, met de ibuprofen ging het over.
Ik heb het gevraagd toen ik ze er uit liet halen en ik mocht er gewoon paracetamol bij nemen als het nodig was, misschien kan jij ook iets verhogen waardoor je er minder pijn aan hebt?

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:29

Mijn broer had ook aan een kant alles opgezwollen, die is vandaag terug gegaan en blijkt dat 1 kant compleet ontstoken is.
Beetje opletten als er veranderingen optreden kwa pijn en dikheid :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 17:53

Net met mama even overlegd. Als het morgen niet mindert ga ik de dokter contacteren. Ze denkt ook dat het aan het ontsteken is, maar ik wil de nacht nog even afwachten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 20:12

De lasagne wel goed opgekregen, al is die mondhoek echt zo pijnlijk als er iets tegenkomt. Maar alles links gehouden. Dit is rechts...

-O-
Afbeelding

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:28

Wen en maar aan :')
Ik heb de mijne (alle 4) er een paar maanden geleden ook uit laten trekken en het is volkomen normaal dat je gezicht opzwelt en blauw wordt.. Dat blijft nog wel een paar dagen zo.

Ik kon pas na 4 dagen "vast" voedsel eten en kauwen met mijn voortandem en het duurde meer dan een week voor ik met mijn kiezen kon kauwen. Harde dingen zelfs pas na bijna 2 weken.

Als je je echt zorgen maakt of denkt dat het ontstoken is ofzo(daar moet je natuurlijk wel mee oppassen!) bel je je doktor/tandarts die ze getrokken heeft. Maar dit klinkt voor mij volkomen normaal ;)

Beterschap in ieder geval! Het komt wel weer goed ;)
Laatst bijgewerkt door Equisync op 20-09-16 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:31

Ik heb de mijne ook alle 4 tegelijk laten trekken. Kon zo in de reclame van hamsteren van de AH.
De zwelling zakte op een gegeven moment naar benedeb en werd blauw en geel.

Zonder pijnstillers kon ik ook echt niet. Kan me alleen niet meer herinneren dat ik zo'n rode wang had...

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:37

wat bij mij hielp was om waterballonnen te vullen en in de koelkast te leggen. Als je ze niet te groot maakt vormen ze mooi mee met je kaak. Heel veel beterschap iig.

Bij mij werden er maar 2 weggehaald. Heb 4 weken niet normaal kunnen eten. Andere 2 blijven dus mooi zitten.