Stoptober 2016, wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:42

@Visibre Team: wat mij hielp was bedenken dat een sigaret juist fysiek stress verhogend werkt. Dat maakte dat ik het bijna raar vond een sigaret op te steken in tijden van stress. Het gaat dus om het gebaar, het ritueel. Als je dat nodig hebt zou je een ander ritueel kunnen verzinnen dat je toepast in tijden van stress. Ademhalingsoefening of veel simpeler, het eten van kauwgom oid.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:51

Ir111 schreef:
@Visibre Team: wat mij hielp was bedenken dat een sigaret juist fysiek stress verhogend werkt. Dat maakte dat ik het bijna raar vond een sigaret op te steken in tijden van stress. Het gaat dus om het gebaar, het ritueel. Als je dat nodig hebt zou je een ander ritueel kunnen verzinnen dat je toepast in tijden van stress. Ademhalingsoefening of veel simpeler, het eten van kauwgom oid.

Het ligt bij mij een beetje gecompliceerder :)
Heb een verleden met o.a. depressie, automutilatie, eetproblemen etc, dus dan pak ik liever even een sigaretje als ik t' kwijt raak :j

Daarnaast helaas chronisch last van spierpijnen en roken verlicht de pijn (voor even) dus word een lastige voor mij om te stoppen :') Maar wil het wel gaan doen, want kost vooral een hoop geld :j

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 12:27

Goed dat er al best veel mee willen doen! Zijn er ook al mensen die gaan minderen? Ik ben al vanaf september van 4 pakjes per week naar 2 pakjes per week gegaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 12:52

VisibreTeam schreef:
Ik wil ook mee gaan doen :j

Zelf stoppen zie ik nog steeds het nut niet helemaal van in :o
Kan érg slecht met stress omgaan en roken is nu mijn antistress middeltje, zéker op het werk of op showdagen :j

Ja heel raar is dat; ben ook een stressroker.... terwijl ik heel goed weet dat het juist stress-verhogend werkt :roll:

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 12:59

Ja, maar heel stom, vorige week rookte ik er maar 5 op een dag, nu ik voor mezelf besloten heb écht te gaan stoppen zijn dat er een heel stuk meer.
En ook ik ben een stress roker terwijl ik eigenlijk wel beter weet.

Nu zijn mijn sigaretten bijna op en ik denk dat ik gewoon meteen stop als ze op zijn, ik denk maandag. Meteen de nieuwe week rook-vrij beginnen. Maar daar zie ik nu al tegenop.

Ook ben ik bang voor het aankomen, ik ben juist zo goed bezig nu met afvallen, nog 3,5 kilo en ik zit op mijn streefgewicht..

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:01

Ik wens alle stoppers veel succes toe!

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:09

Goed dat jullie overwegen te gaan stoppen! Eerst minderen is mij nooit gelukt helaas.
Ik ben nu 1,5 week gestopt en heb het nog elke dag zwaar. Heb mij daarom ook ingeschreven voor stoptober, altijd fijn om wat extra ondersteuning te krijgen. Hoop daarom ook dat dit topic mij helpt.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:09

er is een mooi filmpje wat mij heeft doen nadenken...een kereltje van een jaar of 8 komt naar je toe met een sigaret in zn mond en vraagt een vuurtje....wat zou jij doen?
eigenlijk iedereen is geschokt en vertelt hoe slecht t wel niet is om te roken......t jongetje vraagt t overigens aan mensen die allemaal staan te roken...

Heb er nog 1,je mag kiezen uit 2 tabletten om te slikken,van de een krijg je kanker van de andere niet...welke kies je?

Ben na 40 jaar verwoed roken van de een op de andere dag gestopt nadat ik achter de ambulance reed waarin mijn man naar adem lag te snakken (longproblemen en ja ook hij heeft gerookt)
ik kwam op de afdeling en zag hem liggen met al die apparatuur en t licht ging aan of uit,tis maar net hoe je t bekijkt.
de welbekende eye openere die overigens voor iedereen verschillend is hoor.

Ik wil niet meer roken en ga ook niet meer roken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 15:30

klinkt als een goed idee die Tabex, alleen het word gemaakt in Bulgarije en is geen geregistreerd geneesmiddel ofzo... vind het idee wel een beetje eng om dat zomaar in te nemen.
Ik ga nog even researchen en anders misschien toch maar proberen.
Mijn peuken smaken me nu veel te lekker :=
als ik denk aan stoppen krijg ik ook een beetje zo'n heimwee gevoel :o

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 15:34

Ik heb vorig jaar (pas half oktober begonnen) ''meegedaan''.
Na twee weken werd het een stuk makkelijker, en nu ben ik zo blij dat ik gestopt ben. Ik heb zoveel meer lucht en conditie en ik voel me ook frisser.
Heel af en toe mis ik het nog wel, maar dat zul je altijd blijven houden.

Wil jullie veel succes wensen alvast. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 15:41

wWat fijn dat het bij jou gelukt is patatkraam!
Ik vind om eerlijk te zijn een bericht zoals het jouwe veel motiverender dan die doem-verhalen en nare plaatjes op pakjes peuken :o
het idee dat je dan meer lucht hebt en makkelijker aan je conditie kan werken is toch iets om naar uit te kijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:37

Het is altijd mijn escape excuus, dat sigaretje buiten.. Even uit de drukte of welke situatie dan ook. Ik zie er tegenop dat ik die momentjes niet meer zal hebben en wil eigenlijk een vervanging van het sigaretje zodat ik nog wel even kan 'ontsnappen' aan wat-dan-ook, maar geen sigaret meer ga opsteken.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:49

Ik ga een soort van mee doen.
Sinds gister overgestapt op de e-sigaret.
Daarmee kan je met de nicotine gaan minderen.

Zo hoop ik na afbouwen helemaal te kunnen stoppen :)

Succes voor iedereen!

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:58

Iris82 schreef:
Omdat ik het niet half wil doen. Maar in 1 keer goed. Het is al een overwinning dat ik in dit topic post. :=

... :(:) ... Hier een lotgenoot. Het idee van stoptober zit al een paar weken in m'n hoofd als stok achter de deur mbt het moet toch een keer...Ik ben me ter dege bewust van de voordelen van stoppen en probeer heel hard te minderen al.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 12:15

Ik ben nu 2 maanden gestopt :') Dus een vroege stoptober. Was er helemaal klaar mee, dus dat maakt het toch een stukje makkelijker. Als je het nog niet 100% wilt dan lukt het niet zomaar denk ik.

Rookte gemiddeld anderhalf pakje per dag trouwens :oo :o

Ik ben 8 jaar geleden een half jaar gestopt geweest, maar toen het weer echt zomer werd weer begonnen. Nu ben ik in de zomer gestopt haha!

Maar ik vind het heerlijk nu! Veel meer lucht, ruik veel beter en proef veel beter. En mijn heerlijke wasmiddel van Robijn heeft nu tenminste ook nut en kan daar veel langer van profiteren en dus genieten nu!

Dus, ff doorzetten! :D

Succes iedereen!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 12:19

Stiekem spookt het ook door mijn hoofd om te stoppen.. Ik vind stoptober een mooi moment.. Maar.. Halverwege Oktober is ons dorpsfeest. Ontzettend slecht excuus maar ik weet dat ik het dan toch doe icm een drankje.. Ik denk dat ik ga proberen vanaf 15 Oktober mee te doen. Dan is mijn vakantie voor bij (afleiding terwijl ik aan het werk ben) en de periode daarna heb ik geen feestjes e.d. waar ik in de verleiding gebracht kan worden..

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:43

Ook ik overweeg te stopen. Ellende is dat ik 1 oktober op vakantie ga. All in zon zee strand drank en uiteraard sigaretten pff weet niet of mn wederhelft een heel leuke vakantie heeft dan

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:56

..............hhmmmmm................

thinking.............. :7

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:37

Ik ga ook mee doen!

Zal erg lastig zijn, maar ik wil er echt vanaf (die dingen worden dúúr...)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:39

Robin schreef:
Ik ga ook mee doen!

Zal erg lastig zijn, maar ik wil er echt vanaf (die dingen worden dúúr...)

Momenteel moet ik ze verkopen op mijn werk en weet van de vertegenwoordiger dat een pakje over 6 jaar gewoon 26 euro gaat kosten -O-

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:41

Serieus? Belachelijk. In België zijn ze nog redelijk betaalbaar.
Ik rook +- 5 pakjes per week a 8 euro.. dat is dus gewoon 40 euro per week... 160 euro per maand....

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:53

Ik rook er iedere dag 1 van 8 euro :')
Als ik stop word ik gewoon rijk *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
En afschuwelijk sjago -O-

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 23:26

Vooral die sjago ja :')

Nog een week en dan is het al 1 oktober, mijn moeder gaat me erin steunen door niet meer bij mij in de beurt te roken.
Ook ben ik van plan om vanaf 1 oktober te gaan sporten, hopelijk red ik het allemaal :))

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 19:36

Nog een klein weekje, nog meer mensen die mee willen doen?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 17:31

De app is al te downloaden, wie download de app?