Lage bloeddruk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cupido1996

Re: Lage bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:10

Hier ook een lage bloeddruk. Nu in mijn zwangerschap vind ik het een drama.
Door de vele innige vriendschappen met de wc is het ook erg lastig om met goed eten en drinken de bloeddruk stabiel en iets hoger te houden. Hij is nu rond de 90/62. Van zout eten en drop word ik misselijk, dus komt er weer uit.
Het grootste probleem wat ik op dit moment erdoor ervaar is complete lusteloosheid. De lage bloeddruk maakt me zo gigantisch moe en in combinatie met het vele spugen en slechte eten ben ik gewoon compleet uitgeput.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:31

Salsa schreef:
Hier ook altijd lage bloeddruk. Hang meestal qua onderdruk tussen de 50 en 60 nu ik zwanger ben.

Ik heb er nu wel veel last van in combinatie met bloedarmoede. Het opkrikken daarvan blijkt nog verrekte lastig met een lage bloeddruk. Over mijn energie die ontbreekt niet te spreken. De motor start nu namelijk amper op. Maar verder is vooral mijn verloskundige er erg blij mee. Laagste in de drie zwangerschappen ooit gemeten was 78/48 en hoogste tot nu toe 100/68 vlak voor de bevallIng van ons tweede kind. Ik mag dus ook drop en cup a soup gebruiken om overeind te blijven soms

Toevallig laatst nagekeken omdat dit allemaal in het dossier staat

Hier hetzelfde tijdens de zwangerschap, mijn ijzer is wel altijd enorm hoog. Paar dagen voor de bevalling had ik 110/60 en ik voelde me zo sterk en onduizelig :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 10:23

Onduizelig :D
Zouden zoute pinda's ook helpen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 10:52

Zouthoutthee hmmmmmm

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 11:02

Mijn bloeddruk is nog steeds aan de lage kant, maar een paar jaar terug was hij echt te laag en met ook nog eens een ondergewicht was dat niet handig.... Ik ben kelp pilletjes gaan slikken ( 1 per dag , gewoon bij de drogist verkrijgbaar ) en het is nu boven de 90-60 altijd !

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:40

Cayenne schreef:

Zout is zout, dus ja. :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:59

Hikarii schreef:
Cayenne schreef:

Zout is zout, dus ja. :j

Nee, je bloeddruk stijgt namelijk weinig van zout en het is slecht voor je nieren.

De stof glycyrrhizine uit drop en zoethout zorgt ervoor dat je bloeddruk stijgt. Of je zoete of zoute drop eet maakt dus niet uit :)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:06

Volgens mij kan het wel gevaarlijk zijn... Zo werd ik in een keer heel duizelig onder het auto rijden, heb toen direct de auto aan de kant gezet en iemand me laten komen ophalen. Risico wil ik dan niet meer nemen aangezien ik wel vaker flauw val door mijn lage bloeddruk.
De dokter zei dat ik gewoon meer zout moest eten :Y)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:12

Ik heb er zelf zelden last van (toen wel flauwgevallen in de douche, gelukkig was manlief thuis en hoorde het), maar ik vind ook dat er weinig voorlichting over gegeven wordt door artsen. Een kennis is zo van de trap gevallen en heeft maanden in coma gelegen. Dat die jongen terug vrij normaal rondloopt is een mirakel.

En dat is dan idd thuis. Maar op straat, in het verkeer... Heb het dan maar eens voor en dan ben je ook een gevaar voor anderen. Wat iemand eerder zei: leren luisteren naar je lijf en het zekere voor het onzekere nemen. Daar kan niemand slechter van worden.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:20

Ik heb hier ook jarenlang last van gehad, lage bloeddruk en vaak viel ik flauw. Gelukkig is dat voorbij. Ik las een tijd terug in een krant dat je als je voelt aankomen dat je flauwvalt, je moet gaan zitten, je benen moet kruisen en dan je spieren aanspannen. Dat zou voorkomen dat je flauwvalt. Heb het gelukkig nooit meer kunnen testen :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:37

Cayenne schreef:
phormicola schreef:
Ik heb inderdaad ook een lage hartslag, maar moet ook zeggen dat ik een hartaandoening heb. De lage bloeddruk past echter totaal niet in dat plaatje. Geen idee dus waar die lage hartslag bijhoort.

Ik heb een 24 uurs hartmeting gehad en daar kwam uit dat in rust mijn hartslag soms naar ongeveer 26 tot 32 slagen zakt. (Ik weet niet of dat heel laag is).

Die hartslag is wel heel laag, geen vervolgonderzoek gehad? Mijn man had dat vroeger ook, een zeer lage hartslag in rust maar hij was toen ook op hoog niveau aan het sporten, nu heeft hij een normale hartslag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:41

Nee, geen vervolg onderzoek gehad omdat ik toentertijd ook flink sportte. Die waardes had ik ook alleen 's nachts. Overdag zit ik gemiddeld op 45.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:03

Cayenne schreef:
Nee, geen vervolg onderzoek gehad omdat ik toentertijd ook flink sportte. Die waardes had ik ook alleen 's nachts. Overdag zit ik gemiddeld op 45.

Maar wanneer je dus nu niet meer sport zou de hartslag toch ook wat hoger moeten worden??

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:10

Kelpasan van A Vogel werkt erg goed bij een lage bloeddruk.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:17

Handige tips die hier voorbij komen! Ga er zeker van een paar gebruik maken.

Ik heb het ook al maanden, vorige week mezelf helemaal binneste buiten laten keren maar er kwam alleen een lage bloeddruk uit en dat er te weinig zuurstof naar mijn hersenen gaat als ik op sta. Ook het licht in de hoofd en trillende handen ect, maar juist ipv een trage hartslag heb ik hartkloppingen.

En het aanspannen van iets helpt indd ook heel goed, of het nu je buik- been of bil spieren zijn, je voelt gelijk weer bloed naar je hoofd stromen haha.