Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Utixo schreef:UWV belde mij gewoon op mijn mobiel, ze bellen anoniem, maar als je hem hebt gemist krijg je een sms dat ze het op die en die datum tussen die en die tijd het nog eens gaan proberen.
Moet zeggen dat ze bij mij niet zo moeilijk waren. Had heel mijn verhaal tot in de puntjes klaar, bang om fout over te komen.
"Oh mevrouw, last van zwangerschapskwalen? Vervelend, we bellen u over 6 weken terug"
6 weken later:
"Goh mevrouw, nog steeds last? Eens zien, u zou over 6 weken met verlof gaan. Nou, daar gaan we geen traject meer voor opstarten. Doet u rustig aan en succes met de baby!"
Overigens heb ik geen bedrijfsarts gezien, en was het mijn teammanager die vond dat ik me gewoon ziek moest melden.
blubjes schreef:wat een verschil per regio.
Ik heb in april een miskraam gehad, ben dinsdags ziek gemeld en had donderdag al telefoon.
Toen niet gevraagd of ik idd weg mocht, maar wel gedaan, moest immers alles er aan doen om beter te worden...
Afgesproken dat ik na de vakantie weer aan het werk zou gaan, was prima, zou ze me met rust laten.
Maar 2 week later had ik alweer telefoon.. weer uitgelegd en ook gezegd dat er was afgesproken dat het zo prima was, kon ze niks van terug vinden.
Daarna gelukkig geen telefoon weer gehad, was er wel een beetje klaar mee om steeds weer te moeten vertellen waarom ik thuis was
kwita schreef:blubjes schreef:wat een verschil per regio.
Ik heb in april een miskraam gehad, ben dinsdags ziek gemeld en had donderdag al telefoon.
Toen niet gevraagd of ik idd weg mocht, maar wel gedaan, moest immers alles er aan doen om beter te worden...
Afgesproken dat ik na de vakantie weer aan het werk zou gaan, was prima, zou ze me met rust laten.
Maar 2 week later had ik alweer telefoon.. weer uitgelegd en ook gezegd dat er was afgesproken dat het zo prima was, kon ze niks van terug vinden.
Daarna gelukkig geen telefoon weer gehad, was er wel een beetje klaar mee om steeds weer te moeten vertellen waarom ik thuis was
Deze ervaring heb ik ook zeker als het al 3,5 jaar uitloopt eerst zijn ze zo vriendelijk, tot je geld gaat kosten.....en dan is het andere koek dames....ook met een complicatie door de zwangerschap aantoonbaar!