De knop om, waardoor?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: De knop om, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:40

Bij min is het nooit "ik weet dat het leven eindig is" of 'volledige' motivatie.

Voor mij is het meer een kwestie van troep opruimen, de handrem er af krijgen, kortom de dingen die mij tegen kunnen houden onder de loupe nemen.
En dan op dat heerlijke moment (....ach, meestal is het een proces bij mij, maar goed, om de gedachte te bepalen...) dat je voelt dat de ballast weg is je hart volgen!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:06

Ik reageerde als eerste in dit topic maar had mijn verhaal nog niet helemaal uitgetypt.

Wij zijn sinds januari dit jaar voor ons zelf begonnen.

3 jaar geleden is het ongeveer begonnen. Ik werkte en deed een deeltijd opleiding. Mijn vriend had fulltime baan waar wij naast woonden. Hij had altijd de pieper en moest bijna dag en nacht bereikbaar zijn. Zijn baas had problemen die op mijn vriend werden afgereageerd.
We werden er een beetje zat van en begonnen na te denken over verdere opties. Zowel mijn vriend als ik komen niet van een boerderij maar hadden het beide graag gewild. Al snel hadden wij het idee een geitenmelkerij te beginnen. Toen we op internet een melkstal tegen kwamen werd de stap al snel gezet door die te kopen, een bedrijfsplan te schrijven en naar de bank te stappen.

Na toezegging van de bank en het vinden van een geschikte locatie zijn we sinds 1 januari eigenaar van een boerderij. Eind januari kwamen de geiten en sinds begin juni melken we. Bij de boerderij die we kochten zit nog een honden pension.

En hoewel het nog lang niet klaar is, hebben het er (hoewel we hele lange dagen hebben gehad) super naar ons zin.
We zijn zelf begonnen met het bouwen van een nieuwe stal. De melkstal was nog net optijd af voordat de lammeren geboren werden. Onder tussen heb ik ijn opleiding weten af te ronden en op dit moment zijn we bezig met het bouwen met het tweede deel van de geitenstal.
Verder loopt het honden pension leuk. We hebben al aardig wat vaste klanten en het is super leuk om met zowel de honden als de klanten om te gaan.

Hoewel wel lange dagen maken en het nog wel een paar jaar duurt voordat alles af is zijn wij beide blij dat we deze stap hebben gemaakt. Veel mensen vinden het stoer dat we deze stap hebben durven nemen en onze droom hebben waar gemaakt. En zelf zijn we ook best trots op het gene wat we tot nu toe al hebben neer gezet :D

Iris82 schreef:
polbo schreef:
Wij zijn in januari voor ons zelf begonnen maar daar ging wel een paar jaar voorbereiding aan vooraf.
Ik wil van de week wel even het hele verhaal uittypen als ik tijd heb.

Omg. Jij bent het schapenmeisje! Dat is wel lang geleden zeg! Leuk om zo nog een keer terug te lezen.

Tja die goede ouwe tijd met Lambo.... wat een geweldig beest was dat.

Kelly_ann

Re: De knop om, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 23:09

Leuk om te lezen! Was er voor jullie ook een bepaald moment dat de beslissing viel? Of was het meer een proces?

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:26

Het was meer dat hij zei dat hij vroeger wel is over had gedacht om een geitenmelkerij te beginnen. Ik had er voordat ik hem kende ook wel is over nagedacht. Beide hadden we het nooit verder uitgewerkt omdat we toch maar alleen waren. Maar toen het zo is ter spraken kwam hadden we al snel zo iets van ach waarom ook niet. We zijn beide wel vrij nuchter en hebben de instelling van we zien wel of het lukt.

Nu moet ik ook zeggen dat ik een over ijverige schoonvader heb die al snel een heel excel vol had met cijfertjes met de mede deling dat het wel zou moeten kunnen lukken ;)

Maar heel precies over wanneer nu echt het punt kwam van we gaan dit doen weet ik niet eens meer. Er gaat natuurlijk een heel proces aan vooraf tot het punt waarop we het huis echt kochten. Ik weet dat ik zelf met de instelling begon van het gaat vast niet lukken maar we zien wel hoever we komen. Uiteindelijk ging alles net op het randje door, de bank die toch mee wilde gaan, vergunningen die net op tijd verkregen werden en dan uiteindelijk de datum van het voorlopig koopcontract.