Ervaringen Tramadol.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:33

Ik heb tramadol geslikt toen ik 14 en 15 was. Eerst Zaldiar (dat is een tramadol/paracetamol combinatie) maar ik kreeg na een tijdje erge hoofdpijn van de paracetamol en de paracetamoltoevoeging hielp niet, toen ben ik overgestapt op pure tramadol (flinke dosissen, tot 600 mg/dag) Het hielp een beetje.

Bijwerkingen waren dat ik overdag regelmatig in slaap viel (op school onder de lessen), dat kwam zowel door de sufheid van de tramadol als door het feit dat ik door de pijn nauwelijks sliep.

Verder heb ik ooit een flinke dosis tramadol gecombineerd met een flinke dosis cafeïne en toen ben ik heel raar gaan doen, alsof ik high was.

emil01

Re: Ervaringen Tramadol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:36

Ik kreeg tramadol na mijn rugbreuk. Ik ging volledig een soort trippen van dat spul. Het werd zwart voor mn ogen met allemaal lichtflitsen. Toen toch maar over op morfinepleisters....

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:41

Wilawander schreef:
Kan ik me helemaal bij aansluiten. Rijd al 8 jaar niet meer. Eerst door de medicatie niet en nu omdat ik vrij traag reageer door een chronisch whiplash syndroom en ook door vermoeidheid door fibro. Heel lastig die afhankelijkheid.

Inderdaad erg herkenbaar!
Mijn moeder heeft een dubbele agenda om mij overal heen te chauffeuren. Erg onhandig en lastig inderdaad, maar 10x liever zo, dan een ongeluk veroorzaken..

Edit
Misschien een gekke vraag, maar wat zou je vader er van vinden als je met een te hoog alcohol promillage achter het stuur zou gaan zitten en zou je dat zelf doen? Tramadol valt onder categorie 3 wat overeen komt met een alcohol promillage van >0,8g/l.
Leg hem anders de site voor, die ik in mijn eerste post stuurde, als hij blijft vinden, dat je met deze medicatie achter het stuur kan kruipen.
Laatst bijgewerkt door rocky_1995 op 09-09-16 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:44

Ik heb er persoonlijk geen goeie ervaring mee. Ja de pijn was weg, maar kreeg er de hele dag spugen en spacen voor terug. Werd helaas soort van high er van.. :(

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 20:46

Ik ga toch voor de eigen veiligheid en vooral voor de mensen buiten mij om niet in de auto stappen.
Heb wel wat beters te doen dan in een vang rail te liggen met de auto.

Ben door mijn knie ook helaas vanaf vandaag ziek gemeld op het werk
en moet nu vooral om m'n lichaam denken pijn is pijn en niet door gaan als het pijn doet.

En vanaf komende week is het ook weer 2 x per week Fysio.

Hoop ook veilig naar beneden te kunnen vanaf Zolder. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:47

Ts, het is ook gewoon een kwestie van proberen. Doe het op een dag dat je de dag erna ook niets hebt.

Ik ga juist spugen van paracetamol (boven de 500 mg) en ibuprofen

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:48

Alleen de eerste keer moeten overgeven daarna nooit geen last van bijwerkingen gehad en ik slik het nu al jaren in combinatie met andere pijnstillers.
Helaas word ik er niet slaperig van, dat zou zeer welkom zijn :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:51

O mijn man zegt dat ik nog een bijwerking heb; snurken, gigantisch snurken :') en omdat ik ver onder zeil ben, krijgt hij mij niet wakker :')

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:53

Goede en verstandige keuze!!!! +:)+
Daar zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen! Zie het helaas te vaak, dat mensen toch rustig gaan rijden.

Heel veel sterke met je knie en hopelijk knapt het snel op met fysio. Slim om goed naar je lichaam te luisteren. Je lichaam geeft vaak niets voor niets signalen af. ;)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:56

Ik heb altijd paracetamol in huis voor als het nodig is (op recept verkregen). Ik merk er verder weinig van.
Terwijl een kennis met een halve dosis van wat ik slik compleet van de wereld raakt. Het verschilt echt per persoon :j .

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 20:59

@ vuurneon Ik heb morgen niks, en ik ga het slikken voor dat ik ga slapen. :)

@ Rocky_1995 Ik ga Woensdag naar de Orthopeed voor een hopelijk kijk operatie in de knie.
Sommige dagen ga ik dwars door de grond heen van de pijn, dan weet ik niet meer hoe ik moet zitten.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:11

Ik heb ook tramadol voor m'n schouder. Eerst nam ik 2 hele per dag.
De eerste keer ook savonds voor het naar bed gaan.
Alles ging draaien alsof ik op de Kermis was :P.
ik was ook binnen een half uur vertrokken en prima geslapen.
Nu neem ik heel af en toe bij pijn nog een halve.
Op mijn werk deed ik dit ook.
Gelijk bij aankomt op werk een half pilletje.
Ik werd dan wel iets suf maar kon nog prima m'n werk doen.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:17

Heel veel succes woensdag!!
Pff pijn is idd ontzettend rot en frustrerend. Heel veel sterkte! :(:)
Hopelijk komt er een oplossing voor je. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:17

Deze informatie komt van de site rijveiligmetmedicijnen.nl

Categorie III -> I

Geneesmiddelen uit categorie III hebben een ernstige of potentieel gevaarlijke invloed op de rijvaardigheid. Dit is vergelijkbaar met een bloedalcoholconcentratie van >0,8 g/l (>0,8‰). Het wordt nadrukkelijk ontraden om te rijden. Vraag indien mogelijk een rijveiliger medicijn aan de arts of apotheker. Kijk in het advies hiernaast na hoeveel uur na inname dit medicijn van categorie III naar categorie I gaat, of na hoeveel dagen na starten dit medicijn van categorie III naar categorie I gaat. Daarna mag je weer rijden, mits je geen rijgevaarlijke bijwerkingen ervaart.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:19

Ben er gelukkig net weer een half jaartje vanaf. Ik vond het rotspul.

Was compleet van de wereld. En kotsmisselijk. Ik had liever morfine, haha. Dan ging ook alles draaien maar dan op een leuke manier :')

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:22

Heel verstandig om niet te gaan rijden! Ik heb het ook een tijdje geslikt toen ik mijn enkelbanden had gescheurd, en inderdaad.. zo stoned als een garnaal, mijn ogen bijna niet kunnen open houden.. beter om daar niet mee te rijden!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:23

Wat heftig, al die bijwerkingen! En ik dacht dat ik gevoelig was voor medicatie, nochtans geen bijwerkingen van gehad, heb het echter maar heel beperkt gebruikt.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:24

Misschien al gezegd, maar slik je er wel een maagbeschermer bij? Tis nogal heavy spul.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:29

Ik heb het een tijdje gehad vanwege vreselijke rugpijn.
Nooit last van de pillen gehad, pijn was weg en had totaal geen bijwerkingen.
Vond het heerlijk spul, vond het erg jammer dat mijn herhalingsrecept op was nadat de klachten wegwaren, het voorraadje hielp ook erg goed tegen andere pijnklachten.

ik slikte er wel maagbeschermers hij, dat was ook wel nodig want mijn maag kan al geen ibuprofen hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:33

Ik ging er helemaal van trippen. Zag van alles uit de muren kruipen en waande mij in een soort jungle.
Nooit meer neem ik dat spul!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 21:35

De eerste is geslikt net, en voel nog niks :)

Heb wel kunnen regelen (hoop ik) dat m'n vader mij Maandag middag kan brengen en kan/mag mee rijden met een collega terug.
Hopelijk kan mijn vader rond die brengen, hij wilt van alles doen die dag.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:41

Siggislief schreef:
De eerste is geslikt net, en voel nog niks :)

Heb wel kunnen regelen (hoop ik) dat m'n vader mij Maandag middag kan brengen en kan/mag mee rijden met een collega terug.
Hopelijk kan mijn vader rond die brengen, hij wilt van alles doen die dag.

Echt niet in de auto stappen hoor!

Eerst ging ik compleet van mijn stokje, helemaal in de war, kotsmisselijk en alles draaide. Was helemaal stoned maar dan op een nare manier. Toen heel suf, toen weer heel draaierig en toen ben ik out gegaan.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:42

Ik heb het gebruikt toen er bij een enkel operatie een fikse zenuwbeschadiging was ontstaan. Ik slikte er zes per dag(in overleg met het ziekenhuis) naast nog eens een hele bult andere pijnstillers(ook in overleg). Je went heel snel aan tramadol en idd pas wel op met verslaving. Auto rijden mag alleen als je het tenminste twee weken slikt of als je af aan het afbouwen bent met de medicijnen

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 21:43

Ik heb ook tegen m'n vader dat ik het niet ga doen de komende 2 weken...
Hij zal toch de komende tijd mijn Taxi chauffeur moeten zijn, en anders mijn broer als ie thuis is..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:08

Ik kreeg het een paar jaar geleden voorgeschreven door een vervangend huisarts omdat ik heel erg keelpijn had. Het deed bij mij alleen helemaal NIKS. Ik kan me niet herinneren of ik er suf van werd maar geloof het niet, maar qua pijn hielp het absoluut niet. Na paar dagen weer naar de huisarts. Een andere dit keer. Die was nogal verbaasd over de keuze van zijn collega voor Tramadol hierbij. Hij gaf ook aan dat Tramadol zeker niet voor iedereen werkt. Hij schreef mij Diclofenac voor en dat werkte gelukkig prima. Las al dat dat voor jou helaas niet werkt dus hoop dat Tramadol bij jou wel wil werken.

Heb er toen nog wel lol om gehad trouwens. Mensen zeggen vaak dat je van Tramadol roze olifantjes gaat zien. Nou zag ik er niets bijzonders van. Maar we hadden een kinderzwembadje voor de hond in de tuin staan met op de rand allemaal getekende dierenfiguren. Ik had dus net verkondigd dat ik de Tramadol overleefd had zonder het zien van roze olifantjes, toen ik naar buiten liep en mijn blik viel op de rand van het zwembad en daar zag ik....jawel een roze olifantje :')