Trypofobie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 03:28

Hahah even een skup hier...

Afbeelding

Broccoflower (die groente in de foto) is zoiets waar ik echt de gruwels van krijg.

Mn vriend nam er laatst een mee naar huis. Ik kan er niet na kijken.

SteffiiY

Re: Trypofobie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 12:31

Mwah moet zeggen dat ik bovenstaande nog wel redelijk kan handelen :P

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:56

Ik kan Broccoflower ook niet goed hebben. :brr:

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:41

Even een vraagje...

Krijgen jullie de kriebels van deze jurk?

Ik zelf wel een beetje, maar wil hem toch graag hebben. Ik wil alleen niet dat andere mensen licht misselijk worden als ze naar mij kijken. :D (Het is voor een bruiloft)

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:57

Die jurk is voor mij geen probleem maar honingraten of bepaalde soorten bloemknoppen wel.
Als kind had ik het trouwens erger. Ik vind het nu nog gewoon naar om te zien, word er misselijk en naar van maar als kind kon ik er echt niet tegen en moest het altijd kapot krabben. Ik dacht toen echt dat ik heel raar was want niemand snapte het. Pas toen ik volwassen was en hoorde over Trypofobie viel het op zijn plaats. Net zoals het verbinden van kleuren aan cijfers. (maar dat is weer heel wat anders) :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 12:15

Jurkje is voor mij ook geen probleem..
Gisteren zat ik in een restaurant met een bloemknop voor me neus en heb deze op de grond gezet.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:44

Voor mij ook niet. :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:50

LindyH schreef:
Ja, ik heb het ook!
Bepaalde wielerhelmen kan ik niet tegen om te zien (op TV). Hoe idioot wil je het hebben? :roll:

Een tijdje geleden kwam ik erachter dat er zoiets bestaat al trypofobie, en als je 'trypophobia helmet' googelt, dan zie je precies zo'n helm waar ik niet tegen kan. Ik ben dus niet de enige. :D

EDIT: 'Niet tegen kunnen' is eigenlijk te zwaar uitgedrukt. Ik krijg er een licht oncomfortabel gevoel bij.

Ik associeer het zelf heel erg met enge huidziekten, met eitjes die onder de huid worden gelegd en dan uitkomen enzo. Met larven, maden, dood en verderf. Ik denk dat ik er daarom een soort van misselijk van word.

Ik neem aan dat dat een evolutionair overblijfsel is van het idee dag je weg moet blijven van bedorven vlees en van mensen/dieren die ernstig ziek of al dood zijn. Maar dat is maar een theorie. Ik heb me er nooit in verdiept.

Google voor de gein eens 'Surinam Toad'. }>
Held :P

Ik bekeek dit topic vanuit interesse, zelf geen last van. Moest wel gelijk aan hetzelfde dier denken, zelfs ik kan er niet goed tegen :n

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:20

Zouden jullie dan ook niet met de zeesla kunnen werken waar ik mee werk? Die worden begraasd en daardoor vallen er gaten in, lijkt op een oude vod daardoor.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:31

Heb eens gegoogled op zeesla, maar dat is geen probleem voor mij. De gaten zijn te onregelmatig, tenminste voor mij. Ik krijg een naar gevoel bij meer regelmatige gaten zoals honingraat e.d

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:39

Zeesla is ook geen probleem voor mij.

Zou echter nooit microscopisch werk kunnen doen waar je al die gaatjes ziet..ieeeh.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 14:07

hier ook geen problemen met zeesla :j (even google gezocht)

Honingraat kan ik ook niet tegen. Lichaamsdelen met gaatjes erin maakt me binnen 1 sec misselijk. Ik zal jullie de plaatjes besparen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:10

Zeesla niet, blaaswier dan weer wel enigszins.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:24

Oh nee bij zeesla en blaaswier voel ik niks. Een honingraat vind ik vreselijk. Ook als je aardappels hebt afgegoten in de gootsteen blijven er vaak van die perfecte kleine rondjes staan in de wasbak, brrrrr, daar kan ik echt niet tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:04

Zeesla ieuw. Zeewier ieuw.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:09

Ja herkenbaar!! Maar ik ben dan ook weer zo dat ik vaak op internet expres de plaatjes op zoek.

Haarimplantaten of huidtransplantatie vind ik ook vreselijk.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:16

Zo herkenbaar.... Er komt op Facebook ook wel eens zo'n hoax/virus plaatje voorbij met een soort foto van een bult op iemand arm met allemaal van dat soort gaten erin :r :r :r Die moet ik echt half kokkend wegdrukken.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:20

LindyH schreef:
Ja, ik heb het ook!
Bepaalde wielerhelmen kan ik niet tegen om te zien (op TV). Hoe idioot wil je het hebben? :roll:

Een tijdje geleden kwam ik erachter dat er zoiets bestaat al trypofobie, en als je 'trypophobia helmet' googelt, dan zie je precies zo'n helm waar ik niet tegen kan. Ik ben dus niet de enige. :D

EDIT: 'Niet tegen kunnen' is eigenlijk te zwaar uitgedrukt. Ik krijg er een licht oncomfortabel gevoel bij.

Ik associeer het zelf heel erg met enge huidziekten, met eitjes die onder de huid worden gelegd en dan uitkomen enzo. Met larven, maden, dood en verderf. Ik denk dat ik er daarom een soort van misselijk van word.

Ik neem aan dat dat een evolutionair overblijfsel is van het idee dag je weg moet blijven van bedorven vlees en van mensen/dieren die ernstig ziek of al dood zijn. Maar dat is maar een theorie. Ik heb me er nooit in verdiept.

Google voor de gein eens 'Surinam Toad'. }>

Gedaan had ik beter niet kunnen doen. Bahbah...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:31

Iemand op fb wel eens dat beeld voorbij zien komen van iemand die op haar knieën op bevroren doperwten heeft gezeten? Gruwel!!!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 22:32

Focussed schreef:
Zo herkenbaar.... Er komt op Facebook ook wel eens zo'n hoax/virus plaatje voorbij met een soort foto van een bult op iemand arm met allemaal van dat soort gaten erin :r :r :r Die moet ik echt half kokkend wegdrukken.

Ik word binnen 1 sec misselijk als ik ernaar kijk..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 17:21

Ik kreeg vandaag een aanval bij het zien van een ananas aardbei. Brrrrrrrrr.
Ik kende hem niet maar nu dus wel. -O-

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:33

Charaz schreef:
Ja herkenbaar!! Maar ik ben dan ook weer zo dat ik vaak op internet expres de plaatjes op zoek.

Hier het zelfde, krijg er een heel raar gevoel van, en ik stuur ze dan door na m'n zusje die er helemaal naar van word :o

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 08:43

Suzanne F. schreef:
Ik kreeg vandaag een aanval bij het zien van een ananas aardbei. Brrrrrrrrr.
Ik kende hem niet maar nu dus wel. -O-

Ik kende hem ook niet eigenlijk. Ik heb even gezocht op google en ik kreeg een wegtrekker ;(

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 09:49