Gestoken op been, nu enorme rode plek die heet is ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Gestoken op been, nu enorme rode plek die heet is ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:55

Een dazenbeet. Ik krijg ook zulke plakkaten en soms zelfs koorts. Bij mij helpt koelen met koelblokken.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 17:01

Fish_n_Chips schreef:
Google-image eens op "wondroos". Zodra het daarop gaat lijken: meteen naar de huisarts of de SEH. Zolang het hierbij blijft of afneemt zou ík me geen zorgen maken (maar ik ben geen arts, dus ik weet niet of je daar wat aan hebt).

Fijn google.... :') krijg gelijk nachtmerrie's haha. Maar ieder geval bedankt, dan weet ik waar ik op moet letten.

Supervixen schreef:
Een dazenbeet. Ik krijg ook zulke plakkaten en soms zelfs koorts. Bij mij helpt koelen met koelblokken.

Jij koelt ook dus, heb een ice pack maar was bang dat de rode plek juist door de ice pack was gekomen omdat het er erg op leek qua grootte, maar nu is die rond dus zal wel niet! Verlicht wel de jeuk!!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:03

Wel goed in de gaten houden of het wel wegtrekt! Ikzelf blijk nu (na bijna 30 jaar niet) allergisch te zijn voor een bepaalde soort mug, krijg daar enorme ontstoken plekken van, die na maanden aan HA-bezoekjes en zalf/zwachtel/penicillinetoestanden eindelijk weer weggaan... De eerste heb ik vorig jaar juni opgelopen en was er dit jaar februari pas vanaf, dus ga nu liever een keertje te vaak naar de HA dan te weinig.. :o
(deze raadde inderdaad anti-histamine pillen aan, die kun je gewoon bij de DA halen..)
Verder tegen de jeuk Prikweg er omheen smeren. (niet op het open plekje zelf)

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:04

Zulke plekken krijg ik ook van dazen ts. Maarrrr het kan zijn dat het beest een bacterie meedroeg en dat je een ontsteking hebt zitten nu die aan het uitbreiden is.

Bij twijfel even de dokter bellen!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 17:06

Ik ga vanaf vandaag elke dag een foto maken zodat ik duidelijk kan zien of het erger wordt of niet!

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:26

Je kan er ook een lijntje op de rand van de plek tekenen.

ChiVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:44

Ohja, zulke plekken krijg ik ook van dazen. Precies met die plakkaat in het midden en de grote rode ring eromheen. Muggenbulten nemen bij mij helaas ook die grootte aan, omdat ik overgevoelig ben voor alletwee. Mijn broertje heeft hetzelfde en is ooit naar de huisarts ermee gegaan. Die raadde koelen aan en hooikoortstabletten (a.k.a. anti-histaminica) aan. Als ik op een hele onhandige plek ben gebeten (e.g. oog, vinger) dan koel ik nog en bij grote zwelling en pijn neem ik een hooikoortstablet. Verder valt het altijd goed te verhelpen met Azaron, zowel de plek als de jeuk (Azaron werkt verdovend en bevat anti-histaminica ;) )

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:57

Heb precies zo'n plek gehad maar dan op mijn kuit. Smeer er zelf nestosyl op, werkt bij mij prima!

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:59

O, Maak je niet druk. Ik krijg dit van alle muggen en beesten die steken. Wespen en bijen word het bij mij nog 3x zo groot.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:29

Pas geleden ben ik ook gestoken door een onbekend beest, op zondag.
In de avond was het een klein schijfje, niets aan de hand. Op maandag ook, maar in de middag kreeg ik er steeds meer last van. Bijna rennend de Etos in gedoken en er met Azaron en hooikoorts tabletjes uit gekomen. De Azaron hielp niets.
Dinsdagochtend stond ik op, plek groter geworden, gloeiend heet. Heb de plek afgetekend. Op werk breidde deze plek zich uit, opnieuw afgetekend. Arts op werk zei toen al dat het een cellulitis (nee, niet de sinaasappelhuid) leek. Op aanraden van iedereen die dacht dat het een allergische reactie betrof, mijn been gekoeld met ijs. Mijn been was echter zo kokend heet, dat ik niet eens voelde dat ik er ijs op had.
Woensdag ochtend was het redelijk gelijk gebleven, maar voelde me zelf niet 100% fit. Per toeval keek er nog een arts naar toen ik omgekleed was en die zei al dat ik op e.m antibiotica kuurtje afstevende. Eenmaal thuis breidde de plek zich in een uur gigantisch uit en begon ik me niet fit te voelen. Toen hap gebeld, kon ik terecht. Vermoeden was bacteriële infectie of toch allergische reactie. Gestart met antibiotica en gelijk de volgende ochtend was mijn been niet meer twee keer zo dik en ook niet meer kokend. Het betrof bij mij dus echt een bacteriële infectie.

Hou het goed in de gaten, teken randjes af en maak foto's. Dat maakte mijn verhaal bij de hap heel duidelijk (nu ben ik ook beroepsgedeformeerd geloof ik door gelijk af te gaan tekenen......).
Pas na het genezen van die plek, kreeg ik jeuk van waar ik gestoken was....

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 21:49

De roodheid erom heen is al enorm aan t weg trekken. Het is nog wel een beetje rood, op de foto bijna niet te zien doordat ik in t donker sta maar t is echt al veel beter dan een paar uur geleden! Heb rond 8u nog geijst. Foto heb ik net gemaakt. Niet verwacht dat t zo snel gaat? Misschien heb ik onbewust erg veel gekrabt.

Spoiler:
Afbeelding

Ben benieuwt hoe t morgen is..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:53

Het trekt vanzelf wel weg. Ik ben pas 1 keer naar de eerste hulp kunnen gaan wegens een volledig gezwollen been voor een spuit. Ik heb altijd zulke plekken van steekvliegen. Smeer jezelf maar goed in met insectenspul dat werkt wel een beetje. Maar als ik het ook maar een keer vergeet...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 21:54

chimello schreef:
Het trekt vanzelf wel weg. Ik ben pas 1 keer naar de eerste hulp kunnen gaan wegens een volledig gezwollen been voor een spuit. Ik heb altijd zulke plekken van steekvliegen. Smeer jezelf maar goed in met insectenspul dat werkt wel een beetje. Maar als ik het ook maar een keer vergeet...

Had zelfs een lange broek aan :+ en mn armen waren bloot !

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:55

Herkenbaar die plek

Heb je coolingsgell van de paarden bv ? Ik smeer dat altijd der op help heel goed !

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 21:58

biggirl schreef:
Herkenbaar die plek

Heb je coolingsgell van de paarden bv ? Ik smeer dat altijd der op help heel goed !

Zat ik aan te denken. Heb ik idd. Maar omdat er een mini wondje van de prik plek zit leek mij het niet verstandig om coolinggel van m'n paard erop te smeren waar ik regelmatig met m'n paardenhanden in zit haha!

De ice pack werkt ook goed

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:07

Koelen helpt echt het beste bij mij. Ik leg altijd 2 koelblokken in de diepvries. Een om te gebruiken en dan kan ik zo de tweede pakken als de eerste niet meer koel is. Ik word ook altijd door mijn broek gebeten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:09

wortelsussie schreef:
chimello schreef:

Had zelfs een lange broek aan :+ en mn armen waren bloot !

Bij mij prikken die beesten ook gewoon dwars door mijn rijbroek heen hoor.
Ik ben al zo vaak gebeten en krijg ook van die enorme plekken. Maar ze gaan altijd weer vanzelf weg.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:55

Hey, gaat het al iets beter?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 09:11

Die enorme rode plek was de dag erna weg gelukkig. Alleen jeukte het die dag meer dan ervoor maar sinds gister weinig jeuk meer en die enorme heetheid is ook weg!

Alleen nog die ronde schijf waar die gestoken heeft maar dat is ook niet warm meer.

Dus gelukkig geen teek :j

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:20

Ik had is na een weekendje ardennen, 14 dazenbeten, ik had bijgevolg koorts daardoor en ben wel pilletjes moeten gaan halen.

Als het maar 1 is zou ik er misschien een zalfje opsmeren tegen de jeuk en zo weinig mogelijk er aan komen want telkens je er aan komt activeer je het weer waardoor het nog meer jeukt.