Help! Onstekingen en vettig haar...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MusicIsLife

Re: Help! Onstekingen en vettig haar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 13:51

Bedankt voor de vele reacties!

Het was maar een idee natuurlijk, ik weet ook niet of de pil de beste ollossing is, gezien je, je hormonen dwingt om in balans te blijven wst ook voor voor problemen kan zorgen.

Ik ben in Januari al gestopt met de pil en de onstekingen en vet haar is echt van de laatste ca 4 maanden. Mij menstruatie liep eigenlijk meteen al best prima op schema, maar is pas sinds juli gaan rommelen en nu dus al 5 weken te laat.

Sommige mensen zeggen geduld hebben, maar het zit er inmiddels al ca. 4 maanden en ik kon bijvoorbeeld niet op mij wamg liggen om dat de onstekingen zo veel pijn deden. Ook trok het naar mijn oog toe, dat was het punt dat er toch echt snel meer actue ondernomen moest. "Gelukkig" is de ontsteking uit zichzelf open gebarsten en sinds er een hele hoop rommel uit is doet hij tenminste niet meer zo een pijn. De andere daaraantegen nog wel.

Je zag ook echt 2 gigantische bulten zitten, het stak echt uit zegmaar en mijn huid stond helemaal strak.

Verder heb ik nog een paar kleine onderhuidse harde bulten maar daar heb ik geen last van. Nu begint er 1tje op mijn neus... Dus mijn neus is nu een en al rood...

Gelukkig kan ik vanmiddag bij de huisarts terecht.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 13:52

@MerleSimone,

Die heb ik inderdaad ook gehad! Lijkt inderdaad erg op mijn verhaal, bij mij ging het stoppen van de pil eerste tijd ook erg goed inderdaad!ben benieuwd wat de huisarts zegt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:54

Varkensvlees inderdaad.
Verder is allergie ook een optie.
Maar inderdaad shampoo, ik krijg van normale shampoo vreselijk vet haar en daar ben ik bijna geheel van af nu. *\o/*
Iets zonder sulfaten en siliconen nemen. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:55

Ik hoop dat je een verwijzing krijgt voor de dermatoloog, die kan ook zeggen wat pilgebruik of niet kan toevoegen (of niet ;) ). Ik vind het in ieder geval niet tof klinken en hoop dat je snel alles wat op orde hebt.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:02

Ben heel benieuwd naar advies van je HA inderdaad, ik kan ook niks op mn wang hebben. Zelfs creme smeren doet zeer. Succes vanmiddag!

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 18:54

Krijg nu 4 weken een antiobiotica, niet als zalf maar dit keer om in te nemen. Ze gaan kijken wat dit doet. Ze konden niet kijken naar mijn hormonen, zover ik wist kon dat wel, maar oke. Eerst even kijken of dit aanslaat voor in ieder geval de onstekingen. Ze had het er wel over evt. toch nog de pil te beginnen.

Voor nu helpt die antioviotica misschien even voor de echt onstekingen, maar ik ben een beetje bang dat het daarna gewoon weer op komt zetten, omdat het probleem niet echt word aangepakt, maar er een symptoom bestreden word. Ik ga het iig proberen en dan weer verder kijken.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:37

Ik had ook veel last van onderhuidse cystes, na 2 maanden antibiotica was dit helemaal verdwenen.
Helaas is het inmiddels omgeslagen naar allemaal kleine puistjes en moet ik alsnog naar de dermatoloog toe, maar hier hele goede ervaringen met antibiotica dus.

Dit was mijn voortgang met antibiotica:
Afbeelding

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 04:03

Wat een verandering inderdaad zeg!! Fijn dat het zo goed werkt bij jou! Hmm dat is minder, hopelijk kan daar snel iets aan gedaan worden. Zou graag horen wat ze daar dan nu weer mee gaan doen!

Succes ook in ieder geval!!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:28

Wauw Murthul! Pff ik wens dat ik snel weer zo'n gave huid krijg..

MusicIsLife ik ben benieuwd of het bij jou ook gaat werken :j Bij mij kijkt de benzac aan te slaan dus ik wacht nog even af.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:23

Antibiotica kan heel goed helpen hoor, TS. Als er echt iets ziet dat jouw huid ziek maakt, is het een goed begin. Zo'n lange kuur overleeft bijna geen enkele bacterie :P

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 13:32

@merlesimone, als dat bij jou helpt zou ik dat zeker eerst proberen:)

Ja dat denk ik ook Janine, allee ik mankeer nog een beetje meer. Dus toch nog even contact opgenomen met de huisarts. Ik kon toen niet met antibiotica behandeld worden voor de lyme, vanwege het virus die er zit en versterkt word door antibiotica. Opzich gaat het nu weer behoorlijk goed, maar toch even nog nagevraagd. Mocht ik echt ziek worden dan moet ik stoppen en danwaarschijnlijk alsnog over naar de pil.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 07:14

Vanmiddag word ik als het goed is gebeld door mijn lyme arts. Ik ga met hem ook nog even in overleg. Gister de eerst genomen. Vandaag is mijn hele neus gebobbeld vol met witte koppen erop. Doet veel pijn en is knalrood... Mijn huid is ook steeds vetter aan het worden... Moet toch even met hem nog overleggen of dit wel echt goed gaat met mijn huidige medicijnen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:46

Zweedse kruidenbitter heeft de tuinen, vermengen met water en je gezicht er mee schoonmaken. Dat werkt echt super.

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:16

Phoe meisje, lastig allemaal. Veel sterkte en ik hoop voor je dat het toch wat rustiger wordt :(:)

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 16:46

Dankjewel ! :)

Ik heb mijn lyme arts gesproken. De antibiotica die ik krijg word ook wel gebruikt bij lyme, dus multifunctioneel.

Er word PCOS vermoed, het enige wat hiertegen kan helpen is weer aan de pil.

Ik ben opgelucht hem even gesproken te hebben, want hij kan alles altijd erg duidelijk uitleggen en weet een hoop.

Deze ga ik nu meteen bestellen. Want dit kan niet zo door blijven gaan. Het is nu weer verplaatst naar mijn neus.

Dit is hoe mijn neus er vandaag uit ziet.... Niet heel duidelijk, maar vol met puisten en onstekingen en schilfers.

Afbeelding

Afbeelding

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:56

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:16

Dat ziet er inderdaad wel iets erger uit dan de normale acne. Ik had het ook heel erg, maar geen vlees eten en aan de pil hebben mij enorm geholpen. Ik hoop dat het snel beter wordt!

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 20:44

Dankjewel! Vraag me af hoe het dan zit met die insulineresistentie... Dat trillen van het niet snel genoeg eten heb ik al ontzettend lang...ik heb alleen ook al ontzettend lang de pil gebruikt, dus nokit iets gemerkt van de eventuele pcos.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:51

Ik ben geen dermatoloog, maar gevoelsmatig als je huid zo'n rommeltje is, is AB icm de pil dan wel een goed plan? Gevoelsmatig zou je juist zeggen, ga terug naar de natuurlijke basis en ontgiftig je lichaam. Bijvoorbeeld door varkensvlees, zuivel etc te laten staan en door alleen natuurlijke verzorgingsproducten te gebruiken.
Waarom ik dit zeg, ik hoor zo verschrikkelijk veel positieve verhalen over deze combinatie en juist ook dat AB en de pil het weer verergeren.
Ik wil je arts niet tegenspreken hoor, maar wilde dit wel zeggen. :o

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 20:56

Helemaal goed hoor!! :j is fijn als mensen meedenken! Dankzij bokt in contact gekomen net de lymearts en wist ik eindelijk wat me mankeerde :) vandaar dat ik nu weer mijn verhaal geplaatst heb! Soms weet je even niet meer wat je nu moet geloven en dan is het toch fijn om ook te horen hoe anderen erover denken!

De antibiotica gaan we ook niet te lang houden :) ik zal eens gaan kijken naar wat ik allemaal eet qua varkensvlees!

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:07

Het komt er op neer, geen suiker maar vetten voor energie :-)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 00:16

Er wordt pcos vermoed......slechte zaak met het vermoeden ze moeten je meteen doorsturen naar een gynaecoloog voor een echo en bloedonderzoek.
Heb je zelf al wat ingelezen wat pcos is?
Zo niet,echt doen en ga op Fb naar de groepen ervan vaak weten de vrouwen daar wel raad met dit soort dingen.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 06:10

Wat de huisarts zei: lab doet daar geen onderzoek naar, echo maken is alleen als je een eventuele kinderwens hebt.

Ik heb wel gelezen wat het inhoud, maar als het weer onder controle is, is het dan schadelijk nog of? Ik zal eens een fb pagina bezoeken!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:42

Ik heb met mijn Lyme ook flink huidklachten, weg krijg ik het gewoon niet.
Ja aspirinemaskers, maskertjes met norit en wasgel en scrub van het kruidvat op basis van salicylzuur.
Verder varkensvlees, gluten, melk en soja mijden en alle shampoo ed natuurlijk.
Houdt er rekening mee dat als je behandeld wordt voor de Lyme dat de zooi er ook gewoon via je huid uitkomt, dat heb ik ook.
Hoe pittiger de behandeling hoe erger het is.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 07:25

Bedankt voor je reactie moonfish. Mag ik vragen welke medicijnen jij krijgt voor de lyme?

Ik sta vanmiddag bij de huisarts om te vragen om een dermatoloog want me neus dat gaat niet goed zo. Word alleen maar erger ipv minder. Opvallend is dat het begon toen ik de medicatie kreeg, minder werd toen ik even stopte en weer heel erg is nu ik weer begonnen ben. Dus per direct de meciatie gestopt, nu alleen aan de antiobiotica en anticonceptie. Kijken hoe het dan ook gaat met de lyme, want ben er behoorlijk goed bovenop en anders meteen de medicatie en weer bloed laten prikken om te kijken hoe alles ervoor staat... Maar dan weten we in ieder geval of het van demedicijnen kan komen dat alles troep er via mijn huid uit komt en mijn hormonen uit balans brengt.

Zo staat het er op dit moment voor en ik hoop dat dit de beste oplosssing is, maar dat denk ik wel ... Even naar het totaal plaatje kijkend.