Tips voor duurloop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: Tips voor duurloop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 18:15

Wandelen doe ik vaak, heel slecht, op mijn stalschoenen. Dit omdat ik wandel met paarden, of paarden naar een verre wei moet brengen. Veel mensen doen dit op de fiets, maar voor mij leek het me handiger om te gaan wandelen. Maar anders wandel ik wel eens op mijn allstars. Dat lijkt me gewoon goed toch?

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:21

Vooral als je problemen hebt met je rug, knieën en enkels is het belangrijk te investeren in goede schoenen of in een podoloog (voor evt. zooltjes). All Stars vallen daar niet onder.

Het is zoals gezegd belangrijk om het rustig aan op te pakken. Zeker als je vrijwel bij 0 moet beginnen ivm je lichamelijke problemen. Begin ten eerste al met een goede warming up, maak de spieren/gewrichten warm die je wil gaan gebruiken (tenen, enkels, knieën, heupen en klein beetje arm). Houdt het vooral in het begin bij veel wandelen (niet gewoon lopen, maar beetje stevig doorstappen) en een klein stukje hardlopen. En probeer het zo steeds verder op te pakken.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 08:55

Zootjes heb ik denk niet nodig, maar ik ga sowieso nog wel ergens naar de stad om goede schoenen te gaan kopen.
Ik heb inderdaad ook een mooi schema gevonden, met 2 minuten wandelen en 1 minuut hardlopen en dat dan een paar keer. Dat lijkt me voor mij wel een mooi schema. Dus daar ga ik denk ik volgende week mee beginnen.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:46

Kimmie25501 schreef:
Zootjes heb ik denk niet nodig, maar ik ga sowieso nog wel ergens naar de stad om goede schoenen te gaan kopen.
Ik heb inderdaad ook een mooi schema gevonden, met 2 minuten wandelen en 1 minuut hardlopen en dat dan een paar keer. Dat lijkt me voor mij wel een mooi schema. Dus daar ga ik denk ik volgende week mee beginnen.

Ligt er een beetje aan wat je onder goede schoenen verstaat. Laat je voetenstand bepalen door een goede winkel (bijv runnersworld). Veel mensen hebben last van bijv antipronatie of supinatie. En vaak ook nog dat de drukverdeling van de voet niet gelijkmatig is. Zeker als je daar wat over hoort zou ik ook naar een podoloog gaan. Veel problemen komen door verkeerd schoeisel.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 09:52

Zal ik doen!